"Mirosul tau il simt ,
In piept, in gand si-n piele
Tare, tare te astept
Sa-aduci a ta mangaiere."Lumina soarelui , tarzie , imi tortureaza ochii facandu-ma sa ma trezesc .O noua zi , o noua viata consider eu ...Prima zi de scoala intr-o tara noua, plina de oameni stranii (poate asa mi se par pentru ca nu-i cunosc) .Am lasat in urma un trecut , un loc unde mi-am pus amprenta si unde m-as intoarce cu drag ....Am lasat in urma Anglia mea draga.Prieteni , dusmani, bunici, vecini ...totul e dat trecutului , in schimbul a unui viitor poate cu mai multa mila fata de noi oamenii.
Ma trezesc lenes din patul in care n-am dormit nicicand in el, asta fiind prima noapte in Portland.Mama pregateste micul-dejun , asa cum era obisnuita , iar tata citeste ziarul pentru a fii informat de ceea ce e nou .Cobor la parter unde mama ma invita la masa:
-Scumpo..te-ai trezit asa tarziu .Mananca repede ca sa nu intarzii la scoala, mai e si prima zi .
-Mamaaa...dar taci ca nu e capat de lume , nu-i asa tata ?
-.....
-Tataaa...Hey ! Pamantul catre tata...
-Da, Yasmyn...Ce s-a intamplat ?
-Cum adica ce s-a intamplat ? Eu ma cert cu mama si tu visezi ...Offf...lasati-ma odata in pace.Niciodata nu mi-ati oferit atentie, doar problemele voastre contau.
-Yasmyn..
-Nici-o Yasmyn...plec la scoala "sa nu intarzi " ...Asa cum vreti dumneavoastra doamna si domnule Evans .
Plec din bucatarie trantind toate usile ce-mi stau in cale ....Ma duc in garaj sa-mi iau masina , dar uitasem cheile .Trebuie sa ma intorc acum in bucatarie , acolo unde se afla fiintele acelea numite "parinti" .
-M-am intors doar pentru a-mi lua cheile de la masina , nu pentru a-mi cere scuze , pentru ca stiu ca asta va doriti , dar nu sunt eu de vina.
-Nu vei primi cheile .De azi vei merge cu taxiul sau cu autobuzul sau cu ce vei vrea tu , domnisoara Yasmyn Evans.Asta pana vei intelege cum merge treaba si-ti vei cere scuze pentru comportamentul din dimineata aceasta.
-Glumesti ? Tata , zi-mi ca nu-i adevarat..
-Mama are dreptate , scumpo.
-"Scumpo " pe naiba ...daca va pasa putin de mine nu-mi mai luati si singura sursa de fericire .
Reiau iesirea mea din prima parte reusind sa ma strecor in statia de autobuz .Foarte bine...a inceput sa vina si ploaia .Autobuzul asta nu mai ajunge ...numar pentru taxiu nu am.Ce sa fac ? Astept .Vad o masina oprindu-se in fata mea .
-Ce astepti aici udata in halul asta ?spune un baiat blond.
-Ce crezi ca astept intr-o statie de autobuz ? Avionul ?
-Spun asta pentru ca autobuzul a plecat acum un sfert de ora.Te duc eu , daca doresti .
-Hai...te rog dispari , ca nu am chef de tehnicile tale vechi de agatat.Pot lua un taxi .Stai linistit .
-Serios?! Suna taxi-ul..acum .
-Măi...
-....Jace .
-Jace...lasa-ma in pace odata .Ma descurc.
-Ok....cum te numesti ?
-Sunt "Fata care o sa te bata daca nu dispari odata ".
-Ok...ok.Bafta cu gasirea unui taxi.
Scapai odata de acest baiat.De indata vine si un autobuz , nu conteaza in ce directie merge , dar voi urca.Ma asez pe un scaun cat mai in spate langa o tipa blonda.Aceasta statea cu privirea la geam neobservand ca ma holbam la ea.Isi intoarce privirea catre mine , iar eu cobor capul in telefon .Ea isi duce mana la ochii , semn ca plangea .Aud un suspin marunt :
-Hey...esti bine ?o intreb punandu-i mana pe umeri.
-Da...da sunt bine.Se uita la mana de pe umarul ei .
-Eu nu te cred.
-Sunt bine.Am ajuns .
Cand ma uit pe geam observ liceul.Ce naiba cauta tipa aceasta la liceu ? Poate este eleva.
-Stai...ce faci la acest liceu ?
-Eu sunt psihologul liceului.E prima zi .
-Mmmm...Ok.
Cobor dupa ea si raman putin la intrarea in liceu lasand-o pe ea sa intre prima.Cand doresc sa intru ,ma lovesc de cineva.
-Uita-te pe unde dra...
-Buna , Fata care o sa te bata daca nu dispari odata!
-Jace...studiezi aici ?
-Se pare ca da...Clasa a 12 a , sectia C.Tu ?
-Se pare ca m-am ales cu un badaran pe post de coleg.
-Imi spui cum te numesti ? Macar acum ca ai vazut ca destinul ne vrea impreuna .
-Nicio sansa , badaranule ...Nu si cu atitudinea asta .Oricum vei afla .Ai rabdare.
O iau in fata lui incercand sa o gasesc pe acea fata...Nici urma de ea.Ma duc in clasa mea..asezandu-ma intr-o banca goala.Astept cateva minute uitand-ma la ceas , si observa ca cineva se aseaza langa mine.Ghici cine ?
-Jace...Ce dracului cauti langa mine ?Dispari...Hei , cineva din aceasta clasa , cine vrea sa-mi fie coleg/a de banca ?
Toti baietii se ridica ....dar Jace , nesimtitul ma ia in brate .
-Șșssiii...e a mea.
Baietii se calmeaza asezandu-se in banci.
-Baietelule , fii atent ca ma calci pe coada .Si atentie la limbaj.Eu nu sunt a nimanui , asa ca jos labele de pe mine ca nu suport pielea de prost .
-Oooooo .Strigau colegii.
-Bine , pisicuto...Fie cum zici tu , momentan.
In sfarsit sunt singura.In prima banca ,dar singura.Apare un barbat in clasa , cred ca e profesorul ,asa ca se ridica sa-l salute...eu nici ca ma misc de pe scaun.El observa gestul meu asa ca ma fixeaza cu privirea pana" corul" clasei tace .
-Pentru inceput as vrea sa ma prezint.Sunt Adam Green , profesorul de matematica al vostru si in acelasi timp si dirigintele acestei clase.Sotia mea , Melissa Green , e psihologul liceului asa ca daca aveti nevoie de consultare va invit la cabinet.Acum sa facem prezenta.
Melissa Green ? Sotia lui ? Pare cam batran pentru ea.Cel putin dupa parerea mea .Imi aud numele asa ca raspund.
-Aici sunt .
-Se zice "Present", domnisoara....Yasmyn.
-Ok.
-Ok ?
-Da ...ce ati vrea sa va mai zic.
-Eu de exemplu ti as zice ca ai un comportament neacdevat acestei institutii .
-Eee pe naiba ....nu stiam .
-Daca mai comentati ,va poftesc afara.
-Sa stiti ca pot iesi si fara permisiunea ta .
-Ne tutuim ? Foarte bine...Ai absenta si te rog sa consulti cabinetul psihologic pentru un consult al gandirii.
-Asta si doream..zic in soapta
-Ai zis ceva?
-Am zis ca acum ma voi duce..Stai fara grija.
Foarte bine ca m-a trimis la cabinet...asta era si planul .Parca aveam eu chef de ora lui de matematica.Sunt sigura ca Melissa plangea din cauza lui in autobuz...altfel de ce sotia vine cu autobuzul si el cu masina ?
Ajung la usa cabinetului , bat la usa si in final imi deschide cineva.O fata blonda , intr-o rochie rosie, parea mai mare decat Melissa , care ma pofteste pe canapea.
-Eu sunt Anne , si doamna doctor va veni in curand , are o problema momentan.Cu ce va pot ajuta ?
-Tu ? Cu nimic....insa Melissa , poate.
-O cunosti pe Melissa ?
-Sa zicem ca ne am mai vazut ...
-Inseamna ca stii cine sunt eu .
-Imi pare rau , dar nu ai prea aparut la TV , deci nu esti prea cunoscuta , mai ales pentru mine.Imi clarifici, te rog ,tu situatia ?
-Esti foarte sarcastica...Eu sunt iubita Melissei.
-Mda...misto gluma.Nu merge la mine.
-Vorbesc foarte serios .
-Dar ea este casatorita ...cu un barbat din cate stiu.
-Adam...da.Un barbat ce nu o merita.
-Vreau sa vorbesc cu Melissa ...cheam-o !
-Ok...dar tu cine esti ?
-O persoana ce acum e nervoasa asa ca ai face bine sa o chemi acum pe Melissa.
Astept sa o cheme pe Melissa dintr-o camera alaturata care pare a fii o baie .Nu imi vine sa cred ca are o iubita si mai e casatorita si cu un barbat .Aud un suspin venind din baia aceea .Asa ca alerg intr-acolo.Anne vine dupa mine.Intru in baie , iar Melissa era intinsa pe jos , plangand cu o chestie in mana.Cand ma vede , se ridica si arunca obictul ala pe jos lund-o in brate pe Anne.
-Nu se poate ...plangea Melissa.
Ma aplec sa i-au ceea ce picase pe jos si vad ca e un test de sarcina pozitiv.Acum imi dau seama de ce ea e mereu trista si plange...e insarcinata cu unul pe care nu l iubeste.
Ele erau imbratisate asa ca ma retrag din baie ajungand in cabinet.Melissa dupa ce se calmeaza , vina la mine .
-Te rog sa nu spui cuiva despre relatia mea cu Anne , si mai ales despre sarcina.
-Bine...totul va fii bine .
O iau in brate nemaiputand rezista impactului noilor vesti .Ea ezita initial apoi ma strange la piept putand sa i simt respiratia...Cand se indeparteaza de mine , ochii ii sunt atintiti la buze , stand pe loc cateva secunde .Anne o cuprinde de talie tragand-o catre ea si indepartand-o de mine..Ies din cabinet cu gandul la ea si la imaginea din baie cu ea intinsa pe jos.