bahagian 15

6.3K 39 2
                                    

Tuk!  Tuk!  Tuk!

Pintu kamar Ira diketuk... "Masuklah", Ujar Ira.. Aku masuk tanpa perasaan segan mahupun silu...  " Aku nak kau pakai baju yang aku beli ni faham..", kataku dengan nada sedikit keras yang membuatkan wajah hiba itu bertukar menjadi sedikit Cuak... "Baju ape ni?? ", soal Ira sambil membelok beg plastik itu..  " Pakai jer jangan banyak soal, aku tunggu kau kat luar", luahku sambil keluar daripada kamar...

Dumm!!..  Hempasan pintu kedengaran.. "Ish! Orang ni..  Tutup pintu tak boleh ker perlahan-lahan.. Ingat korang ni gergasi ker tutup pintu kuat-kuat" Omel Ira seorang diri.. Tanpa dia sedari bahawa Ryan sengaja tutup pintu kuat-kuat sebab mahu mendengar Ira mengomel...  'Omelan gadis ini seperti mama', luluh hati Ryan apabila mengenangkan kembali kisah hidupnya..

"Better aku bersandar sambil menunggu si Ira ni siap", cadang akalnya...

15 minit berlalu...

" Oi Mak cik! Aku suruh kau tukar baju jer pun ambil masa sampai lima belas minit ker?? ", amuk Ryan yang sudah tidak senang duduk..

Klik...

Pintu kamar Ira terbuka, Tiba-tiba Ryan terpana melihat kecantikan dan kejelitaan Ira.. Ryan terus mengingati sebuah lagu..

Hatiku berdetak ingin katakan cinta,
Namun aku takut untuk mengawalinya,
Jantungku berdegup  saat kau memandangkan,
Jadi salah tingkah, bicara sama kamu,
Bibirku terbungkam melihat senyummu,
Aku tak kuasa saat didepan mu....

Sebenarnya aku ingin mengungkapkan rasa,
Tapi mengapa, aku selalu tak bisa,
Bagaimana harusnya agar dirimu,
Bisa tahu kalau aku suka,
Suka, suka, suka sama kamu...

"Hello, asal tengok saya tak berkedip mata..  Tumbuk Kang", gurau kasar Ira..

" Eleh, tangan dah lah kecil..  Ada hati nak tumbuk aku..  Dah ikut jer aku sekarang", riak Ryan memberi arahan kepada Ira...

Ira hanya membontoti sahaja si Ryan itu, 'mana pulak orang jahat ni nak bawak aku??, tapi pelik..  Asal dia suruh aku pakai baju gaun ni..  Dah macam tuan puteri pulak', katkata pikiran Ira yang kini seperti sedang menyelesaikan Teka-teki yang bermain di minda Ryan... Sedang leka mereka berjalan, hidung Ira dapat menangkap bau wangian yang sangat dikenalinya iaitu bunga lavender ungu....

Bukan Aku Yang MintakWhere stories live. Discover now