N I G H T W H I S P E R
______" Weyh , Semua turun dewan !" Hyera yang sedang membuat nota terus mendongakkan kepalanya memandang Jimin selaku ketua kelas tersebut .
" Asal weyh ?" Soal Hyorin . Jimin terus mengeluh lalu rambut blondenya disebak kebelakang . " Nampak sangat korang tak dengar pengunguman pagi tadi , Kan harini kita ada ceramah ." Selepas sahaja berkata begitu , Terus jimin memeluk tubuh .
" Cepatlah ! Kelas lain semua dah turun ! Nanti tak ada space baru korang tahu , Dewan tu bukannya besar ." Hyera terus mengeluh lalu punggungnya diangkat dan mula berjalan keluar dari kelas diikuti hyorin .
" Hyorin , Kau dah ada peneman pontianak jugak ke ?" Soal Hyera cuba memecahkan kesunyian . Hyorin terus tersenyum pahit .
" Peneman apanya , Aku taknak dia . Dia—"
Hyera terus mengangkat kening , Bibirnya sedikit dimuncungkan lalu terus dia tergelak kecil melihat hyorin yang sudah mencebikkan bibir .
" Dia sombong ! Kau tahu tak semalam lepas dia sesedap hati je Hisap darah anak dara orang lepastu dia ekori aku sampai rumah lepastu dia bukannya nak bercakap dengan aku even sikit ! And ! Yang paling teruk sekali , Dia palau aku—"
Hyera terus menghamburkan tawanya dengan kuat sambil memegang perut . Hyorin terus menjelingnya manja lalu memeluk tubuh .
" Janganlah gelakkan aku ! Aku tahu teman kau—"
" Dua makcik ni kenapa masih berlenggang ? Cepatlah masuk . Duduk depan ni ," Hyera dan hyorin terus terdiam lalu mereka pantas menunduk dan berlari masuk kedalam dewan .
______
" Tajuk kita pada hari ini , Jauhi Zina—" Hyera terus membeliakkan matanya lalu menoleh memandang Hyorin yang turut ternganga memandang kearahnya .
" Hah Sis , Kenapa besarkan mata ?" Hyera terus tersengih kekok , Kepalanya digaru lalu matanya memandang sekilas pelajar yang sudah mula menumpukan perhatian padanya .
" Takde pape , Cuma Zina ? Err ." hyera terus menekup mukanya yang mula memerah bak tomato . Peha hyorin ditamparnya apabila pelajar lelaki sudah mula membuat bising .
Click Clock—
" Okay , Saya bagi contoh—Err hah Tu ! Awak yang tengah tongkat dagu tu . Sini duduk sini—" Hyera terus membulatkan matanya lalu menoleh memandang kebelakang .
" Saya ?" Soal hyera sambil menunjukkan dirinya , Lelaki tersebut mengangguk lalu terus dia menepuk kerusi yang berada dibelakangnya .
Hyera terus meneguk liurnya payah lalu dengan pantas dia bangun dan menepuk belakang bajunya . Perlahan-lahan dia menghampiri penceramah tersebut lalu senyuman kekok diukirkan .
" Awak duduk sini , Saya nak bagi contoh—Btw single or taken ?" Soal Lelaki tersebut . Hyera terus menggaru kepalanya lalu bibirnya digigit apabila jeritan hyorin mula kedengaran .
" Taken Saem ! Hyera taeken !" Hyera terus menjeling hyorin yang sudah mula tersenyum sinis . Para pelajar sudah mula berbisik .
" Hyera—Taken ? Dengan siapa ?" Soal Jimin kepelikkan . Hyera terus tersengih lalu matanya mula bertembung dengan sepasang mata yang tidak aneh baginya .
Matanya terus membulat memandang wajah Taehyung yang sudah tegang . Pipinya digaru lalu terus dia mengangkat kening dengan perlahan .
Taehyung terus memberi isyarat agar Hyera menjauhi dirinya sedikit dari lelaki itu dengan hanya menelengkan kepalanya .
Hyera perlahan-lahan menginjak ketepi lalu dia duduk diatas kerusi tersebut , Bibirnya yang bergetar akibat gementar diketap apabila Lelaki penceramah tersebut sudah mula Melabuhkan punggung disebelahnya .
" Saya Tunjuk contoh—Kalau pasangan-pasangan gatal yang pergi tengok wayang , Yang lelaki mesti akan buat-buat terpegang tangan korang , macam ni—Guys ! Aku tunjuk contoh ja ."
Hyera terus menarik perlahan tangannya yang dipegang . Melihat wajah taehyung yang semakin tegang . Terus hyera menunduk , Dengan bibir yang diketap rapat hyera terus memandang hyorin .
" Saem ? Boleh tukar pelajar ? Saya sarankan rakan saya hyorin , Sebab saya tak selesa ." Lelaki tersebut terus mengangguk faham lalu tanganny dihulur untuk menolonh hyorin bangun .
Hyorin sudah mula tersenyum simpul , Dengan perlahan dia menghampiri lelaki itu lalu—
" Hyorin ? Awak dah berpunya ?" Hyorin terus mencebikkan bibir lalu menggeleng . Pelajar lelaki sudah mula membuat bising .
" Good boleh tackle arh gini ," Hyorin terus tergelak palsu lalu jelingan maut ditujukan pada hyera .
Hyera hanya mengangkat bahu bersama senyuman semanis Gula Min Yoongi—
Kita sambung nanti—AHAHAHAHHAA
N I G H T W H I S P E R
______Guys , Ending untuk cerita ni aku dah Create tapi—AKU TAK INGAT SEBAB CHAPTER SEBELUM NI LARI GILA . SORRY ARH JALAN CERITA AKU NI MEMANG TERUK .
YOU ARE READING
[ C ] NIGHT WHISPER
FanfictionSetiap Malam , Dia mesti akan berbisik ayat yang akan bagi kau meremang . Status ; HIATUS [ ] ON - GOING [ ] SLOW UPDATE [ ] COMPLETED [ 🙋 ]