bahagian 13

7.8K 44 9
                                    

"Hari ni, genap dah Along tinggalkan Ira", kata Ira yg merenung ke arah dinding..  Tidak semenanya air matanya jatuh Berguguran, " Along dh janji dlu x kan tinggalkan Ira, sekarang abg x der..  Ira nk ikut abg", bisik mulut kecilnya itu...

Ira baring di lantai yg kotor berdebu itu walaupun sudah disediakan katil yg begitu selesa..  Dia tertidur ketika menangis..  Dia bermimpi Along sedang duduk di hadapannya sambil melemparkan senyuman yg manis..

Tanpa membuang masa, Ira terus memeluk erat tubuh abgnya"Alongkan dh ckp, Along tak kan tinggalkan Ira", ucap Along ketika melihat air muka Ira yg mula berubah...

"Alonggg, bawa Ira sekali..  Ira x nk tinggal dengan si setan tu", kata Ira yg sedang memeluk Along dengan begitu kuat.. Air mata mula bergenang di kelopak mata..

Ting! TangTung!

'Hah, Ya Allah..  Kenapa aq terlampau rindukan Along..  Ya Allah, ambillah nyawa aq..  Jangan kau uji diriku lagi..  Sesungguhnya hambaMu ini terlampau lemah untuk menghadapinya lagi', rintih hati Ira sambil menangis.. Hanya bulan dan bintang menjadi saksi bahawa Ira begitu lemah tanpa Along..

Matahari mula muncul di langit, sinaran Mentari mengejutkan Ira dari terus dibuai mimpi.. Ira duduk dipembaringan  sambil terpisat2 matanya...

'Ya Allah, kenapa kau menguji diriku ini??..  Aq begitu lemah untuk menghadapi dugaanmu ya Allah', pilu hati kecilnya...

Lelaki Joker itu datang ke kamar Ira sambil menatang dulang yg berisi sarapan...  'Aq harap yg dia akan kembali seperti sebelum ini...  Kenapa aq begitu syg kan dia?? Kenapa??? ", bisik hati kecil lelaki Joker itu..

Bukan Aku Yang MintakWhere stories live. Discover now