Kringgggg kringgggggg kringgggggg
"Ah penatnyaa ~ " celikja mata, Azalea terus mencapai jam locengnya. Ha terbeliak matanya bila melihat jam tersebut menunjukkan pukul 3:50 agak lama jam tu berbunyi. Apa yang merisaukan dia bukanlah masa belajar dia semakin singkat tapi dia risau maklong dia bising sebab jam loceng tu bising.
Mesti perempuan tu bising . Lah biarlah bukannya dia buat kerja pun. Ternak lemak je tahu. Gumam Azalea Husna sendiri.
Tepat 10 minit selepas azan Asar Azalea Husna selesai menyiapkan kerja sekolahnya. Malam boleh study, yeay ! Kata hati Azalea Husna. Seterusnya dia mandi lagi sekali dah solat Asar.
-
"Lea ! Turun sekejap, " jerit Paklong Wahid.
Dengan malasnya Azalea Husna pun turun. Nasib sempat habis solat.
"Hm kenapa ?"
" Ni , esok aku nak kau keluar beli barang" Kata paklong wahid
Lah apehallak aku ? Anak dia kan rajin shopping ?
" O , k "
" Ha pakai baju elok elok, jangan selekeh sangat. Takut buat malu je. " pesan Paklong wahid . Dah kenapa ? Ish pelik.
" Ha k "
-
Baju blouse pastel pink dan palazo hitam. Jangan lupa rambut ikat belakang (pony tail) . Hm okay kot, takla selekeh sangat en ?
" Kau bersiap pakai macam tu je pun lama. Orang dah tunggu dah kat luar " omel Maklong Wardah.
" Hm "
" Dah jom " kata Paklong Wahid dan berlalu keluar
Azalea Husna hanya mengikut langkah paklongnya. Tapi pelik, ada kereta orang lain. Kenapa ? Eh jap, paklong nak jual aku ke ?
" Tu kereta siap- "
" Kau naik kereta dia , pergi ikut dia , jangan lari !" Tegas Paklong Wahid bagi amaran. Lagi lagi tang yang jangan lari tu
Hm nampak sangat dia macam nak jual aku, dengan cermin kereta hitam tu kalau boleh terus nak legap ah. Ah ni yang kene cari akal ni .
" Aku ingat kan , kau jangan lari! Kau yang setuju , kau yang tanggung ! " Bagai membaca isi hati Azalea , Paklong Wahid memberi amaran lagi sekali .
Perlahan lahan Azalea Husna menuju ke kereta putih tersebut . Kelihatan pemandu sedang menilik telefon bimbit tanpa ada tanda tanda untuk menoleh.
Ah baik aku tengok jalan je. Gumam Azalea.
" Nak mati awal ke ? Pakai la seatbelt tu " kata pemandu tersebut.
Suara garau ni macam pernah dengar hmmmm dimanaya? Siapayaa? Bilayaaa ?
-
'Butik pengantin Rose ?'
" Hm, kenapa ke sini ?" Soal Azalea pelik, dah kalau nak culik aku perlu ke kedai pengantin?
YOU ARE READING
Saya sayang awak ! (og + slow update)
Short Story- Sebuah kisah yang jalan ceritanya agak cliché dan jugak tidak masuk akal - less conflict - Nak tau kisah ini tentang apa, bacalah di dalamnya 😊