H. H. Holmes

2.8K 50 3
                                    

Herman Webster Mudgett (16 Mayıs 1861 – 7 Mayıs 1896), daha çok Dr. Henry Howard Holmes lakabıyla bilinen, kayıtlara geçmiş ilk Amerikalı seri katildir. 1893 Şikago Dünya Fuarı zamanında Şikago'da zihninde kurduğu cinayetleri işlemek için özel tasarladığı bir otel açtı. Dördü kesinleşen itiraf ettiği 27 cinayet olmasına rağmen, öldürdüğü insan sayısı 200 civarındadır. Bilinmeyen sayıda pek çok kurbanını "Dünya Fuarı" otelinden birkaç kilometre uzaklıkta bulunan 1893 Şikago Dünya Fuarı'ndan almıştır.

H. H. Holmes'in cinayetleri o dönemin en çok konuşulan konularından biri oldu ve William Randolph Hearst'ın gazetelerinde dizi halinde yayınlandı. 2003 yılında Erik Larson bu cinayetleri konu alan "The Devil in the White City: Murder, Magic, and Madness at the Fair That Changed America" isimli çok satanlar listesine giren bir kitap yazdı. Holmes'in hikayesi öncesinde de David Franke'in "The Torture Doctor (1975)", Harold Schechter'in "Depraved: The Shocking True Story of America's First Serial Killer (1994)", ve Herbert Asbury'nin "The Monster of Sixty-Third Street of Gem of the Prairie: An Informal History of the Chicago Underworld (1940)" eserlerinde işlendi.

*-*-*-*-*-*-*-*-*

İlk yılları

Mudgett New Hampshire'da doğdu. Anne ve babası o bölgeye yerleşen ilk Avrupalı yerleşimcilerdendi. 2007 yapımı Amerikan televizyon programı "Most Evil"'daki profiline göre Holmes'un babası şiddete meyilli bir alkolik ve annesi ise Holmes'a İncil okuyan dindar bir Metodist idi. Çocukken mahalle doktorundan korktuğunu keşfeden sınıf arkadaşları onu insan iskeletine dokunmaya ve onu incelemeye zorlarlar. Arkadaşlarının onu korkutmak için iskelete dokunmaya zorlaması kısa bir süre sonra onun ölüme merak sarmasına sebep olur.

4 Temmuz 1878'de Holmes Alton'da Clara Lovering ile evlenir ve 3 Şubat 1880'de Loudon'da erkek çocukları Robert Lovering Mudgett dünyaya gelir.

Mudgett Temmuz 1884'te sınavlarını geçerek Michigan Üniversitesi Tıp fakültesinden mezun olur. Okula kayıtlı bir öğrenciyken laboratuvardan cesetler çalar, çaldığı bu cesetlerin biçimlerini bozar ve bunların kaza eseri öldüklerini söyleyerek sigorta paralarını toplar. İlaç endüstrisinde kariyerini ilerletmek için Şikago'ya taşınır. Ayrıca pek çok karanlık iş, emlakçılık ve promosyon işleri yapar.

Clara ile evliyken, Myrta Belknap isimli başka bir kadınla 28 Ocak 1887'de Minnesota'da evlenir ve 4 Temmuz 1889'da Illinois'de Lucy Theodate Holmes adında bir kız çocukları dünyaya gelir. (Lucy daha sonra öğretmen olur)

Holms Myrta ve Lucy ile Wilmette'te yaşar ve işleri nedeniyle zamanın çoğunu Şikago'da geçirir. Myrta ile evlendikten sonra Clara'ya boşanma davası açar ama dava hiç bir zaman sonuçlanmaz. Hem Myrta hem de Clara ile hala evliyken 9 Ocak 1894'te Denver'da eski çalışanlarından birisinin eşi olan Julia Smythe ile evlenir; Julia daha sonea Holmes'in kurbanlarından biri olacaktır.

*-*-*-*-*-*-*-*-*

Şikago ve "Cinayet Kalesi"

1886 yazında Şikago'dayken Holmes Englewood'taki Dr. E.S. Holton'un eczanesine gelir. Holton kansere yakalandığından eczaneyi karısı yönetmektedir. Kocasının kanser üzüntüsüne gark olmuş bayan Holton bir yandan da eczaneyi işletmekte güçlük çektiğinden Holmes'a iş verir. Holmes kısa sürede iyi bir çalışan olduğunu ispatlar. Holton kanserden ölür ve Holmes cazibe ve ikna gücünü dul kalmış bayan Holton üzerinde kullanır. Kısa sürede bayan Holton'u eczaneyi kendisine satmaya ikna eder. Yapılan anlaşmaya göre bayan Holton eczanenin üst katındaki apartman dairesine kalmaya devam edecekti. Holmes'un teklifi bu yaşlı kadına sanki tanrı tarafından gönderilen bir fırsattı ve Holton bunu kabul eder.

En Psikopat Seri Katiller!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin