Ja mensen, laten we een #tbsunday hebben en even alle hoofdstukken van toen in 1 hoofdstuk plaatsen!
Dan weten de nieuwe mensen wat ze gemist hebben, Haha :)
Aangezien dit al bijna 2 jaar geleden is, kloppen hier ook heel veel dingen niet meer van, maar let's go!Twijfelend stapt Sam Lupin de auto uit. Een internaat met de beste Latijnse leerkrachten van heel België en Nederland, wat wil je nog meer? Toen was de knoop bij haar doorgehakt. Ze kijkt achterom. "Gaan jullie me wel missen?" Vraagt ze aan haar ouders, die lachen en knikken. "Maar we weten dat je het goed gaat doen. Je hoeft ook niet te twijfelen om af en toe een berichtje te sturen..." suggereer haar moeder. Sam lacht. "Maar nu ga ik echt! Bye!" Ze wuift haar moeder en vader uit en kijkt dan pas echt naar het gebouw voor haar. Wauw. Het was werkelijk gigantisch in haar ogen.
Snel loopt ze naar binnen, naar de inkomhal, die, net als de rest van het schoolcomplex, echt gigantisch is. Voor haar is een meisje aan het aanschuiven, met een lichte huid, kort haar tot net onder haar kin met een bob, van ongeveer dezelfde lengte als Sam zelf. Sam zet haar koffers even achter haar. Het meisje is ondertussen een formulier aan het ondertekenen, en daarna valt Sam pas op. Ze loopt naar haar toe. "Hallo! Ik ben Nellie, Nellie Nooitgedacht! Ben je ook nieuw hier?"
Sam knikt en glimlacht. "Ik ben Sam, Sam Lupin! Weet je al op welke verdieping je ligt?" Het meisje met de naam Nellie kijkt op haar plattegrond. "Ehmm..." ze houd de plattegrond in een aantal richtingen en zoekt de kamer waar ze ligt. "Ah, hier! Verdieping twee, en jij?"
Sam haalt haar schouders op. "Ik weet het niet, maar ik hoop nu ook twee! Je bent de eerste die ik hier ken." Ze lachen alletwee even. Dan kijkt Nellie op de klok. "Ik moet maar eens gaan, koffers uitpakken, kijken wie naast me woont, jeweetwel. Zie ik je later?" Sam knikt en terwijl Nellie wegloopt, loopt ze naar de balie. "Goedemorgen! Welkom, wat is u naam?" Begint de vrouw erachter. Sam antwoordt en een paar vragen later krijgt ze een plattegrond in handen gedrukt. Kamer 13. Misschien dan wel niet op dezelfde verdieping als Nellie, maar 13 was hoe dan ook haar lievelingsgetal!
Licht-hijgend komt ze bij de eerste verdieping aan. Met twee koffers en een rugzak de trap op, is ook niet niets. Ze kijkt rond en beslist dat ze het hier wel leuk gaat hebben. Een moderne woonkamer, grote keuken en de slaapkamers zijn prachtig! Sam kijkt rond. Ze ziet nog niemand, dus dan heeft ze nog wat tijd om haar koffers uit te pakken. Als ze richting kamer 13 loopt, ziet ze dat er al iemand anders is. Ze weet nog niet wie, aangezien Sam geen tijd had om even snel op het naambordje voor de kamer te kijken.
Als ze haar koffers neergegooid heeft op haar bed, klopt er iemand op de deur. "Binnen!" Roept ze zonder op te kijken. Een jongen met donkerblond haar en blauwe ogen trekt de deur open. "Je wist dat er ook een lift was, toch?" Vraagt hij met een kleine glimlach. Sam schudt beschaamd haar hoofd. Ze zucht even. Hoe dom kon ze soms wel niet zijn? De jongen lacht. "Geen probleem hoor, ik kwam er ook pas achter nadat iemand me erop wees. Mees Martins, aangenaam kennis te maken!" Hij steekt zijn hand uit, en Sam pakt deze aan. "Sam Lupin. Ja, wederzijds."
Mees lacht. "Nouja, ik ga weer eens verder met koffers uitpakken als dat niet erg is. Ik zit in de kamer hiernaast, kamer 12. Doeg!" Hij verlaat Sam haar kamer en Sam pakt verder haar koffers uit.
Nadat Mees Sam had achtergelaten liep hij naar zijn kamer toe, die er toch wel leuk uitzag. Witte muren, maar alles zat nog onder de rommel van het verhuizen. "Hmm, die ga ik nog eens schilderen..." denkt hij hardop, waarop hij reactie krijgt. "Ja man, blauw of groen is veel leuker. Wit is saai!" Een jongen van ongeveer 1. 75 meter loopt binnen. "Devin Bryant, aangenaam kennis te maken!" Hij glimlacht. Mees kijkt op en knikt. "Aangenaam Devin, ik ben Mees. Mees Martins. Welke kamer?"
De jongen genaamd Devin denkt na. "14, jij 12, zo te zien. Tenzij je in iemand zijn kamer hebt ingebroken?!" Devin lacht. Mees begint ook te lachen. "Nope, deze kamer is enkel en alleen van mij!"
Nadat de jongens hun interesses hadden besproken, kijkt Devin op zijn horloge. "Sorry! Ik moet gaan, ik had aan mijn ouders beloofd dat ik ze nog even snel zou bellen. Je kent het, overbezorgdheid..." grinnikt hij en loopt de kamer uit. Mees knikt en beseft dat hij honger begint te krijgen, dus loopt hij ook zijn kamer uit, die hij uit voorzorg op slot doet.
In de gang komt hij een meisje tegen. "Waarmee denk je dat je bezig bent?" Vraagt hij aangezien het meisje met graffiti bezig is. "Oh, Hi!" Het meisje draait om. Ze heeft rossige haren, groene ogen. Mees kijkt haar kalm aan en dan naar de graffiti. 'SFR' staat er in koeienletters. "Kijk, niet iedereen apprecieert het dat weet ik veel wat op hun muur staat." Het meisje lacht. "Ach, wat een goede humor heb je. Ik ben Lotte" Lotte steekt haar hand uit. Mees neemt deze niet aan, aangezien er een kilo verf ophangt. "Mees Martins. Maar nu ben ik naar de keuken, Bye!" Zegt hij en loopt, zoals gezegd, naar de keukens.
Ondertussen, als Mees naar de keuken is gelopen, gaan er twee meisjes met hun koffers de trappen op.
"Dus, wat zijn jouw hobbys?" Vraagt een van de twee meisjes. Ze heeft blonde krullen en grijsblauwe ogen. Het andere meisje stopt even en denkt na. "Zingen, lezen, schrijven, viool spelen, schilderen, piano doe ik ook graag...-" ze wordt onderbroken door het andere meisje. "Wow, Zianne, wat veel hobby's!" Lacht ze. Zianne, het meisje met de vele hobby's, lacht ook. "Tsja, Iris, zoveel is het ook niet. Op welke kamer lig jij?" Vraagt Zianne aan het andere meisje, die blijkbaar Iris heet.
Iris kijkt op een plattegrond. Haar blik verraadt dat ze nadenkt. Zianne gaat langs Iris staan. Meteen begint ze te lachen. "Iris... je houdt hem verkeerd om! Je ligt op kamer 8. Best wel jammer, ik lig op kamer 11. Kom je mee naar mijn verdieping? Dan kan je daar mee mensen komen ontmoeten!" Glimlacht Zianne. Iris knikt.
Uitgeput komen ze aan bij de tweede verdieping. Devin komt net zijn kamer uitgelopen. "Heya! Jullie ken ik nog niet! Ik ben Devin, maar noem me maar..." hij denkt na. "Devin is moeilijk af te korten, dusja, houd het maar bij Devin!"
Iris grinnikt. "Ik ben Iris. En dat daar" ze wijst naar Zianne. "Is Zianne" Zianne steekt haar hand uit naar Devin, die hij aanneemt en zodanig stevig schudt dat Zianne lichtjes pijn begint te krijgen in haar bovenarm.
Ondertussen komt Sam haar kamer uitgelopen met haar oortjes in. Als ze de nieuwe mensen ziet, haalt ze deze uit haar oren en stopt deze in haar binnenzak. "Hallo, ik ben Sam. Sam Lupin. En jullie zijn...?" Vraagt Sam lichtjes zenuwachtig aan het tweetal.
Iris glimlacht naar Sam. "Hallo Sam! Ik ben Iris!" Ook Zianne stelt haar voor.
Mees komt weer binnengelopen. "Er was dus een meisje graffiti aan het spuiten. Op. De. Gang... echt waar hoe haal je het in je h-..." hij blijft even staan en verwachtte duidelijk niet dat er twee andere bij gingen staan. Zianne grinnikt even. "Dag grompot, ik ben Zianne." "En ik Iris!" Voegt Iris eraan toe.
"Ik eh... ben Mees" zegt Mees, lichtelijk op zijn tenen getrapt. Maar dat vergeet hij snel en begint ook te lachen.
Sam kijkt naar Mees. "Hoe heet ze?" Vraagt ze, doelend op het meisje met de graffiti. "Lotte ofzo." Antwoordt Mees.
"Nja. Ik ga maar eens verder mijn spullen uitpakken..." Zegt Sam en loopt naar haar kamer. Mees knikt en doet hetzelfde. Devin kijkt rond. "Dan ga ik ook maar weer. Tenslotte ben ik niet de ordelijkste..." grinnikt hij en gaat ook naar zijn kamer.
Iris kijkt Zianne aan. "Dan ga ik ook weer. Doeidoei Zi!" Zegt Iris, die blijkbaar een bijnaam voor Zianne had gevonden en lacht. Zianne knikt en omdat ze niet helemaal alleen wilt achterblijven, loopt ze naar kamer 11.
JE LEEST
Het Wattpad internaat! [BEZIG] | SamF1301
FanficStel je voor: een deel van de Nederlandstalige wattpadders wordt verzameld en in een internaat gestopt om je droom te volgen: schrijven, mensen entertainen, roleplayen of wat je hier ook op deze app of site doet. Maar wacht even... wat als dit kan...