Maaf lambat update.
.
.
.
.
.
Saya busy sikit kat kampung. Lama xbalik biasalah..Hehe
.
.
.
.
.
Ada sikit perubahan watak ye,bleh check balik in CHAPTER 1
.
.
.
.
.
.
Selamat membaca
.
.
.
.
.
.
* Severance Hospital *Taehyung dan Sung Woon tengah berdiri di dpan pintu ruang kecemasan di mana Yoongi dibawa masuk sebaik sahaja mereka tiba di lorong kecemasan tadi.
"Sung Woon."
Sung Woon melihat wajah Taehyung yang berdiri tepat di hadapannya.
"Nae,hyungnim." sahut Sung Woon.
"Ada baiknya kamu ceritakan pada yang berlaku pada hyung. Semuanya. Sebelum Seokjin hyung yang buka mulut nnti." kata Taehyung.
Sung Woon menelan air liur yang terasa tersekat ditekaknya.
"Nae. Saya akan cerita."
Lalu Sung Woon menceritakan from A to Z pada Taehyung.
Dia x nak tanggung risiko untuk berdepan dengan Seokjin nanti. Boleh jadi dia juga akan kena marah dengan teruk oleh Seokjin nanti. Walaupun dia dah biasa dengan sikap hyung² Yoongi, kerana dia dan Yoongi berkawan sejak awal masuk sekolah menengah lagi. Tapi tetap dia tak berani kalau hyung² Yoongi itu marah padanya. Lagipula,mereka juga sangat baik pada Sung Woon. Tanpa mereka,mungkin Sung Woo tak dapat terus belajar di Hanlim 2 tahun lepas. Kerana keluarga Sung Woon bukanlah orang senang. Dia nyaris berhenti sekolah untuk membantu keluarga mencari duit belanja. Berkat Yoongi dan hyungnya,kehidupan keluarga Sung Woon bertambah baik. Sung Woon juga telah diamanahkan oleh hyung² Yoongi untuk sentiasa menjaga Yoongi kalau bersama Yoongi,kerana mereka berdua berkawan baik. Itu adalah antara cara yang sudah cukup untuk menunjukkan rasa terhutang budi pada keluarga Kim itu. Mereka tak mengharapkan balasan yang lumayan. Sebabtu Sung Woon tak boleh menyembunyikan apa² perkara yang boleh memberi bahaya pada Yoongi.
.
.
.
.
Skip
.
.
.
.
2 jam kemudian..Yoongi terbaring lemah di dalam sebuah bilik VIP sesuai permintaan Jimin dan Taehyung.
Di luar bilik wad Yoongi.."Jimin hyung. Macam mana Yoongi?" Taehyung bertanya.
Rupanya Jimin yang menangani Yoongi tadi.Kebetulan,masa Jimin tengah berbual dengan beberapa orang doktor di cafe,dia ternampak Taehyung dan Sung Woon yang tengah berlari mengikuti jururawat² yang menolak katil pesakit ke ruang kecemasan. Hampir terbeliak matanya apabila Jimin mengecam bahawa dongsaeng kesayangannya yang tengah ditolak itu. Terus Jimin berlari mengikuti mereka. Dia meminta izin pada doktor yang akan memeriksa Yoongi untuk turut menangani si dongsaeng,dan diberi keizinan.
"Taehyung-ah. Sapa punya kerja ni? Kenapa Yoongi boleh kena sampai mcm ni?" Jimin seakan mahu memarahi Taehyung.
Ya,Taehyung mengaku,dia lalai menjaga Yoongi kali ni.
"S..Sebenarnya hyung. Mereka tu nak balas dendam pada Yoongi sebab dah kantoi mereka dalam peperiksaan. Jeongmal mianhae hyung. Ini smua salahku,kalau aku tak tinggalkan Yoongi tadi budak² tu x kan pukul dia." ujar Sung Woon.
"Nugu?" tanya Jimin.
"Mereka tu budak² nakal. Dh ramai yang kena dengan mereka. Tapi aku x sangka Yoongi akan kena macam ni sekali. Salah seorang dari mereka adalah anak pada bisnes partner Seokjin hyung." terang Taehyung.
"Hah. Habislah kalau Seokjin hyung tahu." Jimin mengeluh.Tiba²..
"Jimin. Taehyung." panggil seseorang,iaitu Namjoon yang tengah menghampiri dengan Seokjin.
"Apa yang terjadi? Macam mana keadaan Yoongi?" tanya Seokjin.
Jimin dan Taehyung saling bertatapan sekilas.
"Dia keracunan. Air sabun yang diminum Yoongi nyaris memberi efek buruk pada paru²nya. Tapi kami telah memasukkan cecair untuk mencuci paru² Yoongi. Selain itu,kesan hantukan pada bahagian kanan kepalanya menyebabkan Yoongi hampir koma kerana kehilangan banyak darah. Sepakan yang kuat pada bahagian dada dan perut Yoongi menyebabkan sekurang-kurangnya 2 tulang rusuk kirinya retak serta Yoongi sempat mengalami kesesakan pernafasan ketika ditangani tadi. Buat masa sekarang,dia dalam keadaan 70% stabil. Tapi,kami,para doktor belum dapat memastikan keadaan mental Yoongi. Kita perlu tunggu dia sedar untuk lihat tindak balas darinya nanti.. Dia akan sedar dalam masa 24 jam." terang Jimin.
Dia melihat tak ada reaksi dari orang² di hadapannya saat ini. Dia juga tak sanggup dengar berita pembulian yang sadis ini.Tambahan pula dongsaengnya sendiri yang mengalaminya. Boleh dikatakan,separuh daripada mangsa buli akan mengalami trauma dan menjadi anti-sosial dengan orang sekeliling mereka. Jujur,Jimin tak nak Yoongi terkesan seperti itu apabila dia sedar nanti.
.
.
.
.
.
Setelah mendengar keterangan Jimin tadi,Jimin membenarkan mereka masuk melawat Yoongi..Mereka menatap sayu keadaan Yoongi yang terbaring dengan kepalanya dibalut,saluran pernafasan yang dipasang menutup hidung dan mulutnya,tangan kiri Yoongi disuntik 2 wayar,iaitu wayar untuk meyalurkan air ke dalam badan dan wayar untuk menyalurkan darah ke dalam badan Yoongi yang kehilangan darah.
"Sung Woon-ah." panggil Seokjin sambil matanya masih menatap ke arah Yoongi yang terbaring.
"Nae hyung." sahut Sung Woon.
"Pergilah balik. Dan jangan pergi sekolah esok. Temankan Yoongi " kata Seokjin.
"Baiklah."
Sung Woon pun melangkah keluar umdan balik ke rumah untum berehat.
"Tae. Aku nak kau bagitahu pihak sekolah untuk buang mereka. Tak kira dengan cara apa pun." arah Seokjin.
"Tapi hyung..."
"Tak kira mereka anak siapa sekalipun. Salah tetap salah. Pandai buat pandai la tanggung."
"Perlu ke kita report polis jugak?" tanya Namjoon.
"Tengok dulu." jawab Seokjin.
"Yelah."
.
.
.
.
Keesokkan harinya..Sekolah digemparkan dengan pembuangan 4 sahabat kaki pembuli itu. Sememangnya merupakan berita baik bagi para pelajar yang selama ni selalu menjadi mangsa mereka.
"ANDWAE! TUAN PENGETUA TAK ADA HAK NK BUANG SAYA!" - Jae
Sekarang,Jae dan 3 orang sahabatnya itu berada di bilik kaunseling.
"Maaf. Tapi tindakan kamu dah melampaui batas. Pihak sekolah tak boleh biarkan lagi." kata pengetua.
"Pengetua ingat ya siapa penyumbang bagi sekolah ni. Lepas ni,saya akan pastikan satu sen tu sekolah ni x kan dapat dari appa saya." - Hoon
Sang pengetua dan beberapa orang seosangnim hanya diam.
"Ini adalah arahan. Kami tak mahu imej sekolah ini tercalar." kata seorang seosangnim.
"Kalian semua tahu lah akibatnya nanti." - Hoon
"Haish! Dah lah!" Jae melempar kertas pembuangan sekolah yang diterimanya ke lantai lalu berjalan keluar dari bilik tersebut.
Begitu juga 3 yang lain."Pengetua,tak apa ke kita buat keputusan macam ni?"
"Jangan risau. Semuanya dah diuruskan."
"Bagus juga pilihan ni. Saya dah lama bersabar dengan mereka. Makin hari makin menjadi-jadi je kalau dibiarkan."
"Hmm."
.
.
.
.
.
.
.
To be continue
.
.
.
Hope korang suka ye 🙆 Sorry for typo 😅 Jangan lupa add to library.
Annyeong~
YOU ARE READING
PROTECTIVE.
FanfictionAnnyeong yeorobun! For this fanfic..... Min Yoongi as MAKNAE ! 🙆 * Sebab tercetusnya idea ni adalah uri Yoongi kan kecik,pendek,comel,walaupun perangai savage tapi kadang over jugak 😂 Jadi apa salah kita tukar maknae ke hyung,hyung ke maknae dala...