5

134 6 0
                                    

Taehyung menyisir rambutnya rapi sebelum menghampiri gadis nerd itu. Tapi laluannya dihalang oleh Namjoon.
"Bro .. nak kemana ni?" soal Namjoon seraya menjeling sekilas ke arah Seokjin yang duduk di kantin itu.
Taehyung menyinis. 
"Ketepilah!" Taehyung menolak kasar tubuh Namjoon sebelum melangkah.
Namun Namjoon menyambar tangan Taehyung. Tajam pandangannya menikam anak mata Taehyung.
"Jangan kau berani dekati dia.. " amaran keras dari Namjoon membuat Taehyung ketawa sinis.
"Kenapa aku nak dengar arahan kau?" sinis Taehyung selamba.
"Jangan ingat aku tak tau lah taktik keji kau.. kau nak dekati Seokjin sebab kau nak pikat jungkook kan?? kau tak fikir ke perasaan Seokjin?" ujar Namjoon tidak puas hati.
Taehyung ketawa.
"Ya.. apa salahnya? Tak kan lah budak nerd tu nak tangkap cintun dengan aku.. Sokay.. kau nak budak nerd tu? Ambiklah.. aku tak minat. Aku cuma nak pikat jungkook je.." tanpa perasaan Taehyung bersuara.
Namjoon ketawa sinis.
"Sorry Taehyung..aku tak izinkan kau berbuat begitu. Jangan kacau Seokjin." ujar Namjoon sinis dan tegas.
"Budak hodoh tu aku tak inginlah..aku tak kan kacau awek kau.. aku cuma nak gunalan dia untuk dekati jungkook." ujar Taehyung lagi.
"Kau ni memang tak faham bahasa kan?" laju saja tangan Namjoon melayang ke muka Taehyung.
"Jangan kacau Seokjin. Kita ni lelaki kan? Kalau nak pikat perempuan tu.. guna cara yang lebih gentle lah." sinis Namjoon.
"And one more thing.. jangan berani panggil dia nerd. Cuma aku je boleh panggil Seokjin nerd." ujar Namjoon lalu terus meninggalkan Taehyung disitu. 
Taehyung merengus kasar. Dia mengesat cecair merah yang mengalir di bibirnya. Tak guna..sial !
Api amarahnya terhadap Namjoon membara.






"TAEHYUNG.." aku tersipu-sipu bila Taehyung duduk di sebelahku. Berbunga hatiku. Rupanya dia masih single. Aduhai.. putera idaman hati..
Taehyung tersenyum.
" Apa cerita jungkook eh? Dia suka makan apa?" soal Taehyung pula.
"Owh...jungkook gemar makan coklat. Aku pun suka... yalah...coklat tu tandanya sweet.." ujarku pula.
Taehyung mengangguk.
"Oh..jungkook ada boyfriend tak?" soal Taehyung lagi.
Aku menggeleng.
"Tak.. aku dan jungkook tak boleh bercinta jika masih belajar ni.. mesti kena marah dengan Eomma kami kalau Eomma tahu.." ujarku pula.
Taehyung mengangguk lagi.
"Ermm...macam tu ke?? Agaknya susahlah jungkook nak keluar dengan lelaki ya." ujar Taehyung pula.
"Boleh asalkan tak lebih dari teman.Dan pandai jaga batas pergaulan."ujarku yang mulai bosan dengan topik kami. Dari tadi pasal jungkook je memanjang.
"Kamu rapat dengan jungkook ke?" soal Taehyung lagi.
Aku menggeleng.
"Tak sangat. Jungkook tu menjengkelkan. Poyo je lebih." ujarku jujur.
Taehyung ketawa.
"oh...selalu gaduh lah ni." soal Taehyung pula.
"Dia tulah.. mula dulu." ujarku lagi.
"Tapi jungkook cute lah...samalah macam adik dia ni...comel.."puji Taehyung hanya untuk menutup keterlebih bicaranya.
Aku terkedu. Dia puji akulah..!! Oh my god!! Dia puji aku!!! Aduhai...tak tidur malam lah aku ni nanti...
"Alah...memandai je.." aku tersipu malu.
Taehyung tergelak geli hati. Comel lah sangat...nak muntah aku.. bisik hati Taehyung.









Malam itu aku dilamun cinta. Mataku tak boleh terlelap. Yalah... jejaka pujaan puji aku comel.. alahai...kalau boleh rakam..dah aku rakam...
Payah ni.. dah tahap paling dahsyat angau aku ni.
"Heyy.. dia tu sweetlaaa..."aku tertawa sendiri.Dicubit-cubit bantal pelukku.
Hmmmm...ahhh...yalah...bila ya birthday Taehyung? Ingat nak buat kejutan ni... Tak pa...aku boleh tanya Namjoon.
Aku menutup mata. Bersedia untuk tidur.Selamat datang alam mimpi. Haraplah mimpi indah dengan Taehyung.

"Aku cintakan kau,Seokjin."Taehyung melutut di depanku sambil tanganya menyuakan sekuntum bunga.
Aduhai...segaknya dia.
Aku yersipu malu.
"Sudikah kau menjadi teman hidupku buat seumur hidupmu?" soal Taehyung lagi. 
Aku hilang bicara. Dia lamar aku!! Serius...dia lamar aku....!!!!
Aku tersenyum malu.
Belum sempat aku menjawab..tiba-tiba pipiku bagaikan ditampar kuat.
Aku membuka mata. Arh mimpi rupanya..Aku lihat jungkook berdiri di sebelahku.
"Oi..kau tak nak peegi kolej ke lembu?" soal jungkook meluat.
Aku ternganga.Jam di pergelangan tangan menunjukkan pukul 6:00 pagi. Alamak....aku dh lambat!! 
Segera aku menuju ke bilik mandi.
Jungkook hanya mengeleng. Apa nak jadilah budak lembab ni..





""Hai Taehyung!" aku menyapa Taehyung riang.
Taehyung acuh tak acuh membalas .
"Eh..Seokjin."Jack memaniskan wajahnya.Terpaksa.
Aku menyuakan bekal yang aku sesiakan sendiri untuk Taehyung.
"Nah. Saya buat untuk awak."ujarku senang hati.
Taehyung tertawa sinis. Bekal?? Aduhai...gai nya....
"Takpalah...saya dah kenyang. Bye."Taehyung terus berlalu pergi.
Aku mengeluh kecewa.

Dia tak sudi merasa air tangan aku ke?
"Ehh...bau sedap je!" tiba-tiba Namjoon datang dan merampas bekal di tanganku.
Aku meluat. Dia lagi....
"Heii...kau ni!"aku buat muka tak puas hati.
Namjoon buat tak kesah.Dia menilik isi didalam bekal itu.
"Susahkan kau je.Apapun..thanks untuk ni."ujar Namjoon merujuk pada bekal itu.
Aku ketawa sinis.
"Perasan...bukan untuk kau lah...!"aku cuba mengambil bekal tu.
"Oh..yeke. Takpa lah..aku tau kau malu nak mengaku. Takpa..nanti aku makan."ujar Namjoon lalu membawa pergi bekal itu.
Aku merengus. Bencilah dengan penyibuk tu!!



Beautiful NerdWhere stories live. Discover now