Sue Origin bir hafta önce bir kitapçıdan bir kitap almıştı. Orası, onun sürekli gittiği kitapçıydı. Hayatı boyunca okuduğu bütün kitapları oradan almıştı. Bir hafta öncesine kadar hiçbir şey yoktu. Aldığı kitaplarda da ancak bu kitap farklıydı.
Bir hafta önce yine kitapçıya gitti. Kitapları gördükçe Sue'nun içine okuma isteği doluyordu. Sonra kitapların arasında farklı bir kitap fark etti.
Eski, siyah bir kitaptı. Bakmak için kitabı eline aldı. Bu eski siyah kitabın üstünde altın sarısı harflerle değişik bir şey yazıyordu.
Sue, yazıyı kendi dilinde olmadığı için okuyamıyordu. Yazının altında yine altın sarısı renkli bir sembol vardı.
İhtiyar satıcı kaşlarını çatıp kıza yaklaştı. Kızın elinden sinirle kitabı aldı. O kitaba kimse dokunamazdı. Ama kız nasıl olmuşta,bu kitabı görmüştü? Nasıl olmuşta bu kitabı eline alabilmişti.
İhtiyar satıcı gözlerini kapattı. Açtığında gri gözlerini kıza dikti. Alnındaki sembolle aynı olan kitaptaki sembolle, sonunda kitabın sahibinin geldiğini anladı.
Gözlerini tekrar kapattı. Gözlerini açtığında eski göz rengine geri döndü. Sue'nun gözleri doldu. Amca, dediği ihtiyar satıcı ona hiç böyle yapmıyordu. Neden şimdi böyle yapıyordu.
İhtiyar satıcı gülümsedi. "Ağlama küçüğüm. Tamam. Bu senindir. Emaneti alabilirsin." dedi.
Kız gözyaşlarını sildi. Daha on yaşında olmasına rağmen çok hızlı kitap okuyordu.
Bir yetişkinin bir ayda bitirebileceği kitapları sadece iki haftada bitirebiliyordu. Kız kitabı eline aldı.
"Üstünde ne yazıyor? " diye sordu kız. İhtiyar satıcı bir odaya girdi.
Oradan elinde başka bir kitapla çıktı. Bu kitabı da kıza uzattı. "Bu ne?" diye sordu kız. İhtiyar satıcı, "Kitabı okumana yardımcı olacak." dedi.
Kız iki kitabın fiyatının ne kadar olduğunu sordu. İhtiyar satıcı "Senin olan bir şeyi satın alamazsın." dedi.
Kız şaşırsada bozuntuya vermedi. Kitapları alıp, dükkandan çıkıp eve ilerledi. Adam içinden 'Umarım fazla zorlanmazsın.' diye geçirdi.
Kızı aşırı zorlu günler bekliyordu ancak kızın şuan da hiç bir şeyden haberi yoktu. Eğitim çok zorlu olacaktı.
İhtiyar adam görevini tamamlamıştı. Artık sonsuza kadar dinlenebilirdi.
İhtiyar satıcı koltuğuna oturdu ve son nefesini verdi. Cesedi gülümsüyordu.Hiç bir şeyden haberi olmayan Sue evinde kitabı inceledi. Kitabın içinde hiç bir şey yazmıyordu.
İhtiyar satıcının "Okumana yardımcı olacak." dediği kitabı eline aldı. Çok kalın değildi. Bu dille ilgili her şey, kitapta mevcuttu.
Kitap uzun olmadığı için beş saatte üç kere kitabı bitirdi. Dili azıcık öğrenmişti. Kitabın üzerinde ne yazdığını okuyabilmişti.
Kitabın üzerinde kendi adı yazıyordu. Kendi adı ile birlikte bir şey daha yazıyordu. Yazan şey 'Sue - Nocte Cinnino' idi. Ktaba göre anlamı 'Sue - Gece Kilidi' idi.
Neden böyle bir şey yapıldığını bilmiyordu. Kendi adının kitapta yazması çok saçmaydı. Dil kitabını tekrar açtı. Kitapta fark etmediği bir şey gördü. Kitabın ilk sayfadaki ele, elini koyup buradaki tekerlemeyi söylemeli ve kitabı açmalıydı.
Elini kitaba koydu. Kendi elinden biraz büyüktü, sadece. Ne anlama geldiğini bilmediği bu cümleyi söylemeye başladı. "Pri dantomera da sagsana ka mi de nor ne po di cemon ya!"
Umarım beğenirsiniz. Yorumlarınızı ve votelerinizi eksik etmeyin lütfen.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ay Tozu : İlk Eğitim
FantasyOkuyun bence güzel bir kitap olacak. En başından 3. Kitabın sonuna kadar kurgulandı, sadece yazılması gerekiyor okuyun #3 Mızrak 30.06.19