Hope u enjoy
.
.
.
.
.
Mian sebab lambat update yeorobun 😅
Selamat membaca! 💕
.
.
.
.
.
Mian for typo
.
.
.
.
.
Selepas memeriksa Yoongi,
Jimin berjalan menuju ke arah Seokjin dan Taehyung yang berdiri di sofa."Yoongi stabil. Sekarang dia dah tak perlu dipasang alat2 tu lagi. Nurse tengah lepaskannya." kata Jimin.
"Dia dah sedar ke?" tanya Taehyung.
"Belum. Tapi mungkin waktu terdekat ni." jawab Jimin.
Seokjin dan Taehyung menghembus nafas lega. Sekurangnya Yoongi semakin stabil.
"Ah hyung,macam mana Jay?" Jimin membuka topik.
"Dah dijatuhkan hukuman. Dia kena penjara 10 tahun dan semua aset atas nama dia telah disekat dan digadai oleh pihak bank. Kerana mereka dapati hampir keseluruhan hasil kekayaan dia selama adalah hasil penjualan dadah." terang Seokjin.
"Bagus juga macam tu. Ikutkan hati biar je dia meringkuk terus dalam penjara tu." kata Taehyung.
"Doktor doktor! Dongsaeng anda dah sedar." panggil salah seorang nurse yang tengah melepas alat² pada Yoongi.
Jimin bergegas kembali memeriksa Yoongi.
.
.
.
.
20 minit kemudian...Jimin menaikkan katil Yoongi supaya Yoongi dapat duduk bersandar. Ikutkan hati Jimin tak benarkan sebab takut Yoongi sakit. Luka tembakan pada belakang badan Yoongi belum 100% sembuh lagi. Tapi bukan Yoongi kalau tak degil.
"Yoongi-ya!" pekik Seokjin dan Taehyung lalu memeluk Yoongi.
Yoongi pun memeluk mereka. Mungkin pelukan mereka terlalu erat sampai Yoongi meringis sakit.
"Ya,agak-agak la." marah Jimin.
"Oh,mianhei." ujar Seokjin dan Taehyung.
Yoongi hanya tersenyum melihat ketiga hyungnya itu.
"Bogoshippeo!" Taehyung mencubit pipi Yoongi.
Yoongi membalas dengan menarik rambut Taehyung.
"Yak!" pekik Taehyung sambil memegang kepalanya.
Yoongi menjelir lidah. Seokjin dan Jimin terkekeh melihat si savage Yoongi itu.
.
.
.
.
Selepas makan tengahari,
Yoongi diberi ubat dan kemudian dia tertidur. Ada Taehyung yang menjaganya.Sementara Jimin dan Seokjin berada di bilik peribadi Jimin.
"Ada apa Jimin-ah?" tanya Seokjin.
Jimin memberikan laporan pemeriksaan kesihatan Yoongi pada Seokjin. Seokjin pn membacanya..
"Hyung dan Namjoon hyung cakap Yoongi seperti tak kenal hyung masa jumpa dia haritu kan? Dan Yoongi juga seakan dipengaruhi oleh Jay." ujar Jimin.
"Nae. Aku masih ingat sebelum Yoongi menerkam Jay tu,dia macam blur.. Bukan tu saja,dia juga memanggilku pembunuh Jimin-ah." kata Seokjin.
"Jadi betullah. Selepas melakukan pemeriksaan terperinci,kami dapati Yoongi sepertinya mengambil ubat benzodiasepein secara kerap. Tapi aku rasa Jay yang berikan ubat ni pada Yoongi secara melebihi kadar yang ditetapkan." terang Jimin.
"Ubat ni ada kesan sampingan yang teruk ke?" tanya Seokjin cemas.
"Boleh jadi ada sesetengah memori dia lupa. Sama ada sekejap atau selama-lamanya,itu kita tak tahu. Kita boleh tengok melalui reaksi dia bila kita berbual tentang sesuatu perkara." jawab Jimin.
"Hm..Baiklah."
.
.
.
.
Hampir 3 minggu berada di hospital,membuatkan Yoongi semakin bosan dari hari ke hari. Sampai kadang² dia badmood apabila Jimin mengatakan dia belum dibenarkan balik ke rumah.
YOU ARE READING
PROTECTIVE.
FanfictionAnnyeong yeorobun! For this fanfic..... Min Yoongi as MAKNAE ! 🙆 * Sebab tercetusnya idea ni adalah uri Yoongi kan kecik,pendek,comel,walaupun perangai savage tapi kadang over jugak 😂 Jadi apa salah kita tukar maknae ke hyung,hyung ke maknae dala...