NW 21 [ Special.P ]

5.3K 385 90
                                    

N I G H T  W H I S P E R
S P E C I A L   P A R T
_________

" Jadi kau sayangkan dia ?" Lelaki tersebut tidak mengangguk malah hanya mendiamkan diri sambil menundukkan kepalanya .

" Aku tanya engkau ni ," Lelaki itu terus mengeluh kesal , Bibirnya dibasahkan lalu terus dia menjawab .

" Y-ya , Aku sayangkan dia—Seperti mana aku sayangkan isteri aku dahulu ." Jawab lelaki itu dengan yakin .

" HaHaHaHaHaHaHaHa ," Terdengar gelak tawa yang keluar dari mulut lelaki tua itu membuatkan lelaki itu pantas memejamkan matanya .

" Aku sudah agak , Kim Taehyung ." Ujar lelaki tua itu sambil mula memeluk tubuh . Taehyung hanya menunduk .

" Kau memang akan jatuh cinta dengan manusia sama seperti Jeon Jeongguk yang baru sahaja diturunkan , Kau takkan tidak tahu tentang asal usul kau Kim Taehyung ?"

" Kau lupa kau itu hanyalah Pontianak Yang selalu dahagakan darah manusia ? Kau lupa yang kau pernah berjanji pada raja agar tidak jatuh cinta dan sayang pada manusia sebelum diturunkan kebumi ?" Taehyung mengetap bibir .

Dirinya yang tadi melutut dihadapan ayahnya terus naik untuk berdiri , Dengan segala kekuatan yang terkumpul didiri , Taehyung lantas mengangkat wajah dan bertembung mata dengan Ayahnya .

" Aku tak akan sesekali lupa tentang asal usul aku , Jatuh cinta dengan manusia adalah bukan salah aku . Itu semua sudah ditakdirkan oleh tuhan—Maaf kerana memungkiri janji . Tapi aku tetap dengan pendirian aku untuk terus menyayangi manusia itu ." Taehyung terus kembali menunduk .

Badannya ditundukkan sebagai tanda hormat lalu terus dia membuka langkah , Baru sahaja beberapa tapak dia melangkah . Suara ayahnya yang menegur lantas memberhentikan langkahnya .

" Kau dah kecewakan aku ," Langkah taehyung terhenti , Tangannya lantas menggenggam penumbuk lalu giginya diketap geram .

" Baiklah , Kalau kau tetap dengan pendirian kau—Aku akan tetapkan pendirian aku untuk buang kau dari terus menjadi putera pontianak dan anak kandung aku . Kau dibuang dan akan jadi seperti manusia biasa . Kim Taehyung—"

" Setuju ? Atau tidak ?" Soal Lelaki tua itu , Taehyung mula mengetap giginya dengan kuat sehinggakan timbul urat-urat dilehernya .

" Kau sanggup—B-buang anak kandung kau sendiri ?" Soal Taehyung dengan suara yang bergetar , Tetapi apabila tiada balasan yang didapati .

Taehyung lantas mengukirkan senyuman senget , Bibirnya digigit lalu dia tergelak kecil .

" Arraseo , Buanglah aku . Aku lebih rela Hidup sebagai manusia dari teruskan hidup aku sebagai pontianak yang selalu minum darah orang ! Daripada aku menyiksa manusia , Lebih baik aku siksa diri aku sendiri . Tak gitu ?"

Balas taehyung pedas tanpa sedikitpun menoleh memandang ayahnya .

" Buanglah aku dan cari isteri baru untuk mendapat putera yang jauh lebih baik dari aku . Terima kasih sebab bagi layanan yang terbaik pada salah satunya puteramu ini , Selamat tinggal ."

[ C ] NIGHT WHISPERWhere stories live. Discover now