6

27 0 0
                                    

" Weee Fateen, cikgu Firdaus ada kat groupchat kelas ke ?" Tanya Azalea kepada Fateen. Fateen buat muka pelik, sejak bila dia amek tahu pasal groupchat kelas ? Ha seperti yang dijangkakan, disini kita dapat saksikan bahawa Fateen masih lagi tidak tahu tentang handphone baru Azalea.

Sedang rancak bersembang sambil berjalan, tiba tiba kelihatan susuk tubuh cikgu Firdaus. Apa lagi, Azalea pun tariklah Fateen untuk melalui kawasan yang agak lebih jauh daripada tempat keberadaan cikgu Firdaus. Selepas beli baju nikah + phone, inilah yang selalu Azalea lakukan, kadang kadang Fateen pun pelik tapi bila ditanya tidak dijawab.

"Urm wee, sorry sebab selalu buat kau bingung tapi aku nak bagitahu something yang lagi akan membuatkan kau bingung. Hehe" bicara Azalea apabila dia rasa tempat tu adalah selamat untuk bersembang atau lebih tepat lagi menyebarkan rahsia.

"So yeaa, what is it ? " jawab Faten sambil kerut kening. Kinda cute opkos uwu.

" Jangan pandang aku pelik au kalau aku cerita ni."

" Kau tahukan family aku macam mana ? Bukan actual parents aku, maksud aku penjaga aku which is pakcik serta makcik aku ? Hm camn-

" Wait, i dunt know about this ? Mana actual parents kau ? "

" Died, oke let me sambung. Ha after parents aku meninggal, aku diarahkan untuk duduk dengan paksu aku. Taktahu nak bersyukur or what sebab ada orang nak jaga aku tapi diorang jaga aku sebab duit. Parents aku dah sediakan duit untuk perbelanjaan aku, duit upah jaga aku and harta aku sendiri. Ha nak dijadikan cerita, paksu aku over-used then dia berhutang idk how much but dia sekarang ni tengah lingkup and tak dapat bayar hutang tu. Sebagai ganti, dia guna aku untuk lunaskan hutang dia. Kau boleh agak kan what next ?"

" Kau.. dijual ?..." tembak Fateen. First thing yang really ada kat otak dia adalah club, which is dia ingat Azalea akan dilacurkan but dia takmo le tunjuk yang pemikiran dia begitu.

"Something like that but in a proper way, dimana aku perlu kahwin dengan anak yang pakcik aku hutang"  sebagai penyedap rasa, Azalea menambah aura sendu dengan menyedihkan suara.

"So,, kenapa kau kena larikan diri daripada Cikgu Firdaus ?" Tanya Fateen, mungkin dia tak dapat tangkap lagi, maklumlah jerebu, line lembab

"Thats mean tha-"  tak sampat Azalea nak habiskan ayatnya, Faten dah menyampuk

"Jap kau nak cakap yang pakcik kau tu hutang dekat bapak Cikgu Firdaus tu ke ?"

"Literally yeas !"
" And this is my number, any information from groupchat kindly just chat me privately and jangan add kat groupchat kelas, taknak kantoi awal." Jelas Azalea sambil menyerahkan sekeping kertas kecil yang telah dituliskan nombornya.

Setelas habis rehat , secepat alam mereka berjalan(mungkin berlari) untuk ke kelas. Matapelajaran yang pernah disukai Azalea tapi ianya adalah 'pernah' and not a 'still' because yea... bio kan ?

-kringgg!

"Okey semua, memandangkan minggu depan cuti, saya kemungkinan akan mahu buat kelas but tengok dulu. Tapi yang penting bukan Sabtu dan Ahad ni, saya ada hal." Kata kata penutup daripada Cikgu Firdaus kepada anak anak muridnya. Auch, its a bad-news...

"Memanglah kau ada hal sebab kau nak kawen time tu kan hm........" gumam Azalea perlahan, agak perlahan dan mungkin perlahan sampai Fateen pun boleh dengar haaaaaa

" Oh kiranya nanti kaupun busy aaa time tu ? Ala baru nak ajak lepak bhmmmmmmmmm" apalagi, silap la Fateen dengar, terusla dia menyampuk.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 28, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Saya sayang awak ! (og + slow update)Where stories live. Discover now