Kawan.

7.3K 85 0
                                    

"Okay, kita dah sampai. So nak saya tolong awak ke angkat luggage and beg ni kat bilik awak?" Tanya lelaki itu. Btw nama dia Shah Iskandar. Aku tengok profil dia kat aplikasi Grab. Not badlah dia kerja Grab pun sebab part time. Orang kaya doe dia ni. Grab pakai kereta Audi sia.

"Its okay kalau Shah nak tolong kalau tak menyusahkanlah". Balas ku ringkas sambil menghulur not RM50 kepadanya. Shah mengambilnya dan memberi baki kepada Danisha.

" So awak nak Shah tolong ke tak?" Tanya dia lagi. Tak puas hati ke apa mamat ni.

"Em. Tolonglah. Sebab luggage saya ni berat macam berat Shah. Saya tak mampu nak angkat. Beg ni biar saya yang pikul". Kata ku sambil tergelak.

**********

So, lepas dah daftar aku mencari bilik dorm yang aku kena pergi.

"So, which is your room, Danisha?" Dia bertanya.

"I think my room is over there. That one. Bilik Kenyalang katil 5K and almari 5A". Balas ku sambil berlari kearah bilik yang aku maksudkan.

The room is not bad. Acctually it was a dorm. Not a room sebab aku tinggal kat asrama. Bukan rumah sewa. Dalam dorm aku ada 10 katil so nampaknya hanya ada satu je katil yang kosong iaitu katil milik ku~~

So, dekat depan pintu dorm je Shah boleh hantarkan luggage aku.

"Shah, thanks a lot sebab tolong Sha bawa luggage yang gedabak ni sampai sini. And thanks a lot sebab pick up Sha dari rumah nak ke sini. I know ni memang kerja Shah but thanks again". Kata ku terus memeluknya seketika. Then aku lepaskan. Kejap je peluk. Tak boleh lama lama. Bahaya.

Dia nampak macam bungkam but I dont care.

"Its okay. Em. Sha. Saya nak nombor awak boleh? Mana tau kalau awak free saya boleh contact awak. Tapi takpe kalau awak tak boleh bagi. Its your privacy, kan?"

"Jap. Bak sini phone awak. Saya tak kisah pasal awak. Why not nanti saya free kita dinner kat luar. Sha hutang budi pula kat Shah tadi. Jangan lupa ya contact saya".

Shah Iskandar padu memberi Iphonenya kepada Danisha.

Segera Danisha menekan butang nombor telefonnya dan disimpan sebagai namanya.

"Ok done. I think I need to clean and start to unpack my luggage so...."

"Ouh.. I need to go now. Sorrylah stay kat sini lama lama. Hehehe. Saya pergi dulu ya. Bye Danisha Denielle. Take care ya". Pintasnya dan terus meninggalkan aku di depan pintu dorm.

"Aik? Aku belum habis cakap lagi. Haih. Biarkan jela". Terus aku masuk bawak luggage aku kearah katil. Hurm. Dapat katil paling tepi and almari too. Bestnya.

For your information, aku ni ada penyakit suka duduk kat tempat yang paling tepi. Ntah. Aku tak tau kenapa tapi aku suka. Tapi takpe. Penyakit ni tak bahaya pun. Tak bawa ke arah kematian. So chillex okay?

Aku start buka zip luggage dekat depan almari so almari dia tak kecil dan tak besar, puas hati sebab aku suka. Hehehe. Almari yang aku dapat ni still cantik dan nampak baru. Its okaylah. Nasib ku menyebelahi diri ku. Ecehh.

Aku susun pakaian aku, barang peribadi and so on dan aku penat. Lepak jap kat katil even katil belum lagi pasang cadar dan sarung bantal.

Me Like YouWhere stories live. Discover now