Haykarl meraup wajahnya lalu rambutnya dikusutkn.Pemikirannya cukup serabut selepas dia menyetujui perkara itu.Dia tahu pilihan ibu dan ayahnya tepat untuknya tapi dia masih ragu ii memikirkn itu.
"Asal ko ni? serabut semacm je aku tengk ko ni"celah Qaiser.Hakimi, Syahfit dan Iezrul hanya mendiamkn diri dan hanya memandang Haykarl yang tampak kelihatan kusut.
Haykarl mengangkat kepalanya memandang raknnya.Haykarl menghela nafas kuat.Iezrul mengangkat kening sebelah.Serabut sangt ke?
Haykarl menguak rambutnya kebelkg lalu memandang mereka lama.
"Aku kena kahwin"
Soalan Haykarl membuatkn mereka ternganga besar.Kahwin?!! seriously?! waktu muda macm ni?!! apa gile ke?!!
Tak lama itu mereka tergelak besar.Ya, mereka ingt benda ini kelakr tapi bagi Haykarl sangt serious.Ini adalah masa hadapnnya
"Halah ko nk gurau pun agak ii ah aku tahu ko tak sabr nk kahwin.Chill lu jangn gelojoh sangt.Bunga bukn sekuntum"kata Syahfit dengn sisa ketawanya.Haykarl mencerlung mereka tajam.Fikir lawak ke setan?!!
"Aku fikir korang boleh tenangkn aku tapi lebih serabutkn kepala otak aku"kata Haykarl mendatar dan berlalu pergi meninggalkn mereka yang terkaku.Maknanya betullah Haykarl kena kahwin?!! Gosh!
Panggilan mereka padanya dihirauknnya.
Otaknya cukup serabut memikirkn keputusannya..............
Nisa dan Myra berpandangn sebelum melontarkn pandangn pada Rayn yang mendiamkn diri.Pelik mungkin dengn perubahn gadis itu? Mereka juga risau dengn keadaan Rayn.
"Rayn what happen with you?"
........
"Rayn asal ni ckp ah..jngn mcm ni"
Rayn tersedar tatkala bahunya disentuh.Mereka perasan kolam mata Rayn dipenuhi air mata.Segera Rayn mengesat kasar air matanya.Jantungnya berdegup kencang.Keputusan semalm buatnya serabut.
Rayn menekup wajahnya.Kedua ii sikunya ditongkat ke peha.
"Korang dah tahu?"soal Rayn perlahn tapi jelas untuk mereka dengar.Myra dan Nisa berpandangn lalu memandang semula ke arah Rayn yang juga memandangnya.
"Tahu? tahu ape?baik ko ckp apa yang kitaorang tak tahu!"desak Myra.Dadanya berombak ii menhn sabar.Rayn berdiri menghadap mereka.Rayn menghela nafas lemah
"Aku kena kahwin"perlahn saja suara Rayn tapi jelas kedengaran ditelinga mereka.Myra dan Nisa terkaku.Wajah Rayn dipandang lama.Jelas wajah itu kelihatan serabut.
Myra mengetap gigi geram.Dadanya berombak kencang
"Kenapa sekarg ko nk bagitahu kitaorang ha?!! kitoarang ni tk penting ke bagi ko?!! cakp lah bodoh!"jerkah Myra.Tangnnya menolak kasar bahu Rayn.Nisa segera menhan Myra dari buat luar kawalan.
Myra menahn marah yang membuak ii.Helas matanya menunjuk reaksi maeah dan benci.Rayn meraup wajahnya.
"Macm mana---
"Macam mana apa?!! kenapa hari ni baru ko nk ckp Rayn?!! kenapa ko senyap mcm ni?!! ko buat kitaorang risau tahu tak?!!"tengking Myra.Bibirnya diketap.
"Aku tk tahu nk buat apa Myra.Pikiran aku kusut.Lagi pun benda ni baru aku tahu semalm Myra.Myra please jangn mcm ni.Ye aku tahu aku salah sebab tak bagitahu korang.Aku minta maaf"lirih saja suara Rayn.Tangn Myra dicapai namun pantas ditepis kasar oleh Myra.Myra menarik lengn Nisa dan berlalu pergi meninggalkn Rayn yang memanggil ii namanya.
Rayn terduduk di bangku batu yang tersedia dibelkg sekolah.Air matanya deras mengalir.Mulutnya ditekup.Bahunya terhinjut ii menangis.
Tiba tiba dadanya terasa sakit.Dahinya berkerut kerut menahn sakit didada.Rayn jatuh dilantai dengn tangn kanan memegang dadanya yang terasa sakit.
"Sakit...."rintihnya.Dan Rayn rebah disitu bersama sisa air matanya.
.............
Rayn mencelikkn matanya tatkala ada cahaya menembus ke kornea matanya.Rayn mengelipkn matanya berkali ii bagi menormalkn pandangn semula.Matanya terarah kepada cousinnya yang berada disofa yang mungkin menunggunya untuk sedar.Bonda dan Ayahandanya juga berada disitu.
Mereka masih tak sedar Rayn sudah sedar dari tidur.Rayn tersenyum kelat.Tak pe Rayn ko masih untung sebab diaorang masih risaukn kau.
"Rayn dah sedar abang"kata Permaisuri Raisya teruja.Pantas mereka mendekati Rayn namun ditegah dingin oleh Rayn
"Keluar dari sini"kata Rayn dingin.Ko buat apa ni Rayn?! god!! sorry korang
Senyuan yang terlakar dibibir mereka serra merta mati.Bonda mendekati Rayn namun pantas ditegah kasar oleh Rayn
"Keluar aku kata!!"jerit Rayn.Mereka tergamam dengn perlakuan drastik Rayn.
"Ray---
"Rayn kata keluar.Tak dengr ke?!!"kata Rayn dengn kasar.Mereka segera keluar.Permaisuri memandang sayu pada anak puterinya.Sebab dia kah anaknya jadi begini?
Tinggal Myra, Nisa, Ezliya,Khairah dan cousin ii lelaki saja berada dibilik itu
Myra tersenyum sinis
"Dah cukup bagus mak bapak kau ambil berat pada kau tapi ko senang ii halau dia orang.Anak jenis apalah ko ni"lancang saja Myra berkata namun kta ii Myra diendahkn oleh Rayn.Adrian, Danish, Adam, Darius dan Faiqal hanya mendiamkn diri.Myra tersenyum sinis lalu keluar dari biliknya diikuti yang lain.Setelah mereka keluar Rayn teresak esak menangis.Badnnya masih statik baring disitu.
Rayn mengesat kasar air matanya.Tanpa sedar Nisa memerhatinya dari cermin pintu yang boleh melihat pesakit.Sakit hatinya melihat Rayn menangis begitu.
"Maafkn aku Yan"gumam Nisa.Tiba ii lengnnya ditarik oleh Khairah
"Ko tak payah nk kesian dekat dia lah Nisa.Dia dh tk penting untuk kita.Ko lupa ke apa dia buat? dia----
"Stop Khai! ko tak tahu apa ii jngn tuduh sembarangn.Maybe Rayn taknk bagitahu kita ada sebab bukn saja ii Khai.Yang ko pun satu yng ko pegi percaya ckp jembalang tu pehal?! lain kali otak tu kasi proses dengn betul.Bodoh!"berang Nisa.Nisa berlalu pergi dengn hatinya yang sakit.
Khairah terdiam selepas mendengar bicara Nisa.Dia silap ke?
............
YOU ARE READING
PRINCESS OF A CRUEL
RastgeleRayn Faliesha adalah seorang Puteri Mahkota Guinive Morland dan berumur 17 tahun.Rayn adalah satu prinsip iaitu kejam dan tiada prikemanusiaan.Siapa saja yang berani ingin melawan Rayn Faliesha lagi lagi dia adalah seorang yang cukup kejam dan tiada...