8

111 6 0
                                    

Sejak dari hari itu, hubungan aku dan jungkook renggang. Aku sentiasa mengelak untuk berbual dengan jungkook. Malah bukan jungkook seorang..aku mengelak dari Namjoon dan Taehyung. Aku memilih untuk memencilkan diri. 
"Jin !" panggil jungkook namun aku buat-buat tak dengar. 
Jungkook mengejar dan terus menarik tangan kakak kembarnya itu. 
Terpaksa juga aku berhenti.
"Kau nak apa?" dingin suara ku.
Jungkook mengerutkan kening. 
"Kau dah lain lah. Kau bukan macam ni. Apa masalah kau sebenarnya?" soal jungkook pula. Ya.. memang dia selalu bergaduh dan menyakiti perasaan kembarnya itu..tapi tak bermakna dia mahu mencipta permusuhan antara mereka berdua.
"Anggaplah kau tak pernah ada saudara kembar. " tajam mataku menikam wajahnya.
Kemudian aku terus berlalu pergi.
Jungkook terkedu. Kenapa pula..?
" jungkook.. kau bergaduh dengan jin ke?" tiba-tiba Namjoon muncul.
Sedikit tersentak jungkook dibuatnya.
"Entahlah..tapi dia dah lain macam je dua tiga hari nj.." ujar Namjoon pula.
Jungkook mengiyakan.
"Ya.. kenapa eh?? Selalunya dia akan lawan balik kalau aku kacau dia. Tapi ini tak... dia buat tak dengar. Lebih teruk..dia mengelak dari aku.." ujar Namjoon pula.
Jungkook mengeluh.
"Kau tahu ke kenapa dia macam tu?" soal jungkook lagi.
Namjoon menggeleng walau hakikat yang sebenar.. dia tahu sangat puncanya apa.
Jungkook mengeluh perlahan.










"SEOKJIN ..!" puas Namjoon mengejar gadis itu.
Aku mempercepatkan langkahku. Malas mahu berbual dengan dia.
"Tunggulah jin!" terpaksa Namjoon meninggikan suaranyaa.
Aku berhenti. Aku menoleh ke arahnya.
"Apa yang kau nak ?!" bentakku geram.
Namjoon mengeluh. Parah ni... garang sangat ni!!
"Kau mengelak dari aku kan? Kenapa?"soal Namjoon lagi.
"Apa salah aku? Kenapa kau lari dari aku?" soal Namjoon lagi.
Aku mengeluh perlahan. Ni yang aku malas ni...
"Aku tiada masa cakap benda bodoh ni dengan kau.. Aku nak masuk kelas." ujarku mahu segera beredar tapi dihalang Namjoon.
"Aku tak kan benarkan kau pergi sebelum kau bagitahu aku kenapa kau mengelak dari aku... Aku tak fahamlah!!" ujar Namjoon bengang.
Aku mengetap bibir. Budak ni memang dari dulu tak nak bagi aku hidup senang kan..Ada je nak cari pasal dengan aku.
"Dah lah... aku malas nak cakap dengan kau lagi. Aku bosanlah tengok muka kau tu...berambuslah!" marahku lalu terus berlalu pergi.
Namjoon terkedu. Benarkah begitu ?? Ini semua kerana Taehyung ! Tak guna !!











"Puas hati kau sekarang?" ujar Namjoon lalu menghadiahkan penumbuk ke muka Taehyung.
" Hei.. kurang ajar !" Taehyung tersentak diserang mengejut begitu. Dia bangun dan membalas balik. Berlaku adegan saling menumbuk antara mereka. Kedua-duanya enggan mengalah. 
"Aku tak kan maafkan kau atas apa yang kau dah buat!" kata Namjoon penuh amarah.
"Budak tu yang terhegeh-hegeh kat aku! Nerd tak sedar diri.." kutuk Taehyung lagi.
" Jaga mulut kau ! Dia takkan tertipu kalau kau tak mulakan dulu. Ayat kau bukan main manis lagi bangsat .." sinis Namjoon pula.
Dan adegan saling bertumbuk itu tidak akan berhenti sampailah pensyarah datang meleraikannya.













NAMJOON mendengus geram .Hatinya tak puas. Sakit di bibir akibat luka bergaduh itu tidak setimpal dengan sakit hatinya dekat Taehyung.
"Macam mana rasanya?? Bergaduh sebab perempuan nerd yang tak special langsung tu? " soal Hyuna yang tiba-tiba muncul.
Namjoon mencebik. Minah gila ni lagi..
" Kau ni tiada kerja lain ka huh! Penyibuk?" soal Namjoon jengkel.
"Wah...kalau budak nerd tu menyibuk di sini..kau okey je kan?? Kalau aku...kau ada heart attack pula ke?" pedas bicara Hyuna.
" Hah...jangan nak samakan dia dengan kau lah..,Hyuna. Aku kan? Kalau diberi pilihan nak pilih dia atau kau...semestinya aku akan pilih dia.. Kau ni..erhh..menyampah je aku tengok ! Tepilah sial" ujar Namjoon lalu terus berlalu pergi.
Hyuna terlopong. Berani dia kutuk aku depan - depan???!! Shit !!




Beautiful NerdWhere stories live. Discover now