D.O keluar dari terowong dimensi.Badannya dipenuhi luka.Bahu dan lengan pula ditusuk anak panah.Kini,misinya untuk menyelamatkan rantai kuasa dari menjadi milik tentera Baekhyun.
Gelap.Itulah kata yg boleh menjelaskan tempat yg dia berada.Sepatutnya dia bersama Luhan dan Chen,tapi mereka dipanah racun serigala hitam,menyebabkan mereka bertukar menjadi serigala yg ganas.
D.O berjalan tanpa hala tuju.Dia hanya memegang pokok bagi memudahkan perjalanan.Badannya sangat lemah.Dengan kudrat yg ada,D.O cuba berjalan walaupun terhuyung-hayang.
D.O berjalan sehingga di hujung bukit.Disebabkan kekuatan sudah lemah,dia terpijak daun yg besar dan licin,menyebabkan dirinya jatuh.Nak menjerit pun dah x larat,inikan pula menggenggam rantai.
Tubuh sudah melayang ke tepi air terjun.Rantai sudah terjatuh entah ke mana.Matanya mula tertutup rapat.
*****
Puan Do bersiap untuk mengutip cendawan di pergunungan yg berhampiran rumah.Dia sempat menyediakan sarapan untuk anak terakhirnya,Tae Oh.
Pada awal pagi,memang tidak ada banyak orang,memudahkan makcik mengutip cendawan.Kebetulan pergunungan berdekatan dengan tapak TheMoss,jadi tak hairanlah kalau pukul 8 pagi dah ada orang berkeliaran.
Pada pukul 6.30 pagi,cendawan yg dikutip memenuhi satu raga.Makcik Do bergerak ke air terjun sebelum menjualnya di pasar.Niatnya untuk membasuh tangan terganggu apabila melihat sekujur tubuh bersama darah kering terbaring.Makcik melihat baju yg dipakai,bukan pakaian orang biasa.Terdapat anak panah berdekatan tubuh itu.Makcik mengambil kesempatan mengangkat tubuh yg meniarap.Muka orang itu dilihat sebentar.
"D.O?!"makcik menyelak rambut yg menutupi dahi.Terdapat lambang wolf tertera.Macam mana D.O boleh sampai sini?Apa dah jadi dengan dunia Neugdae?
Makcik membawa balik D.O ke rumah untuk merawatnya.
"Ya Ampun,beratnya!"
*****
Satu keluarga datang ke tapak reakreasi dan campsite TheMoss untuk bercuti,mungkin family dari oversea.Tapak ini kecil,macam lumut tapi ada campsite,air terjun dan tempat rekreasi sesuai untuk family yg inginkan keindahan hijau.
Keluarga itu seronok bermandi manda di air terjun tanpa sedar,seorang anak perempuan kecil berkeliaran di kawasan berhampiran bukit.Kilauan daripada pantulan cahaya matahari menarik minat budak itu.Dilihat seutas rantai tergantung di ranting pokok sekitar lereng bukit.
Budak itu mengambilnya dan membawanya ke air terjun.Rantai itu diletakkan di tepi sebelum budak itu bermain dengan keluarganya.Tanpa disedari,satu parut yg kecil berupa parut apabila dicakar muncul di belakg leher.
*****
Assalamualaikum readers.
*Krikkrik*
Ok,sapa nak baca buku ni,firstly,jalan cerita untuk permulaan penuh dengan tanda tanya+ berbelit sikit,so,siapa yg sanggup tunggu utk jawapan kepada persoalan tersebut,silakan.
Lepastu,yg tulis ni budak asrama,so balik ke rumah memang jarang2.siapa yg baca,tolong tunggu untuk sambungan ok?
Tapi,setiap kali balik memang at least akan update satu bab.....Tapi,jgn lupa solat ok....
YOU ARE READING
mystery of unordinary boy
FanfictionDahyun - seorang yeoja yg tinggal dgn appanya(pengusaha TheMoss) selepas eomma bercerai dgn appa.merrka hidup bahagia di dalam suasana kampung itu.Sehinggalah suatu hari dahuun terjumpa rantai yg boleh dijadikan alasan menolak confess Dari Onew.dahy...