23 ❦ everyone's hurting

2.6K 315 50
                                    

내 유일한 진실은 너야.
my only truth is you.

❦ ❦ ❦

“ Jungk— ya tuhan! kamu kenapa basah sampai macam ni? kalau sakit ke apa nanti macam mana? ”
Soal Tuan Jeon risau.

Dia bangkit dari duduknya lalu mendekati satu satunya anak lelaki yang dia ada. Siapa lagi kalau bukan Jungkook.

“ kamu okay? ”

Kedua bahu Jungkook dicengkam lembut Tuan Jeon.

“ pa, Jihyo— she's not here anymore. I really really lose her now
Kata Jungkook lebih kepada bisikan.

Entah kenapa suaranya seakan akan tidak mampu untuk keluar dari mulutnya.

“ pa tahu. dia ada beritahu ”
Balas Tuan Jeon tenang. Tenang yang dibuat buat.

Pastilah lelaki tua itu juga kecewa dengan keputusan yang dibuat oleh Jihyo. Namun, siapalah dia untuk menahan Jihyo dari pergi?

now that she's gone, move on. pa restu kook dengan Lisa ”
Ungkap Tuan Jeon selafas. Dia tidak akan memaksa Jungkook dan Jihyo lagi.

“ kahwin lah dengan Lisa kalau dia mampu buat kamu bekerlakuan tak elok— kamu tahu maksud papa kan? ”
Soal Tuan Jeon lembut.

Jungkook mengangguk lemah. Pasti sahaja maksud ayahnya itu adalah merujuk kepada perlakuan kasanova nya.

“ maafkan semua salah kook ”

Tuan Jeon tersenyum samar sebelum memeluk tubuh Jungkook.


❦ ❦ ❦


|| 2025, 1 year after..

“ sayang! ”

“ ya?! ”

Jihyo segera berlari kearah ruangtamu apabila dipanggil oleh tunangnya.

“ kenapa ni, Namjoon? ”
Jihyo mengekeh kecil melihat Namjoon yang sedang mengemas ruangtamu itu dalam keadaan huru hara.

“ mengemas je pun. kenapa macam berperang pula ni? ”

Namjoon Kim berdecit apabila diperli oleh Jihyo sebegitu rupa.

“ sayang, susah lah mengemas ni. i really really respect you cause you can do almost everything
Ungkap namjoon setelah mendakap tubuh tunangnya dari belakang.

Jihyo tersenyum kecil.

“ oh ya? ”

hm

Dagu Namjoon dijatuhkan perlahan keatas bahu kiri Jihyo. Mengekalkan kedudukan mereka begitu buat seketika.

“ lagi dua hari, kita akan berkahwin. awak dah sedia? ”
Soal Namjoon lembut. Jihyo menyepi buat seketika.

“ sedia untuk apa? ”

“ untuk habiskan seumur hidup awak dengan lelaki yang awak tak cintai ”

no, stop it Joon. you know i love you ”

“ yea, i know but, you love him too dan mungkin, awak lebih sayangkan dia berbanding saya— ”

“ cukup. kita dah pernah berbincang tentang hal ni ”

“ sayang, masih belum terlambat untuk kita batalkan perkahwinan paksa kita ni ”

“ saya tak rasa terpaksa ”
Nafi Jihyo segera. Rasa bersalah terhadap Namjoon.

“ sebab awak rasa bila awak kahwin dengan saya, gambaran dia dalam hidup awak akan pudar. Kan? ”

Cukup dengan itu, Jihyo mati kata. Kerana itu adalah kebenarannya.

Gadis cantik itu bersetuju untuk berkahwin dengan pilihan keluarganya iaitu Namjoon kerana dia fikir, dia bisah mupakan Jeon Jungkook.

Namjoon tersenyum samar.

“ tak apa. kalau awak nak teruskan semua ni, im willing to be your man




TO BE CONTINUED

lagi dua part, CASANOVA akan melabuhkan tirai penutupnya XD♡

[C] CASANOVAWhere stories live. Discover now