Gosip

5.7K 39 0
                                    

Bulan pertama sekolah takdelah teruk mana. Ramai kawan aku kenal. Tak kiralah lelaki or perempuan even sang Sajat pun adalah jugak. I dont mind.

Seronok juga belajar kat sekolah elit macam ni. Tapi perangai students sekolah ni memang gila gila. Termasuk aku.

Aku dah banyak hadam pasal ragam dalam sekolah ni so ramai jugak yang kenal aku. Takde siapa pun tahu pasal identiti aku sebab macam aku cakap, aku tak suka show off dengan apa yang aku ada. Dan aku tak suka ke alam kontrovesi paparazi bagai. Rimas asyik kena pose kat camera and jawab all wartawan's questions.

Sebulan jugaklah aku tak dengar khabar dari Shah Iskandar. Rindu? Entahlah. Susah nak terangkan.

Kelas dismiss by Cik Fauziah, guru Kimia kelas aku. Masa tu kelas tambahan. Lepas kelas aku terus ke kantin nak makan lapar. So nanti balik asrama boleh terus lelap.

Kelas tingkatan 5 kat SMTT (Sek. Men. Tun Teja) ada 6 kelas. Aku kelas kedua. Sains tulen dan Seni.

Topik seni adalah topik fav aku bila berbual. Tapi hanya ada 0.10% je yang akan berborak pasal seni dalam dunia ni dengan aku. So aku pendam  jela. Even aku ajak cikgi Seni aku bual pun dia kata malas dia nak layan aku. Kuaja tak layan pelajar. Terus bad mood nak tegur cikgu tu seminit. Heheh. Tak lama pun. Kang lama lama tak berkat ilmu dia ajar kat aku.

"Eh Sha. Jomlah makan sekali kat sini. Kau nak makan sorang je ke? Sinilah boleh gosip dengan kau". Jerit Farouq.

Aku pun gerak je la bawa pinggan aku yang berisi nasi kaler pelangi, ayam masak merah dan acar buah ke meja Farouq.

"Ha kenapa?".

"Aku ajak ko makan sini".

"Dah tu? Ko nak gosip apa dengan aku?"

Farouq ni even dia lelaki tapi dia memang suka gila gosip. Gampanglah dia kalau sehari tak taja cerita kat budak TT. Aku banyak tahu pasal ragam sekolah ni pun sebab dia. Dia selalu share something dengan aku. Sebab tu aku suka kawan dengan dia. Tak tahulah pula dari mana dia dapat informs yang jelas dan sahih. Sebab apa dia bagitau aku memang totally betul. Dah tengok depan mata dah pun.

"Ni aku nak bagitau kat kau, Sarimah tu sekarang dah berubah. Dia lain gila kot sejak kebelakangan ni. Aku pelik juga dengan dia. Asyik murung je. Dia palau semua kawan dia dan cikgu dia. Aku risaulah jugak dengan dia. Tu yang aku siasat kenapa dia jadi macam tu. Kau tahu kenapa dia jadi macam tu?" Tanya Farouq setelah cerita panjang lebar.

"Sarimah kelas Farabi tu ke? Seriouslah do? Aku ada perasan jugak dia pergi makan kat kantin masa rehat pun sorang sorang. Kesian. Aku ingatkan kawan dia palau dia. Tapi lain pulak. Tak masuk akal di otak ku yang benak ni. Aku tak tahu pulak kenapa dengan dia. Tapi kenapa?" Soalan dijawab dengan soalan.

"Ish kau ni. Tanya aku soalan balik buat apa? Hahahaha bongok. Takdelah tapi macam ni cerita dia. Mak ayah dia nak cerai dan dia ada masalah boyfriend. Tu je".

"La. Tu je?" Tanya aku tak puas hati.

"Tapi! Aku dapat tahu yang parents dia everyday bergaduh dalam rumah sampaikan Sarimah tak boleh nak fokus belajar. Masa tengah makan pun parents dia bergaduh. Lepas tu tiber je Sarimah kene marah dengan ayah dia sebab tak faham masalah keluarga. Theres no point kat situ sebab Sarimah do nothing but ayah dia nak marah dia. Dah hampir sebulan macam tu dalam rumah dia and tiber malam Raya Cina hari tu, boy dia ajak buat party kat Zouq Club. So nak dipendekkan cerita, dia mabuk dan malam tu dara dia takde. I dont knowlah kalau boy dia pancut dalam. Tapi mujur boy dia ni jenis bertanggungjawab dan setia. Mujur boy dia tak tinggalkan dia. Now dia tinggal kat rumah boy dia. Tamat".

Penuh dengan point dan tepat dn mantap gosip dia.

Takde rahsia dan terus direct. Sebab tu aku suka dia. I mean sebagai kawan je ok.

"Parent dia tak cari ke dia?"

"Tak. I dont know why but dia dah buat keputusan nak berhenti sekolah".

"Dah gitu pulakk? Kenapa? Weyh aku tak naklah dia buat keputusan bodoh dia tu. Dia tu dahlah top 10 dalam batch kita. Kuat sukan. Sebab dialah sekolah kita terkenal doe. Buatlah something do. Takkan kau nak biarkan permata sekolah ni lenyap dari sini? Kaukan banyak idea yang lancang boleh buat pape je. So tolonglah dia". Pujuk rayu ku. Even aku tak berapa nak rapat sangat dengan dia, tapi aku caring pasal dia. Pasal semua budak TT. Sebab dah memang perangai aku macam tu. Why not.

"Aku ada terpikir nak ajak dia kaunseling dengan Cikgu Wana. Ko kenalkan cikgu tu. So maybe esok aku nak bincang dengan cikgu pasal Sarimah and lusa bolehlah cikgu bagi kaunseling kat dia. Aku harap dia berubah hati semula".

"Baguslah kalau macam tu. Ha kau dduk terkuis kuis tulang ayam tu dah kering dah jari kau duduk bergosip dengan aku. Dah jom cuci tangan aku nak balik ni". Terus aku angkat pinggan simpan dalam besen and cuci tangan.

"Weyh ko kan stay asrama. Kau kenal tak si Nurin tu? Budak Astronomi?". Tanya Farouq.

"Ha. Kenal. Dia budak dorm sebelah aku. Nak usha ke?"

"Ish kau ni. Macam tahu je niat di hati ni. Ha nanti aku nak kau usha dia untuk aku boleh? Dah lama aku berkenan dengan dia tu. Please?". Pinta Farouq.

"Anything for you, dude. Nanti malam aku cakap kat Nurin. Pape aku roger kau esok. Dahlah aku nak balik ni. Bye." Terus aku blah ambil beg dan menuju ke asrama.

**********

Sampai je dalam dorm aku terus terlelap. Lupa segala benda yang aku nak buat masa kat sekolah tadi.

Dalam pukul 5 lebi macam tu aku tersedar dan mandi. Lepaa mandi aku turunlah makan kat dewan.

Hari tu takde citer best so aku decide nak tidur awal. Macan yang aku kata aku lupa segala benda yang aku nak buat malam ni.

Masa tu pukul 12 malam aku still tak boleh tidur. Pusing kiri pusing kanan tetap mata tak boleh nak tutup. Boeklah mata.

Dah hampir sejam lebih dan sekarang dah pukul 1. Aku nak tidur sia.

Tiber je aku ada dengar bunyi mengerang, bunyi mendesah kat katil sebelah aku. Aik? Bunyi macam tengah nikmat beromen nampaknya.

So aku bangunlah nak tengok siapa dan bunyi apa. Sebelah katil aku adalah katil Am. So dialah yang punya suara tu.

Terus aku sambar selimut yang tutup semua badan dia.

Memang dia terkejut jugak dia tengok aku tak tidur lagi. Aku sempat tengok phone dia. Ada aksi aksi seks yang gambang. Puih. Macam best.

"Ehh kau tak tidur lagi ke?" Tanya Am cemas.

"Tak boleh tidur do. Dah kau tengok blue tak ajak sia. Hahaha. Sangap ke?"

"Hhehehe. Kantoi eh. Takdelah sangap mana tapi terasa nak pulak. Huhu".

Aku perasan minah ni tak pakai baju dalam sebab singlet dia tu nampak bekas puting. Abaikan. Aku pulak naik horny.

"Nak tidur dengan aku tak? Mana tahu aku boleh tidurkan kau?" Tanya Am.

Boleh ke? Kang aku kene sesah dengan dia matilah nak.

"Ok".

Terus dia baring kat katil aku. Dalam bilik tu kalau waktu tidur macam ni bilik memang gelap gila. Tadi time cakap ngan dia pun aku pasang torch kat phone aku.

So dia masuk dalam selimut aku and dia peluk aku. Celah kaki dia yang panas tu terasa kat bontot aku. So terus aku tidur dengan lenanya.

Me Like YouWhere stories live. Discover now