7

115 6 0
                                    

Aku menilik bayang diriku di cermin dari hujung kaki hingga ke hujung rambut. Penampilan aku terlalu jauh berbeza. Rambut tidak diikat dua tapi dibiarkan lepas begitu saja.
Aku nyata amat bergaya dengan gaun merah yang fit mengikut potongan tubuhku. Dikenakan chocker di leherku.
Wajahku tidak lagi disarung dengan kaca mata. Aku mengenakan solekan tipis untuk menyerlahkan kemanisan wajahku. Alis mata yang menawan membuat mataku kelihatan begitu menggoda. Nah.. pasti cair hati Taehyung..
Aku tak dapat bayangkan bagaimana reaksi Taehyung melihat perubahan ku  nanti.
Aku mencapai beg jinjitku dan terus keluar. Tidak lupa kasut tumit tinggi yang sekian lama tak dipakai.


NAMJOON tak berkelip memandang gadis di hadapannya. Benarkah itu JEON SEOKJIN yang selalu dilayan kasar olehnya?? Sungguh !! Gadis itu terlalu berbeda.Jauh lebih cantik dan comel dari yang dia kenal. Mata gadis itu menawan sekali . Boleh luruh jantungnya jika terus ditatap lama gadis itu.
"Seokjin? Kamu..." bicara Namjoon terhenti di situ. Gila.. tak tersuara langsung !!
"Namjoon?? Apa kamu buat kat sini?? Mana Taehyung?" soalku tertoleh -toleh cuba mencari kelibat Taehyung.
Pantas Namjoon memusingkan tubuhku.
"Tak...dia tak da kat sini... Kat sana kot.." ujar Namjoon pula.
Aku cuba menoleh ke belakang tapi Namjoon asyik menghalang pandanganku.
"Kenapa ni?? Aku nak cari Taehyung kat situ laa..!" marahku pula.Aku menolak kasar tubuh Namjoon.
"Tak..." Namjoon tertelan liur. Alamak...dia dah nampak ...
Aku terkedu. Benarkah apa aku lihat ni? Saat itu hanya Tuhan tahu betapa luluhnya hatiku. Sakit..marah..kecewa..semuanya bercampur. Ingin menangis namun tak mampu. Tangisan itu cuma bergema dalam hati. Tak tahulah rasa apa ni?? Sampainya hati..
"Tergamak kau....jungkook.." lemah suaraku.
Namjoon mengeluh. Habislah ni.
"Seokjin..."Namjoon cuba menenangkan gadis itu.
Aku memandang Namjoon sayu.
"Namjoon..."perlahan air mataku menitis. Biarlah...biar Namjoon saja nampak aku nangis.
"Kenapa...kenapa dia buat aku macam ni Namjoon?? " aku mengeluh kecewa.
Namjoon membawa gadis itu ke tempat yang lebih tenang dan aman. 

Aku memandang aliran air yang mengalir ke barat daya itu. Cahaya lampu yang dinyalakan membuatkan pemandangan disitu indah dan cantik. Tenang saja tempat itu.
Namun hatiku tak setenang tempat itu. Sakitnya...sakit sangat. 
Namjoon diam. Membiarkan gadis itu bertarung dengan emosinya.
"Kejam...Taehyung memang kejam kan Namjoon? " sayu suaraku. Aku memandang Namjoon.
Namjoon dapat rasakan rapuhnya jiwa gadis itu. Pandangan gadis itu redup. Tak bermaya. Tak seceria selalu.
"What happen to my nerdy girl? Seokjin yang aku kenal bukan macam ni.." ujar Namjoon perlahan.
Aku hanya diam.
"Seokjin yang aku kenal tu manja.. garang.. periang... bukannya yang sedih macam ni.." ujar Namjoon pula.
Aku tersinis.
"Ya.. lupalah.. tak ingat pula yang aku ni budak nerd." ujarku perlahan.
"Lelaki manalah nak tertarik dengan nerdy girl macam aku ni..." ujarku lagi. Penuh emosi.
Namjoon mengeluh perlahan.
"Siapa cakap macam tu..? Setiap orang yang terlahir ke dunia ni pasti berpasangan. Cinta yang sebenar tu lahir dari sini." ujar Namjoon menunjuk dadaku.
Aku tersinis.
"Tak payah banyak cakaplah... Aku tahu lah.. kau pun sama macam Taehyung kan..? Ya.. lelaki hensem macam korang ni.. biasanya akan gunakan perempuan nerd macam aku ni untuk dekati jungkook." sinisku tajam.
Namjoon terkedu.
"Seokjin !" Namjoon mencengkam bahuku.
"Aku mendekati kamu bukan sebab aku nak dekati jungkook.. Aku ikhlas berkawan dengan kamu..,Seokjin."ujar Namjoon jujur.
"Lagipun aku sebenarnya......" bicara Namjoon terhenti diaitu bila gadis itu menolak tubuhnya.
"Tak payah berpura-pura lah... Aku benci kepura-puraan kamu semua tu.." ujarku lalu terus berlalu pergi.
Namjoon hilang kata-kata. Kenapa dia yang kena??

Beautiful NerdWhere stories live. Discover now