N I G H T W H I S P E R
__________"
Hurghh—" Hyera terus mengurut perlahan dahinya yang terasa berdenyut . Sempat dia memandang kearah jam yang menunjukkan pukul 12.30 pagi .
" Hey Babe ," Bahu hyera terhincut . Kepalanya terus ditoleh pada Susuk tubuh taehyung yang berada didalam cermin .
Mata hyera terkebil-kebil memandang Taehyung yang berada didalam cermin , Terbit senyuman sinis dibibir lelaki itu . Hyera mula meneguk liurnya payah .
Mata merah pekat milik taehyung membuatkan Bulu romanya meremang , Kening taehyung terangkat lalu terus dia berjalan keluar dari cermin tersebut .
Langkahnya dilajukan agar menghampiri hyera yang berada diatas katil , Hyera terus menarik selimut tebal miliknya dan menyelubungi dirinya didalam selimut tersebut .
Matanya yang terpejam perlahan-lahan dibuka , Hembusan nafas hangat taehyung yang tiba-tiba menerpa kuat dihadapan wajahnya membuatkan hyera pantas menutup kembali matanya .
" A-awak nak apa , Huh ." Soal Hyera gementar , Terdengar gelakan kecil yang keluar dari bibir taehyung . Terus hyera mengetap bibirnya .
" I just wanna say sorry for hurting you ," Kening hyera terangkat . Matanya masih dipejam , Bibirnya perlahan mengeluarkan keluhan .
" Awak lapar sangat ke ? Saya rasa macam kehilangan separuh darah saya , Awak kena tahu kalau saya tak ada darah—Macam mana saya nak teruskan hidupan saya ." Hyera terus membuka matanya .
Terus matanya bertembung dengan mata coklat perang milik taehyung , Hyera terus mengeluh lega memandang mata taehyung yang sudah kembali seperti biasa .
" Aku—dah biasa dengan darah kau . Aku ada minum darah orang lain sebelum ni tapi , Aku muntah balik . Maybe—Sebab darah kau lain . Darah kau seperti satu dos yang buatkan aku ketagih nak lagi ." Hyera terus menunduk bersama senyuman senget .
" Satu doslah sangat , Tch ." Hyera terus keluar dari selimutnya lalu rambutnya yang berserabut sedikit diperbetulkan .
" Hyera ," Hyera terus mengangkat kening memandang taehyung yang hanya merenung wajahnya .
" Kita berbaik semula ?" Cadang taehyung , Hyera tergelak kecil lalu mengangguk . Huluran tangan taehyung disambut lalu terus hyera menggengam tangan sejuk taehyung .
" Sejuknya tangan ," Taehyung mengukirkan senyuman lalu terus dia memandang tangannya yang digenggam hyera .
" Nanti , Aku kena balik tempat aku semula . Aku harap kau tak rindukan aku , Hehe ." Taehyung mula berkata sedikit sayu . Hyera terus memandang taehyung pelik .
" Kenapa pula kena rindu ? Bukan awak boleh hari-hari datang sini ?" Taehyung menggeleng .
" Balik ketempat asal aku , Aku sebenarnya didenda turun kebumi atas salah silap aku dekat sana . Aku tak ikut perintah tuan aku jadi aku diarah untuk turun kebumi selama Tiga tahun . Kau rugi sebab baru notice aku beberapa minggu yang lepas ."
" Kalau kita dah berjumpa lebih lama , Mungkin—" Hyera terus memandang taehyung dengan riam ingin tahu . Taehyung terus tergelak kecil lalu menggeleng .
" Takde papelah ," Keluhan nafas hyera yang berat membuatkan taehyung memandang kearahnya dengan sayu .
" sorry sebab hisap darah kau banyak sangat , Jangan risau . Nanti bila aku dah balik sana kau boleh jalankan hidup kau semula ." Hyera terus menyandarkan dirinya pada kepala katil dan merenung segenap wajah kacak taehyung yang sedang memerhati sekeliling .
[ Jap Asal hensem sangat laki aku ni ? FUH SEMANGAT K AMAGHI SAMBUNG .]
" Tapi , Apa maksud awak yang saya baru notice awak beberapa minggu yang lepas ?" Soal Hyera bingung .
Taehyung terus merenung anak mata hyera .
" Aku ada dengan kau selama tiga tahun aku turun kebumi , Tapi aku tak tunjukkan tanda-tanda yang aku sentiasa ada bersama dengan kau . Sebab—Aku pernah kacau orang lain dan mereka semua mati terkejut bila aku tunjukkan diri ."
Hyera terus tergelak kecil , " Memang patut diorang mati terkejut sebab tengok muka awak ." Taehyung terus membulatkan mata .
" Kenapa ?"
" Sebab awak terlampau kacak , Taehyung ."
N I G H T W H I S P ER
_____Part yang seterusnya agak membosankan tapi aku publish malamni jela .
YOU ARE READING
[ C ] NIGHT WHISPER
FanfictionSetiap Malam , Dia mesti akan berbisik ayat yang akan bagi kau meremang . Status ; HIATUS [ ] ON - GOING [ ] SLOW UPDATE [ ] COMPLETED [ 🙋 ]