4

130 6 0
                                    

Hyuna mendekati Namjoon yang sedang menulis sesuatu di buku latihan itu.
"Hai.. "Hyuna meramas bahu Namjoon.
Namjoon menjeling tangan gatal yang merayap di bahunya itu. Dia meluat. Meluat dengan godaan Hyuna.
"Don't touch me." selamba Namjoon menepis tangan itu.
Hyuna menahan sabar. Sebagai gadis yang sexy..dia kena sabar untuk menarik perhatian Namjoon.
"Nanti rehat sama nak?" pelawa Hyuna manja.
Namjoon mengeluh.
"Tak. Aku rehat dengan Seokjin je." balas Namjoon acuh tak acuh.
Hyuna ketawa sinis.
"Wah.. macam tu ya?" sinis hyuna pula.
Namjoon hanya mengangguk.
"Apa yang perempuan nerd tu ada sampai kau lebih tertarik dengan dia? Apa beza aku ni dengan nerd tu hah, Namjoon?" soal hyuna mulai hilang sabar.
Namjoon tersinis.
"Apa pula soalan kau ni..,hyun." rimas Namjoon dengan gadis itu.
Alisa merengus.
"Aku nak tahu apa istimewanya budak nerd tu sampai kau cuma sudi berkepit dengan dia je. Kau tu buta ke apa?!" bentak hyuns geram.
Namjoon tersinis. Dia bangun dan menolak bahu Hyuna.
"Nerd-nerd budak tu.. dia tak menyondal macam kau ni. Perempuan gatal." sinis Namjoon lalu berlalu pergi.
Hyuna menghentak kaki tanda protes.Tak pe.. kite tengoklah nanti.



AKU memandang kosong ke arah kertas ujian matematikku. 29 markah je? Aku kecewa terus. Sayu hatiku. Aku ni memang lembab sangat dalam matematik.
Aku tak sanggup lagi menatap kertas ujian itu lama lama. Semakin lah hati aku hancur lebur bila terus ditatap lama.
"Eh.. Seokjin?? Kamu gagal ke?? Aduhai..sian kau eh.. kau patut banyak belajar tau. Baru dapat markah cemerlang macam aku ni.." tiba-tiba jungkook

 datang seraya membelek kertas ujianku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

datang seraya membelek kertas ujianku. Senyuman sinisnya begitu menikam ke dalam dasar hatiku. Percaya atau tidak.. aku dan jungkook ni kembar tak seiras. Jungkook lebih cantik dan bergaya dari aku. Lagipun jungkook memang tak seiras aku meski kami adik-beradik kembar.
Kerana itu jugalah aku dan jungkook sering dibandingkan.Aku muak.Ya..aku muak.. hampir tiap hari aku mendengar kata-kata pedas dan sindiran orang sekeliling.
"Tak suruh kau komen pun." segera aku merampas kasar kertas itu dari tangan jungkook.
Jungkook tertawa sinis.
"Kau tak kan mampu kalahkan aku lah..Seokjin.Kau tahukan betapa besarnya perbezaan kita.. Dan.. hakikat yang paling menyedihkan Eomma lebih kasihkan aku dari kau kan?? Malangnya...anak kurang kasih sayang." sinis jungkook lagi.
Aku mengebam bibir. Menahan rasa hati. Inikah saudara kembar???Lebih baik tidak pernah punya saudara..
""Eh..Seokjin..jungkook.." beberapa kumpulan pelajar berkumpul di meja kami.
" Seokjin ni memang lemah sikit dari jungkook kan? Dah lah nerd.." bisikan itu masih mampu aku dengar meski perlahan. Sakitnya cuma Tuhan je tahu.
"Yalah...." bisikan itu terus bergema. 
Aku sudah tak tahan. Aku bangun dan terus berlari keluar dari kelas itu.
Jungkook ketawa sinis.

"Aaagghhh!!!!" sekuat hati aku menjerit melepaskan rasa ketidakpuasan hatiku.Air mataku mengalir deras membasahi pipi.
"Aku tahulah aku ni tak bijak macam jungkook..! Tapi aku pun ada perasaan...Salahkah kalau aku nerd macam ni?! Salahkah kalau aku jadi diri sendiri??!!" hamburku bersam linangan air mata.Biarlah.Bukan ada yang dengar pun.
"Tolonglah...aku benci sangat semua ni!! Aku benci..!!" aku merenyuk kertas ujian itu dan menghempasnya ke lantai.
Satu tangan mengutip keryas yang direnyuk itu.
"Kenapa buang?" soal Namjoon pelik.Dai mengembangkan kertas itu. Dia melihat markah yang tertera. Keluhan kecil dilepaskan.
"29 only?" sinis Namjoon tak percaya.
Aku menjeling tajam. Air mataku diseka.Aku cuba merampas semula kertas itu tapi Namjoon mengangkat kertas itu tinggi.
"Bagi akulah!!" marahku bengang.
Namjoon mengelang.
"Aku nak tahu... kau nangis sebab markah ciput ni ke?? Hahaa...kelakarlah.." ejek Namjoon pula.
"Bagi aku!!!" jeritku geram.
Namjoon tetap bersahaja.
"Kau lemah matematik ya.." soal Namjoon seakan mengejek.
Aku mengeluh kasar.
"Yes !! Memang aku ni bangang..aku ni bodoh..nerd..lembab dan apa lah.. Tapi aku tak suka dibandingkan dengan jungkook. Aku adalah aku...aku takkan jadi macam jungkook..!!"semuanya aku luahkan pada Namjoon. Biarlah..aku dah tak tahan lagi nak simpan semua ni..Aaat itu,air mataku mengalir deras.
Serba salah Namjoon melihat gadis itu.
"Siapa cakap macam tu?"soal Namjoon pula.
"Kamu istimewa juga...kamu pun hebat juga.."ujar Namjoon spontan mengesat air mata gadis itu.
Aku terkedu.
"Jangan nangis lagilah. Percayalah...kamu tu hebat. Comel.."ujar Namjoon lalu mencubit pipi gadis itu manja.
Aku bagaikan dipukau. Merona merah wajahku dipuji begitu. Aku memandang wajah Namjoon. Terpancar keikhlasan di matanya.
Tiba-tiba Namjoon menggosok kepalaku.Rambutku terus rosak dan serabai.
"Aiiih..rosaklah rambut aku!" maraku pada Namjoon.
Namjoon ketawa nakal.
"Maakkk...hodohnya muka kau..!"ujar Namjoon galak mentertawakan gadis itu.
Aku dengan rasa tidak puas hati lalu menumbuk kasar perut Namjoon.
"Sakitlah sayang.." rengek Namjoon manja.
Aku membuat reaksi geli. Sayang?? Ewww....
"Eeyy..gatal.." sinisku lalu terus beredar.
Namjoon ketawa riang. Dia memerhatikan saja gadis itu pergi sampai hilang dari pandangan.

Beautiful NerdWhere stories live. Discover now