Soorah masuk ke dalam rumah ayah kandungnya. 2 beg roda besar dibawanya masuk. Heechul pula membantu membawa 2 kotak kecil miliknya yang khas untuk buku-buku bacaannya.
"ok Soorah... welcome to our house.." ucap Heechul ketika Soorah memerhati ruang tamu sambil mengangguk-angguk. Bila Soorah tiada respond, Heechul berkata lagi.
" Ok.. jd bilik Soorah di sini..." Heechul pun menunjukkan bilik anaknya di mana. Soorah jalan membontotinya. Beg roda masih dtariknya bersama. Heechiul membawa Soorah ke satu bilik yang bersebelahan dengan bilik utama. Bilik itu pun dibuka.
"Ni lah bilik kamu...welcome..." ucap Heechul lagi sambil mereka masuk ke dalam bilik tersebut. Soorah teruja sedikit.
"waaa...." Soorah melihat bilik itu sederhana besar dan di cat berwarna putih. Tema katilnya pula berwarna Biru-pink. Meja belajar pun ada berwarna Pink juga. Almari pun warna biru. Dan semuanya bertemakan biru-pink pastel. Ya. Semuanya warna kegemaran Soorah. Soorah menyukai warna tersebut. Pastel. Dekorasi bilik itu juga nampak tenang. Di tingkap pula terdapat bunga kaktus.
Soorah memandang ayahnya. " macam mana aaaa..yahh ..ayah tahu saya suka warna ni?" soal Soorah yang masih lagi kekok memanggil Heechul ayahnya,
Heechul menggaru belakang kepalanya yang tidak gatal sambil tersenyum." ayah tahu lah..arwah ibu bagitau.."
Soorah mengangguk faham. Ya, dia tau mungkin arwah ibu sempat berkongsi mengenai nya kepada Heechul.
"ok Soorah..ayah angkat kotak kamu. Lepastu, kamu kemas-kemas lah barang dulu sementara ayah memasak...ok?" soal Heechul.
"ok setuju.." ringkas jawapan Soorah.
Heechul pun segera mengambil kotak milik Soorah yang ditinggalkan di ruang tamu tadi dan menghantarnya ke bilik Soorah. Selepas itu, dia pun keluar semula ke dapur untuk mula memasak bagi makanan dinner mereka berdua......tapi masalahnya........
Soorah pun bersendirian di bilik. Pintu bilik dibukanya sahaja. Supaya dia dapat melihat pergerakan ayahnya. Walaupun asalnya dia takkan nampak. HAHAHHHAHAHA. Soorah pun menggambar dahulu biliknya dan menguploadnya ke Instagram dengan caption "my new room..daddy idea''.. Selepas itu, dia mula mengemas barangannya. Walaupun Soorah telah tinggal di Los Angelas lama, tapi di sana, ibunya telah memasukkankannya tuisyen untuk mengambil bahasa Korea. Sebab itu lah dia tiada masalah dalam berkomunikasi dengan ayahnya. Dan fakta yang paling mengejutkan kannya adalah, Heechul, ahli Super Junior adalah ayah kandungnya. Selama ini, ibunya hanya bercerita secara tanpa gambar terhadapnya. Lansung tiada. Dan nama ayahnya pula sekadar di sebut Kim? Memang nampaklah kenapa Soorah langsung tidak mensyaki semua ini akan terjadi. Dia mengemas dengan semahunya. Beg bagasi dibuka dan mula meletakkan barangannya di dalam almari. Soorah sekali sekala mendengar kalau-kalau ada bunyi kuali berlaga di dapur,tapi....tiada. Aik, betulkan ayahnya sedang memasak?
TINGGG TONGGG!~~~ Bunyi loceng rumah bergema satu rumah. Menandakan ada orang yang datang. Soorah berdiri dan bergerak ke pintu biliknya. Melihat hanya dari situ sahaja. Siapakah yang datang?
YOU ARE READING
My Unexpected Daughter
AdventureApabila Heechul yang hanya disibukkan dengan pekerjaanya dan kehidupannya yang bujang, dia kekadang merasakan kesunyian. Sunyi tanpa seseorang di hidupnya......sunyi tanpa pendamping. Namun begitu, dunia tidak mengetahui suatu kerinduan yang dia...