Jenengku Gaby. Aku bocah sing wis biasa ditinggalake wong tuwa nyambut gawe wiwit cilik. Wong tuwaku kerja ing nagara kanguru, luwih tepate ing Sydney, Australia. Aku wis biasa tinggal ing omah mung karo abdi-abdi, amarga wong tuwaku mung bali sepisan sewulan. Ananging wong tuwaku tansah perhatian karo aku, mung wektu kanggo kula banget winates amarga kita ora bisa tansah ketemu saben dina.
Nalika aku ana ing sekolah dasar, aku ngerasakake uripku pancen apik banget amarga kabeh kekarepanku bisa ditampa kanthi mung siji permintaan. Bapakku tansah nyanggupi apa sing aku karepake lan ibuku tansah ndhukung kula kanggo melu ing kabeh kegiatan sing aku seneng. Nganti akhire aku mulai lungguh ing sekolah menengah, aku wiwit mikir yen aku tambah adoh karo wong tuwaku. Amarga wong tuwaku tambah jarang bali amarga kudu kerja keras kanggo biaya sekolahku sing tambah larang. Aku wiwit kerep rumangsa kangen, nanging aku isin arep ngungkapake. Dheweke isih kerep nelpon aku nalika lagi ora sibuk lan ing pungkasan telpon, dheweke tansah ngucapake yen dheweke tresna karo aku, rasane aku kaya arep nangis, aku sedih krungu suarane sing sedih, nanging aku isih njawab kanthi ngempet banyu mripat.
Nganti satu wektu, ibuku wiwit mulih nanging bapakku ora melu teka lan aku ora ngerti apa sebabe. Akhire ibu cerito yen dheweke pengin pensiun lan bapakku ora bisa mulih amarga kudu ngurusi kuwi. Ing kawitan aku seneng amarga pungkasane ing omah iki ora bakal kesepen maneh lan bakal dadi omah sing isine keluarga bahagia sing utuh. Nalika padha wiwit pensiun ternyata realita ora cocog karo apa sing aku mbayangno. Bener yen ibuku mulih lan tinggal bareng karo aku ing omah nanging bapakku ora, dheweke kudu manggon ing negarane. Aku ora ngerteni apa sebabe, sanajan wiwit saiki aku ora ngerti apa sing nggarai ora bisa urip ing Indonesia. Untunge dheweke bisa ngunjungi Indonesia, nanging dheweke ora bisa manggon. Lan iya, sampeyan mulai ngerti bapakku pancen asli Australia lan aku anak campuran getih Indonesia – Australia. Ananging yen sampeyan – sampeyan iki ngerti wajahku sampeyan ora bakal percoyo yen aku anak kandunge bapakku, amarga wajahku ora ana miripe blas karo bapakku haha. Bali menyang topik neh.
Nalika wong tuwaku pensiun abdiku ninggal tugas amarga dheweke mikir yen ora diperlukake, amarga ibuku tansah nindakake pakaryane dhewe. Rong wulan, aku wiwit ngalami owah-owahan banget, sanajan saka owah-owahan ekonomi sing banget owah. Aku rumangsa biyen yen aku mbutuhake apa-apa aku mung tuku, ibuku tansah gampang menehi aku dhuwit. Nanging saiki ibuku tansah mikir kaping pindho sadurunge menehi aku dhuwit. Lan maneh yen aku ijin arep metu aku wiwit diwenehi wates, minangka penting apa ora acara sing arep dak tekani, yen ora penting aku ora diwenehi ijin dening ibuku.
Aku dadi bingung apa sing nggawe ibuku berubah kaya saiki . Aku pengin takon nanging aku ora wani. Aku uga rada kikuk amarga aku jarang ngobrol karo ibuku kajaba yen pancen ibu sing takon marang aku dhisiki. Aku kerep terbiasa kaya ngunu kuwi amarga aku tansah ditinggal nyambut gawe marang ibu bapaku dadine aku ora kerep ngomong karo ibu bapaku lan malah saiki aku isih kaku. Lucu pancen, ngendi ana bocah sing ora wani miwiti obrolan karo wong tuwanane, ya mung aku, nanging aku bisa apa hehe.
Ing sawijining wektu, mama telpon karo bapak, ora suwe aku ditimbali lan aku langsung menyang ibuku. Aku kira bapaku arep ngomong karo aku, nanging tibane telpone wis ditutup karo bapaku. Banjur kuwi ibuku nyeritakake kabeh, yen urip kita kudu diowahi dadi super ekonomis, amarga wiwit pensiun iki ibu lan bapak ora nampa gaji bulanan. Pakaryane wong tuwaku minangka proyek pertambangan swasta sing akeh gaji pensiun, nanging mung diwenehi sapisan nalika wiwitan pensiun, ora kaya pegawai negeri sing gaji diwenehi saben wulan. Dadine kita kudu super efisien amarga mariki aku butuh luwih akeh biaya amarga aku bakal sekolah menengah lan malah bakalan kuliah pisan. Sawise sawetara dina sawisé kuwi, aku wiwit diajak déning ibu menyang omahé bibi, amarga ing kono ana kebon kopi lan sawah, mula aku diajak kanggo ngresiki, panen kopi, tuwuh sayuran, lan liya-liyane. Iki minangka pisanan aku nyambut gawe, ngrasakake ora penake wong sing berjuang nggolek rejeki. Sejatine aku kesuwun kanggo mbiyantu ibu kaya mangkono, yen nalika aku mlebu sekolah menengah, aku sengaja bali telat tekan sekolah ben aku ora diutusi wae. Nanging ora suwe, sawetara sasi liwati ibuku ketoke mangerteni alesan aku tekan omah telat lan akhire inuku murka lan aku uga entuk paukuman saka ibuku, aku diutus menyang sekolah mlaku, sanajan saka omah menyang sekolah adoh banget. Nanging kayane ibuku wis ngira yen aku bakal kuwat. Lan bener wae, aku teka ing sekolah tepat wektu lan isih bisa melu pelajaran kaya biasane. Wiwit wektu iku aku jarang bali telat neh yen aku ora ana latihan bola basket.
Sejatine aku dadi pemain basket wiwit SMP, mung nalika aku mlebu sekolah menengah, aku kerep ora bisa latihan, malah ing partisipasi ing seleksi kejuaraan aku kudu meksa njaluk ijin. Aku kaget karo ibuku, sanajan ibuku sing wis ngajar aku basket, ibuku sanajan ngewenehi aku fasilitas basket nalika aku isih SD, sanajan pas SMP aku didukung, nanging saiki nalika sekolah menengah, nalika aku cedhak karo prestasi, aku diwatesi kanggo laku, banjur kepiye carane aku bisa berkembang, kepiye carane aku bisa entuk prestasi miturut kepinginan wong tuwaku. Aku ora seneng banget nalika aku nemokake alesan ing mburi kabeh larangan iki yaiku dhuwit, aku langsung nyalahke takdirku, ngapa uripku kudu dadi angel sanajan biyen uripku seneng banget, kenapa roda urip kudu diputer nalika aku sekolah menengah, nalika sekolah menengah iki kudune aku seneng karo kanca-kanca, mesthine aku wis ngupayakake prestasi, tinimbang entuk wates kaya iki.
Malah, aku isih ngliwati dina kaya biasa, aku ora ndelokake marang sapa wae, apa maneh marang ibuku, kabeh aku pendem dhewe ing ati lan akhire aku lali kabeh masalah iki. Nganti akhire nalika aku mbantu mama ngresiki ing kebon, aku nemokake watu cilik sing aku pikir lucu lan akhire dak gawa menyang omah arep dak simpen. Nalika aku mlebu omah, aku langsung ngresikake watu kasebut lan aku nyawang watu iki, banjur kanthi ora sengaja ngerasakake ana sing ngganjel. Nanging aku ora ngelingi perasaane lan nyimpen watu ing kotak, sawise aku langsung turu amarga aku kesel banget. Banjur kuwi aku ngimpi kaya ana wong sing ngomong yen watu sing daksimpen yaiku watu sing bisa nyebabake uripku kanthi bungah maneh, dheweke ngomong,
“ He anakku, simpenen watu cilik kuwi, amarga watu iki bakal ngowahi uripmu sing seneng maneh kaya sadurunge. ”
“ Nanging carane? “
“ Sampeyan mung kudu ngati-ati, banjur kuwi watu kuwi uga bakal apik kanggo sampeyan. “
Banjur kuwi aku uga tangi amarga aku kaget marang mimpiku, aku ngiling – ngiling apa sing dibicarakake wong kuwi. Wayah iku pisan aku langsung njukuk watu kuwi lan aku cuba ngelakokake apa sing diutus wong kae. Terus aku nyadar yen saiki wes isuk lan aku wes telat sekolah, aku uga siap - siap lan langsung budhal sekolah. Pirang minggu sawise mimpi iku, aku mulai ngerasakake ana sing beda tekan ibuku. Ibuku dadi jarang banget menyang omahe bibiku, dheweke sibuk karo penggaweane sing anyar, sanguku iya mulai lancar, aku ora susah gawe ngelunasi tanggungan sekolah maneh. Lan hobiku wis mulai direstui marang ibu lan bibiku. Aku ora diwatesi maneh, aku mulai bisa nguber prestasiku maneh kaya biyen. Aku seneng uripku bisa bali maneh kaya biyen. Aku uga iling mimpiku pas kae, tibane mimpi kuwi iku petunjuk gawe aku yen ora oleh nyerah karo keadaan, ora oleh putus asa, kudu terus berjuang gawe ngejar mimpi – mimpiku. Watu kuwi aku simpen terus nganti aku gedhe, nganti aku bisa ngeraih citaa – citaku lan aku bisa sukses kaya ngene. Mimpi kuwi bakal aku inget nganti aku tuwa, gawe motivasi uripku, ben aku ora tau nyerah karo apa – apa wae masalah sing dakadepi.