CHAPTER 9

359 28 0
                                    

Hope u enjoy it. Sorry for late update..
.
.
.
.
.
.
.
Selamat membaca
.
.
.
.
.
.
.

Beberapa minggu kemudian...


Team basketball Hanlim High School terpilih menyertai pertandingan peringkat daerah. Oleh itu,mereka berlatih dengan lebih gigih lagi.

Walaupun ada antara hyung Yoongi yang x berapa suka Yoongi banyal menghabiskan masa drngan berlatih. Tapi,mereka tak boleh cakap apa². Basketball salah satu sukan favourite Yoongi. Jadi Yoongi takkan pedulikan larangan hyungnya. Tapi walau apapun,dia tetap tak abaikan pelajaran.

"Yoongi!"

Yoongi dan team basketballnya sedang duduk berehat sekejap. Tiba² ada yang memanggil..

"Eoh? Hyung!" Yoongi melambai ke arah Taehyung.
"Annyeong!" Taehyung menyapa mereka.
"Annyeong seosangnim."
"Tak payah macamtu. Sekarang kan dah habis waktu sekolah. Panggil je hyung." kata Taehyung.
Mereka saling memandang.
"Aa..Baiklah hyungnim."
Taehyung mengangguk.
"Jja...Ni ada air dan snack untuk korang."
Taehyung memberikan beberapa bungkusan makanan pada Yoongi.
"Kamsahamnida!" ucap mereka sebut.

"Eoh,Taehyung seosangnim." sapa coach basketball mereka.
"Kwon seosangnim. Apa kabar?" balas Taehyung.
"Baik. Erm..Ada apa datang ke sini?"
"Eobseoyo. Saja nak tengok mereka ni berlatih." jawab Taehyung.
"Ooh.."
.
.
.
Setelah 2 jam berlatih,Coach Kwon mengakhiri latihan mereka..

"Baiklah semua. Kita sambung esok. Mulai esok,kamu tak perlu masuk ke kelas. Kita cuma ada 4 hari lagi untuk berlatih. Jadi selepas perhimpunan pagi,sila berkumpul disini ye." kata Coach Kwon.
"NAE!"
.
.
.
Selepas menghantar Sung Woon,Taehyung dan Yoongi terus balik ke rumah..

"Kami dah balik!" ujar Yoongi sambil membuka kasut.
"Baru balik Taehyung,Yoongi." ujar Jung ahjumma.
"Em" Yoongi mengangguk.
"Makan malam ahjumma dh siapkan. Ahjumma balik dulu nae." kata Jung ahjumma.
"Nae. Gomawoyo~" ucap Taehyung dan Yoongi.

Pada waktu makan malam...

Hanya terdapat Hoseok,Taehyung dan Yoongi tengah makan. Yang lain sibuk dengan kerja masing².
Semasa tengah makan,tiba² loceng rmh berbunyi..

"TING TING"

"Biar Yoongi pergi tengok." kata Yoongi yang sudah habis makan dulu.

Yoongi pun menekan tombol speaker yang terletak di tepi pintu.
"Nugu?" tanya Yoongi.
"Saya penghantar makanan."
Yoongi merengutkan dahinya kemudian membuka pintu. Dia melihat ada seorang penghantar makanan tengah berdiri di luar pagar rmh. Yoongi pun keluar menuju ke pagar..

"Rumah Keluarga Kim?" tanya penghantar tersebut.
"Nae." jawab Yoongi.
"Ni ada pesanan daripada Tuan Jay,dia cakap dia ialah salah seorang klien Kim Seokjin." kata penghantar itu lalu menghulurkan sekotak kek.
"Eoh,nae."
Yoongi pun mengambil kotak tersebut.
Setelah penghantar itu pergi,Yoongi pun berjalan masuk ke dalam. Sambil tu dia membuku sepucuk surat yang ditampal pada kotak kek tersebut..

'Annyeong.
Nampaknya dah cukup aku berikan korang masa. Sesuai perjanjian,Yoongi adalah hak kami. Sebagai tanda jasa baik kami kerana menolong orang tua kalian dulu. Haha~
Kita akan jumpa bila² masa. Jangan lupa berikan kek ini pada Yoongi nae. Dia suka cheese cake bukan? Hahaha...'

Yoongi pun membuka kotak itu,dan dia menjadi bingung.

"Apa semua ni??"
.
.
.
Sebaik sahaja masuk ke dalam rumah,Yoongi meletakkan kotak kek itu di atas meja ruang tamu. Dia tetap berdiri sambil menatap kotak kek tersebut. Hoseok yang dah habiskan berjalan mendekati Yoongi. Dia hairan kenapa Yoongi berdiri mematung seperti itu.

"Yoongi-ya. Waeyo?" tegur Hoseok.
Yoongi memandang Hoseok dan menghulurkan surat yang dibacanya tadi. Hoseok pn membaca surat itu dan selepas itu dia terkaku..
"Yo..Yoongi-ya. Ni..
"Ada apa ni?" tiba² Taehyung pun mulai mendekati mereka selepas selesai membasuh pinggan.
Hoseok memberikan surat tu padanya.

Yoongi menatap Hoseok dan Taehyung dengan raut wajah kecewa.

"Apa maksud surat tu hyung??" tanya Yoongi.
Tarhyung juga kaku seperti Hoseok. Mereka perlukan Seokjin dan Namjoon sekarang.

"Wae?? Jawablah hyung! Apa maksud surat tu?!" Yoongi mulai beremosi.
"Yoongi ni siapa? Kenapa mereka nak ambil Yoongi? Wae?"
"Ani! Takde siapa pun yang nak ambil Yoongi dari kami. Yoongi,dengar penjelasan hyung dulu. Mereka tu cuma orang yang nak hancurkan keluarga kita." kata Hoseok.
"Tipu! Tipu! Dalam surat tu cakap perjanjian hyung. Perjanjian! Kenapa buat Yoongi macam ni? A..Atau aku hanya menumpang kasih sayang korang? Lepastu sampai masa korang akan berikan aku pada orang lain. Korang ingat aku ni barang ke apa?" Emosi Yoongi makin menjadi-jadi.

Sungguh Hoseok dan Taehyung rasa nak bunuh saja mereka tu.

"Bukan,Yoongi! Bukan! Tolong jangan pikir macamtu." Taehyung cuba memujuk.

Tanpa menghiraukan kedua hyungnya itu,Yoongi berlari naik ke biliknya.
"Yoongi!" panggil Hoseok dan Taehyung.
"Tae,call Seokjin hyung atau Namjoon hyung sekarang!" ujar Hoseok yang berlari mengikuti Yoongi.
"Yoongi! Buka pintu ni dulu. Hyung akan jelaskan semua ni. Yoongi!"
Hoseok berkali-kali mengetuk pintu bilik Yoongi yang berkunci itu. Tak ada sahutan langsung.
Dia tahu Yoongi mesti terkejut pasal ni. Yang makin menyakitkan hati bila Yoongi tak percayakan mereka.
.
.
.
.
.
Skip
.
.
.
.
.
Hingga esok paginya..

Yoongi masih terperuk dalam bilik. Bermacam cara para hyungnya cuba berinteraksi. Namun Yoongi tetap mengabaikan mereka. Dan akhirnya Namjoon meminta mereka berhenti dan menunggu Yoongi keluar sendiri.
.
.
.
Tepat jam 7.10 pagi,Yoongi bersiap untuk ke sekolah. Walaupun penat menanhis dan tak cukup tidur semalaman,dia tak lupa pagi ni team basketball ada latihan. Jadi dia tetap kena pergi sekolah.

Sebaik sahaja dia membuka pintu bilik,dia melihat ada Seokjin,Namjoon,Hoseok dan Jimin di ruang tamu. Yoongi turun ke bawah dengan emosi yang masih belum reda.

"Yoongi."
Namjoon cuba menarik tangan Yoongi supaya Yoongi berhenti seketika dan melihat mereka.
Tapi Yoongi malah menepis tangan Namjoon yg mencapai lengannya dan menatap Namjoon tajam.
Kemudian dia segera memakai kasut sukannya.
"Pergi dengan hyung nae." Taehyung cuba berinteraksi.
"Tak payah!"
Yoongi bergegas keluar dari rmh.
"Kim Yoongi!" cerkah Seokjin.
Tetap diabaikan.
.
.
.
Yoongi berlari ke stesen bas. Sungguh,moodnya benar² hancur sebab hal semalam. Dan dia rasa sakit hati bila tengok hyungnya.

Di sekolah...

Waktu belajar bermula. Dan team basketball tengah berkumpul di gelanggang.

"Semua dah ada?" tanya Coach Kwon.
"Nae." jawab mereka.
"Warming up dulu. Lagi 10 minit kita mula." kata Coach Kwon.
Mereka semua pun mula warm up bersama-sama.

Semasa warm up,Sung Woon perasan Yoongi nampak lain hari ni. First,Yoongi tak datang dengan Taehyung. Second,bila Sung Woon tanya kenapa tak datang dengan Taehyung,Yoongi mencerkahnya.

* Flashback *

"Yoongi-ya,kau tak datang dengan Taehyung hyung? Ke Seokjin hyung yang hantar?" tanya Sung woon
"Kau jangan cakap pasal diorang boleh? Aku tak ada hyung pengkhianat macam mereka!"

Sung Woon terdiam. Sejak itu,Sung Woon tak bercakap dengan Yoongi yang berkaitan dengan hyung²nya. Bahkan sebut nama.

* End flashback *

Pada waktu rehat,Sung Woon ke bilik guru sekejap untuk berjumpa guru kelas..
"Sung Woon-ah." panggil Taehyung.
"Eoh,annyeonghaseyo Taehyung seosangnim." sapa Sung Woon.
Buat masa sekarang dia tak boleh la panggil Taehyung dengan panggilan hyung. Tengah ada cikgu² lain dan masih waktu sekolah.
Tak pasal nanti orang cakap dia x hormat pulak.
"Erm annyeong. Saya nak bercakap dengan kamu sekejap." ujar Taehyung.
"Apa itu seosangnim?" tanya Sung Woon.
"Kamu tengok Yoongi macam mana hari ni?" tanya Taehyung balik.
"Aa..Yoongi...Dia nampak macam tengah melepaskan geram semasa berlatih. Dan kurang bercakap." jawab Sung Woon.
"Tolong tengokkan Yoongi." kata Taehyung
"Baiklah. Erm..tapi kenapa ye? Pagi tadi pun dia marah hanya sebab saya tanya dia tak datang dengan seosangnim."
Taehyung tersenyum pahit.
"Pergilah sambung berlatih. Nanti kita sambung."
"Nae.."
.
.
.
.
.
.
.
To be continue
.
.
.
Gomawo for read yeorobun :)
See u in the next chapter 💕

PROTECTIVE.Where stories live. Discover now