4. Kekancanan

347 5 1
                                    

Kanca iku kabeh amarga kanca-kanca kita bisa njaluk pitulung lan kita wong biasa sing ora bisa urip tanpa wong liya sing urip bebarengan karo kita, senadyan ana penghinaan ana pitenah lan ana kesalahpahaman nanging yen kita manggon kabeh kanthi ati sabar, katulusan lan karo eseman kita bakal dadi wong sing apik.
Ana bocah sing jenenge salsa. Salsa minangka wong sing miskin / kurang berprestasi lan nalika dheweke lair ing kulawargane sing miskin / kulawargane, dheweke sinau ing SMAN 1 Bandung lan ing sekolah dheweke minangka anak sing sepi amarga dheweke keset kanggo ngomongake dhewek dhewe bisa ngomong kurang.
Wiwit cilik, dheweke wis tansah diajarke dening wong tuwane kanggo nindakake kabecikan lan tansah sabar ing nglakoni urip iki lan tansah ngapura marang wong liya lan marang wong-wong sing wis ngalami cilaka.
Esuke ing wayah jam 6 esuk, dheweke lunga menyang sekolah, amarga lokasi sekolah rada adoh saka omahe, dheweke nganggo sepeda nalika ninggalake sekolah, dheweke ora sengaja ninggali ing wayah esuk amarga dheweke ora kepengin dadi sekolah pungkasan.
Bel milih pamindhahan sekolah salsa lan kanca-kanca ngetik kelas kanthi antusias lan rapi. Guru kasebut mlebu kelas lan ora lali ngomong " Assalamualaikum" ngendikane guru nalika melbu kelas "Walaikumsalam" ngucapake siswa bebarengan. Ing dina iku ing sekolah ngadakake UAS (ujian akhir semester) salsa lan kanca-kanca ngarep-arep yen ujian bakal gampang dilakoni.
Dinda : woy nomer 14 apa jawaban iki? (Kancane salsa ngendika jenenge dinda) amerga ora oleh nyontek aku ora bisa meneh i jawaban marang dinda. Banjur dinda ngamuk amarga padha ora diwenehi jawaban.
Singkat cerita, wektu ujian wis rampung, siswa ngumpulake asil ujian e. Dhewek e ngerteni yen dinda sawang pasuryane banget lan kebak murka, tapi salsa nanggapi karo eseman. Nalika aku mulih saka sekolah lan kanca-kancane dinda ngrancang soko, lan tibane manawa sepedaku diutus. akhire salsa mulih saka sekolah nuntun sepeda e, pegel pisan tapi salsa ora ngrasakake dendam ing kabeh lan kanca-kanca ne dinda.
Wektu liwati supaya cepet banget yen ana wayah awan lan wengi maneh. Minangka biasanipun esuk Salsa duwe tugas sekolah nggunakake sepeda amarga sepedha motor e Salsa wis di pompa. Nalika Salsa teka ing sekolah, Salsa disusul dening kabeh kanca-kancane amarga wingi aku teka saka sekolah kanggo ndorong sepedaku. Atine Salaa nyengsarakake, nanging Salsa mung nyimpen ing atiku. Lan lonceng ngirangi kabeh murid melbu kelas, tibane ing kelas ana ponsel sing ilang, yaiku ponsel e sindi.
Lan guru uga nelusuri siji-sijine murid sing dadi perkara sing ora dikarepake, iku sumurup yen ponsel e sindi ing tas e Salsa apa sing nyelehake utawa sengaja Salsa pungkasane dadi tersangka lan Salsa dijak dening guru menyang kantor kanggo njlentrehake kabeh iki, sasuwene ing kantor aku njlentrehake kabeh nanging guru ora pracaya ing kabeh penjelasan lan pungkasanipun Salsa diusir saka sekolah. Salsa sedih banget lan Salsa wedi ngobrol karo bapake. Tanpa mikir Salsa mulih karo ati sing abot banget lan nalika Salsa teka ing omah, Salsa ngandhani kabeh iki marang bapak lan ibune.
Bapak :  "Wis, sing sabar, mesthine kabeh iki wis pawulangan, bapak bakal nerangake kabeh iki marang guru," ujare bapakku.
Salsa : "matur nuwun pak, kula isih wedi pak
Bapak : " wis ora usah wedi percaya o karo bapak"
Salsa : enggih wis pak.
Dina sabanjure bapak e Salsa njlentrehake insiden kasebut menyang sekolah sawise njelasake kabeh, akhire aku ora dirilis saka SMAN 1 Bandung. Atiku seneng banget nalika krungu berita lan saiki Salsa bisa sekolah maneh. Cendhak panjang Salsa wis sekolah lan ngumpul karo kanca-kanca ing sekolah lan Salsa uga njlentrehake insiden iki kanggo Sindi sing kilangan ponsel".
Salsa : "Sin, sepurane sakbener e sing njupuk ponselmu iku duduk aku. Aku dipoyoki dening wong sing ora sengaja nyelehake ing tasku".
Sindi : "oh ya aku nyuwun pangapunten pisan, amarga aku wis ngadili kowe sing ora ala lan iki ora bakal kelakon".
Salsa : " iya sin gakpopo kok".
Ing kadohan ana Dinda lan kanca-kancane, padha kabeh ora seneng yen Salsa bali menyang sekolah. Salsa nyedhaki Dinda lan kanca-kancane, lan pingin dadi kanca maneh nanging padha ora pengin lan padha ninggalake ninggalake karo pasuryan kelangan. "Aku ora bakal bisa dadi kanca karo dessi kaya sadurunge" Aku ngandika marang atiku.
Tanpa disangka guru lan liyane nyelidiki sapa sing ndekek ponsel ing tas e Salsa, ternyata pelakune sing ditemokake yaiku Dinda lan kanca-kancane amarga dheweke ora seneng karo Salsa. Akhire dhewe Dinda diusir saka sekolah, nanging aku ora tetep bisu. Aku wis janji yen aku bakal ngrasakake paseduluran iki kaya sadurunge, mbok menawa iki wektu sing tepat kanggo ndandakake kepinteran kaya sadurunge, banjur aku nyedhaki guru lan takon ora ngetokake Dinda lan kanca-kancane.
Lan Salsa langsung kandha nang bu guru, supaya Dinda ora dimetuno saka sekolah. Pungkasanipun Dinda nyuwon sepura marang Salsa. Salsa wis ngapura i Dinda lan Dinda arep mulihake kekancan kaya sadurunge.
Persahabatan kita ora muspra sanadyan iku akeh divisi lan asring nandhang rasa nyeri ing atiku nanging kabeh sing aku wis liwat kanthi tulus lan kebeneran dadi babar blas. Kita kudu dadi wong sing becik, kudu sabar, ora oleh nuduh marang wong liya yen ora due bukti sing nyata. Ing kekancanan kita kudu dadi kanca sing becik, sing bisa nuntun nang arah kebecikan, yen kanca seneng kita kudu melu seneng, lan sebalike. Ora oleh iri irian marang kanca, amarga yen kita sukses kanca pasti melu seneng ndeleng kesuksesane kita. Yen kanca susah kita kudu mbiyanti sabisane kita, kita kudu bisa ngelengkapi kekurangane kanca. Yen kaya ngene kekancanan bakal dadi awet lan nyenengake.

Cerkak Meteor ClassTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang