Buk!
Pipi Rayn ditumbuk kuat oleh Ezliya.Rayn tertoleh ke sisi.Matanya bertakung.Dadanya menahn tangisan yang bakal keluar.Ya Allah apa salah aku kali ini? kenapa mereka begitu marah padaku? boleh lah kau beritahuku apa kesalahn ku pada mereka?
Mereka memandang sinis ke arah Rayn yang mengelap darah dihujung bibir.Adrian memandang sebak kepada sepupunya.Pelajr ii yang melihat itu mula berkerumun
Rayn menggeleng kepala perlahn.Wait Rayn kenapa kau nk bazirkn air mata kau kalau mereka masih bencikn kau? Rayn mengangkat kepala memndang mereka dengn hujung bibir yang membengkak.Rayn tersenyum hambar.Mereka menjeling tajam pada Rayn kecuali Nisa dan Adrian.Nisa mendekat namun ditegah lembut olehnya.
Tangn kanannya memegang pinggangnya.Tangn kiri menahn Nisa mendekat.Tepi matanya membengkak kerana ditumbuk oleh Khairah.Matanya jelas berkaca.Air mata Nisa mengalir lembut dipipi.
"Tak pe Nis aku okay.Jangn risau"
Nisa hanya diam.Air matanya dibiarkn mengalir.Sungguh hatinya bagai disiat melihat mata berkaca itu.Maafkn aku Rayn
"Masih marahkn aku? masih bencikn aku? masih jijik pada aku? Macm ni korang hukum aku ke? apa salah aku pada korang kali ni? jijik sangt ke aku dimata korang? tak pe aku ni sape bagi korang kn? tempat berteman bila bosan kan Nis?"
Rayn tergelak dalm tangisan sambil menunduk kepalanya.Air matanya tidak dpt dibendung lagi dan akhirnya keluar juga.Nisa menekup mulutnya menahn esaknnya.Mereka terdiam terpanar dengn kata ii Rayn.Terbit rasa bersalah menebal dalm diri mereka.
"Maafkn aku kalau aku ada buat salah pada korang.Tak pe palau lah aku, hinalah aku, pukullah aku sehingga korang puas hati.Aku terima setiap perbuatan korang pada aku.Dengn hati yang terbuka.Aku rela dibunuh oleh korang"kata Rayn dengn tangisannya.Bibirnya mengoyak senyuman pahit.
Myra, Khairah, Ezliya, Danish, Adam, Iezrul dan Darius memandang Rayn yang juga memandang mereka.Jelas wajah itu menahn sakit dihati.Rayn mengorak langlah namun dipeluk oleh Nisa.Rayn tersenyum kelat.Tangn Nisa dilepaskn dari pinggangnya dan berlalu pergi.
Nisa menyeka air matanya kasar.Dia melangkah ke arah Myra.Dia memandang tajam wajah Myra
Pang!
Mereka terkedu dengn perbuatan Nisa.Dada Nisa berombak kencang
"Sial"carut Nisa dan berllu pergi.Myra meraup wajahnya.Terbit dihati rasa bersalh makin menebal.I'm sorry
Pelajr ii yang melihat itu berbisik ii kecil.Aileen dan gengnya tersenyum sinis ke arah mereka.
Sian...
..............
Bunyi tangisan bergema dirooftop itu.Rayn bersandar dinding dan perlahn ii melorot kebawah dengn air mata deras mengalir.Ya Allah besar sangt ke kesalahnku pada mereka? sungguh aku rindu dengn hubungn kami yang dulu.
Wajah Haykarl terngiang ii diotaknya.Dia mengaku dia sudah jatuh sayang pada lelaki itu.Air mata yang mengalir dibiarkan.Dia rindu lelaki itu.Ucapn sayang padanya sungguh merdu ditelinganya.Dia rindu perkataan itu padahal semalm dia berborak panjang bersama tunangnya.
Bahunya terhinjut kembali.Rayn menguak rambutnya kebelkg.Air matanya diseka kasar.Dia bangun dan menuju ke birai bumbung itu.Dia berdiri tegak dibirai bumbung itu.
Jika ini pengakhiran hidupnya dia redha.Bibirnya mengukir senyuman manis.Matanya memandang bawah.
I comeing
Belum sempat dia ingin terjun kebawah sekelip mata tubuhnya ditarik kasar dari belkg.Tubuhnya terbaring dilantai.Matanya dicelik.Terkedu dia melihat wajah tegang Adrian
"Rayn jangn buat kerja gila boleh tak?!!"jerkah Adrian.
Rayn menolak kasar tubuh Adrian yang menindihnya.Dia masih status berpegang status.
"Kenapa kau nk halang aku?! kenapa kau tak biarkn aku terjun ke bawah kenapa kau tsk korang bencikn aku biar aku mati!"perlahn ii suaranya mengendur.Hanya bunyi tangisan ditelinga Adrian.Adrian meraup wajahnya.Hatinya dipaut rasa bersalah
"Aku minta maaf Yan"kata Adrian perlahn.Kata maaf itu tiada satu kesan pun baginya.Ayat itu sudah muak baginya
Rayn bangun dan beredar.Air mata yang sedari kering mengalir semula.Hatinya sangt sakit dengn perbuatan mereka padanya selama ini.Dia tidak dpt terima.
............
YOU ARE READING
PRINCESS OF A CRUEL
AléatoireRayn Faliesha adalah seorang Puteri Mahkota Guinive Morland dan berumur 17 tahun.Rayn adalah satu prinsip iaitu kejam dan tiada prikemanusiaan.Siapa saja yang berani ingin melawan Rayn Faliesha lagi lagi dia adalah seorang yang cukup kejam dan tiada...