너에게 자격이 없어.
i don't deserve you.❦ ❦ ❦
“ why did you do that? ”
“ what? ”
“ divorce with your wife and leave with your girlfriend. bro, apa yang kau buat tu salah ”
“ but, aku dah buat dah pun. aku tak cintakan Jihyo ”
Balas Jungkook tenang.Taehyung mengeluh perlahan. Tengkuknya diurut urut bagi menghilangkan rasa lenguh.
“ Jeon Jungkook, berhenti tipu diri sendiri. aku tahu— ”
“ tak, kau tak tahu apa apa, Tae ”
“ aku tahu kau sayangkan dia ”
Sambung Taehyung setelah Jungkook mendiamkan diri.“ ingat tak kau ada bawa Jihyo jumpa aku? aku nampak cara kau pandang dia, kook. you love her ”
Kata kata Taehyung itu mendatangkan decitan sinis dari Jungkook.
“ jangan merepek. aku tak pernah sayangkan mana mana perempuan ”
Kata Jungkook datar.Sebelah kening Taehyung terangkat.
“ habis, Lalisa? ”
Soal Taehyung, dia bakal memprovok Jungkook sebentar lagi.“ kau hanya gunakan dia untuk lupakan Jihyo, kan? ”
Provok Taehyung apabila Jungkook kekal diam.“ diam, Taehyung ”
“ see, apa yang aku katakan tu, betul kan? kau sayangkan Jihyo ”
Taehyung mengabaikan amaran Jungkook yang menyuruhnya untuk tidak bersuara tadi.
“ kau bukan ego, Jungkook. tapi— what the hell have been holding you back from being honest to what you feel? ”
Soal Taehyung tegas.Dapat Taehyung lihat Jungkook mengejap rahangnya beberapa kali dan tangan digenggam erat.
“ Jungkook— ”
“ Kim Taehyung! tolong faham aku! aku tak cukup baik untuk dia! sebab tu— aku akan buang jauh jauh rasa sayang aku pada dia! ”
Taehyung mati kata apbila Jungkook meninggikan suaranya secara tiba tiba. Seram.
Jungkook menundukkan wajahnya memandang lantai.
“ aku jahat, Taehyung. aku lelaki yang jahat. tak layak untuk perempuan sebaik dia. kami berbeza ”
Nada suara Jungkook mengendur.Hati Jeon Jungkook terasa seperti dihempap mengenangkan dirinya tidak akan pernah menjadi yang terbaik untuk gadis yang telah mencuri hatinya.
Taehyung yang akhirnya mendengar pengakuan Jungkook itu berasa sebak. Dia tahu apa yang Jungkook maksud kan.
Dia tahu yang jejaka kasanova itu sedang menyesal.
Menyesal akan perbuatan nya sebelum ini.Lantas Taehyung mendakap erat tubuh Jungkook. Bersimpati dengan nasib lelaki kacak itu.
“ tak apa, kook. bukan salah kau jadi macam ni. tak pernah pun semua ni salah kau. ni semua salah omma— perempuan tu. salah dia ”
Taehyung cuba memujuk Jungkook. Isu mengenai ibunya yang curang betul betul sensitif terhadap Jungkook.
“ aku sama teruk macam perempuan tu, Taehyung ”
“ tak, kau jauh berbeza dari dia. you was once an angel. you was once an innocent little boy. but she— ruined you ”
Jungkook mengekeh perlahan mendengar kata kata manis berbaur pujukan Taehyung itu.
“ aku harap pa tak pernah jatuh cinta pada perempuan tu jadi aku takkan
pernah wujud ”
Jungkook memejam rapat matanya.
❦ TO BE CONTINUED ❦
me: *hulur tissue to readers XD
YOU ARE READING
[C] CASANOVA
Fanfiction" dasar lelaki kasanova. poyo! " " cinta kasanova daripada seorang lelaki kasanova macam aku " A Jeon Jungkook Fanfiction start: 26/1/19 end: 26/2/19 cover by: @CHERRYLUCY