NW 9

5K 485 29
                                    

N I G H T  W H I S P E R
________

" Okay , Terima kasih kepada siapa yang hadir untuk latihan pada pagi ini . Cikgu sayang korang hiks ! Btw , Pagi ni kita akan mulakan acara Lompat tinggi bagi rumah Biru , Rumah merah Lompat jauh , Rumah kuning Lontar peluru , Rumah hijau Larian 100 meter , Rumah Ungu Lontar lembing . Okay sila beratur ikut rumah sukan masing-masing ya ."

Hyera mula berjalan diiringi dengan Hyorin untuk berbaris didalam rumah sukannya , Biru . Hyorin terus menggigit bibirnya .

" Hyera , Aku nak bagi alasan apa eh dekat cikgu ? Aku taknak lompat ," Hyorin terus mengerutkan dahinya lalu memandang sekeliling .

" Kau kata je kau demam , Kalau cikgu check temperature kau . Kau kata kau tak sihat—Eo Cikgu dan panggil untuk buat senaman . Okaylah kau pergi duduk dekat kerusi hujung sana ," Hyorin hanya akur mendengar kata-kata hyera .

Kerusi yang berada paling hujung didudukinya lalu terus dia memerhati hyera yang sedang membuat senaman ringkas , Bibirnya mengeluarkan keluhan ringkas .

" Dia ada boyfriend ke ? Tapi kenapa tak kasi tahu aku—Jap , Mari kita buat siasatan tentang Bekas gigitan dengan leher dia tu . Hmm—"

" Mula-mula time dia keluar dengan aku , Bekas tu tak ada , Tapi—Hmmm Sst , Benda apa eh . Kenapa tiba-tiba sebelum dia pengsan ada bekas ?" Hyorin terus mengebil-ngebilkan matanya sambil menongkat dagu memandang rumput yang hijau .

" Seolma—GWISHIN ?! "

________

" Kau okay hyera ?" Hyorin terus menyoal resah , Hyera mengerutkan dahi lalu mengangguk . Air mineral sejuk digenggamannya diteguk laju .

" Err—Semalam masa dekat kafe , Kau ada nampak apa-apa ke sebab kau toleh kebelakang and tak lama lepas tu kau Pengsan . What's wrong ?" Soal Hyorin ingin meminta kepastian.

Hyera mengeluh lalu wajah ingin tahu hyorin dipandang dengan lama . Terus dia mengelap peluhnya yang laju mengalir pada wajah dan leher .

" Kejap lagi aku cerita , The story is too long baby ." Hyera terus berjalan masuk kedalam kantin meninggalkan hyorin yang sedang Terkebil-kebil .

" Malam nanti , Janji bagitahu aku eh ?" Hyera hanya mengangguk dengan pipi yang kembung akibat roti yang berada didalam mulutnya .

Hyorin mendengus lembut lalu menongkat dagu memandang hyera yang sibuk mengunyah sambil memandang kearah padang .

—•

" Jadi , Macamni cerita dia . Aku ada berkenalan dengan pontianak—"

" HEH ?!" Hyorin terus menjerit terkejut , Bulu romanya sudah naik mendengar cerita hyera yang mengerikan itu .

" Tapi , Kenapa kau tak pernah bagitahu aku selamani ?" Hyorin terus memeluk tubuh . Hyera tersengih .

" Sebab aku rasa , Aku patut simpan benda ni untuk aku sorang je ." Hyorin mula menjelingnya tajam .

" Eoh—Hyera , Omma aku dah sampai . Bye ! Kita meet lagi nanti !" Hyorin terus berlari masuk kedalam kereta ibunya .

Hyera hanya tersenyum kelat dan melambaikan tangan . Rambut panjangnya yang terlepas disisip kebelakang lalu terus dia bermain dengan cawan kopinya .

Jantungnya yang tidak henti mengepam darah dengan laju membuatkan dia berasa tidak selesa . Bibirnya diketap lalu terus air kopi tersebut diteguknya .

" Huh—" Keluhan mula keluar dari bibir munggil hyera , Perlahan-lahan dia bangun dan berjalan keluar dari kedai kafe tersebut .

" Kenapa dengan aku ni ? Haish ." Hyera terus menggaru kepalanya dan berjalan dengan pantas ingin melintas jalan .

Baru sahaja dia hendak melintas , Tangannya ditarik dan terus dia tertoleh . Kelihatan taehyung segak berpakaian hitam sedang tersenyum kearahnya .

" Aku dah nak kena pergi ," Hyera terus membulatkan matanya . Bibirnya melopong .

" N-nak pergi dah ?" Taehyung mengangguk , Dirinya terus dihilangkan menjadi halimunan lalu bibir Hyera dikucup .

Terkebil-kebil mata hyera memandang kearah Tiang lampu isyarat . Ciuman dilepaskan lalu terus taehyung tersenyum .

" Good bye ," Hyera terus menunduk lalu tersenyum kelat . Tanpa menunggu lampu isyarat , Hyera terus melintasi jalan dan memeluk tubuh .

Kakinya yang tiba-tiba terasa berdenyut membuatkan dia terhenti ditengah-tengah jalan . Kaki bahagian betisnya diurut perlahan .

Pin ! Pin !

Hyera terus membulatkan mata , Pantas dia berdiri dan memandang kearah kereta hitam yang semakin menghampirinya dan—

BAM !

N I G H T  W H I S P E R
______

N I G H T  W H I S P E R______

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[ C ] NIGHT WHISPERWhere stories live. Discover now