실수로 실수.
mistakes by mistakes.❦ ❦ ❦
“ kook— sayangkan Lisa ”
Tuan Jeon berdecit sinis setelah mendengar kata kata anak lelakinya itu. Dia memandang dalam anak mata Jeon Jungkook.
Mencari ketulusan dan keikhlasan kata cinta Jungkook terhadap Lisa.
“ apa nama kamu? ”
Soal Tuan Jeon bersahaja. Lisa mengangkat wajahnya sebelum cuba tersenyum.“ Lalisa Manoban, uncle ”
“ Elbert, hantarkan cik Lalisa ke hotel. saya ada hal nak dibincangkan dengan anak saya. hanya kami berdua ”
Arah Tuan Jeon tegas.Jungkook sempat mencium dahi Lisa sebelum membisikkan bait bait kata supaya Lisa tidak takut dan semuanya akan okay.
“ apa lagi, pa? tak elok tahu biarkan Lisa ke hotel seorang diri— ”
“ Elbert dah hantarkan dia ”
“ ya, tapi kook teman lelaki dia ”
“ tak. kamu bukan teman lelaki sesiapa kecuali Jihyo ”
Jungkook merengus perlahan. Batang hidungnya dipicit beberapa kali. Dia memandang tajam Tuan Jeon yang duduk bertentangan nya.
“ kenapa, pa? ”
“ kenapa apa? ”
“ kenapa semuanya perlu Jihyo, Jihyo Jihyo dan Jihyo?! apa yang papa nampak pada dia?! ”
Nada suara Jungkook sedikit meninggi.Tuan Jeon kekal tenang. Wajahnya tidak menunjukkan sebarang reaksi sekalipun.
“ because i know, she's the one for you ”
Balas Tuan Jeon tenang. Jungkook sekali lagi merengus.“ pa, ini hidup kook. biar kook yang tentukan siapa yang layak dan siapa yang tak layak untuk hidup dengan kook— ”
“ that's your problem ”
“ huh? ”
Dahi Jungkook berekut apabila dia gagal memahami maksud ayat ayahnya itu.“ maksud pa? ”
“ Jihyo layak untuk kamu. terlalu layak tapi kamu— kamu fikir kamu tak layak untuk dia. betulkan, Jeon Jungkook? ”
Tuan Jeon menahan dari tersenyum sinis. Apabila Jungkook kekal diam, ternyata Tuan Jeon berjaya memprovok anaknya itu.
“ pa, you know nothing ”
“ but i know you do love Jihyo ”
“ nonsense! ”
Jungkook pantas menafikan pernyataan ayahnya mengenai perasaan dia terhadap Jihyo.
“ Jungkook, manusia semua buat silap. kesalahan demi kesalahan akan kita lakukan but— we can also fix it ”
Tuan jeon bangkit dari duduknya.“ Jihyo masih sayangkan kamu walaupun dah 4 tahun kamu hilangkan diri dari dia. Jungkook, takkan kamu langsung tak rasa apa yang Jihyo rasa pada kamu? ”
Sambung Tuan Jeon lagi.
Jungkook memilih untuk kekal diam. Kerana dia sendiri sedang kelu lidah. Tidak tahu apa yang patut dia balas.
“ pa cakaplah apa yang pa nak cakap. kook tetap akan kahwin dengan Lisa ”
“ kook nak lawan cakap papa ke
sekarang? ”
Soal Tuan Jeon, masih memprovok Jungkook.“ pa, kook dengan Jihyo pernah tinggal serumah hanya untuk 8 bulan. tapi kook dan Lisa, dah nak masuk 3 tahun. I've forget everything about Jihyo and I ”
Setelah melemparkan kata kata yang agak keras itu Jungkook melulu kearah kamarnya.
Tuan Jeon kekal ditempatnya. Tersenyum samar.
“ ya, 3 tahun kook tapi kamu— masih tak ada rasa sayang pada Lisa. Kan? ”
Gumam Tuan Jeon perlahan.❦ TO BE CONTINUED ❦
i guess, our mr.Casanova is kinda confuse rn 👀
YOU ARE READING
[C] CASANOVA
Fanfiction" dasar lelaki kasanova. poyo! " " cinta kasanova daripada seorang lelaki kasanova macam aku " A Jeon Jungkook Fanfiction start: 26/1/19 end: 26/2/19 cover by: @CHERRYLUCY