7

1.2K 59 4
                                    

Ik kijk naar Khalid en hij kijkt ook naar mij. Ik kijk gauw weg. "Kifesh je bent zo rood" zegt Dounia die naast me zit. "Ben ik rood?" Vraag ik. "Ja en niet zo een beetje ook" zegt Dounia. Ik zie Khalid weer kijken en dit keer glimlacht hij naar me. Shit! Hij heeft me waarschijnlijk ook door. Ik glimlach terug en dwaal weg met mijn gedachten. "Hallo Maissa" zegt Dounia en knipt met haar vingers voor kijn gezicht. "Naae wie glimlach jij?" Vraagt ze. Ik wijs met mijn hoofd naar Khalid die nu bezig is met Taoufik. "Omg Maissa! Vind je hem leuk?!" Gilt Dounia door de klas. De klas is opeens muisstil. "Nee a stinkerd, ik vind dat stuk vuil niet leuk! Hij glimlachte naar me en ik deed het terug!" Schreeuw ik. De hele klas luistert mee. Khalid kijkt mij teleurgesteld aan. Jaa sorry hoor maar zij schreeuwt kankerhard door deze fucking klas waar alleen Marokkanen in zit, wat verwacht ze dat ik zou doen? Logisch toch dat ik zo reageer.

Ik loop boos en verdrietig tegelijk de klas uit. Ik loop naar de drinkautomaat en koop een blikje energy. Ik ga terug zitten. Ik zie Mina mijn kant oplopen. "Wat is er mis met jou?" Zegt ze. "Ja hallo, heb je die kankerzwerver niet gehoord?!" Zeg ik. "Jawel, maar je reageert hayek wollah" zegt Mina. "Sorry hoor maar zij hoeft dan ook niet zo hayek hard te schreeuwen" zeg ik. Khalid komt ook aangelopen. "Ik heb hier geen zin in" zeg ik en sta op. Ik loop weg naar de wc.

Perspectief Khalid
Maissa is een leuk meisje wollah, maar zij denkt blijkbaar niet zo over mij. Dat schreeuwde ze dus net door de klas. Maar die fucking Dounia schreeuwde kankerhard door de klas, ik begrijp wel waarom Maissa zo reageerde. Mina staat op en loopt de klas uit. Ze wilt Maissa gaan zoeken. 2 minuten later sta ik ook op en volg Mina. Ik ga op zoek naar Maissa. Ik zie haar aan een tafel zitten samen met Mina. Ik loop hen richtinf op. Wanneer Maissa mij ziet staat ze op en loopt ze weg.

Ik ga aan tafel zitten bij Mina. "Kifesh? Wat is dit? Waarom loopt ze weg dan?" Vraag ik aan Mina. "Oh ze moest naar de wc" zegt Mina. Ik weet dat dit een thesh is maar ja, dan wacht ik hier wel.

Perspectief Dounia
Dom wat ik deed man. Wollah echt dom. Khalid en Mina zijn al naar Maissa gegaan, terwijl zij juist niet de personen zijn die naar haar moeten gaan. Ik zou naar Mina moeten gaan. Ik sta op en loop de klas uit. Ik ga op zoek naar Maissa. Ik zie Mina en Khalid aan een tafel zitten. Ik loop op hun af. "Waar is Maissa?" Vraag ik. "Wc" antwoord Mina. Ik wil naar de wc gaan lopen, maar dan zegt Mina "laat haar maar even alleen".

Ik knik en ga dan zitten aan de tafel. Dan maar wachten tot Maissa uit de wc komt. Dan ga ik het goedmaken.

Perspectief Taoufik
Mina, Maissa, Dounia en Khalid zijn de klas uitgelopen. Ik tik Ghizlane aan. "Yellah we gaan naar hun toe, ik heb toch geen zin in les" zeg ik. Ze knikt en we staan op. "En waar denken jullie heen te gaan?!" Vraagt de docent. "Naar de rest, wat dacht je daarvan?!" Zegt Ghizlane. "Nee blijf maar zitten" zegt de docent. "Kowed, wat blijf zitten, Ghizlane loop!" Schreeuw ik en we lopen de klas uit. Haar moeder.

We gaan op zoek naar de rest. We lopen de klas uit en we zien Mina, Dounia en Khalid aan een tafel zitten. We lopen op hun af. "Waar is Maissa?" Vraagt Ghizlane. "Wc" antwoord Khalid. "Oh oke" zegt Ghizlane weer en we gaan bij hun zitten aan tafel. "Hoelang zit ze in die wc?" Vraagt Dounia. "Laat haar" zegt Mina.

2 minuten later komen Mounir en Monsif aanlopen. Ze gaan aan onze tafel zitten zonder wat te zeggen. "Wat is dit?" Vraagt Dounia. "Kifesh jullie komen erbij zitten?" Vraagt Mina. "We hebben geen zin in die slet" zegt Monsif. Mina grinnikt.

Perspectief Maissa
Tfoe waarom moet ze Dounia zo doen man. Weet je? Wollah fuck it. Ik ga gewoon naar hun toe. Ik loop terug naar Khalid en Mina. Ik zie opeens hele gang aan die tafel zitten. "Wat is dit? Vergadering oulleh?" Zeg ik lachend. "Wollah so-" zegt Dounia, ik onderbreek haar. "Boeieennnn" zeg ik. "Zullen we naar stad gaan ofzo, ik verveel me, ik heb geen zin meer in school" zegt Dounia. Iedereen knikt. We lopen jet schoolplein af. "Wejow, weer die tering bus pakken" zegt Dounia. "Bus" zeggen Khalid en Taoufik tegelijk. "Wat dan? Ik ga niet lopen hoor grappenmaker, de stad is hier fucking ver vandaan" zegt Mina. "Ja weet ik veel, ik woon hier niet" zegt Khalid. "Ja, nou dan, dus dat word de bus pakken" zegt Mina. "Of auto?" Zegt Taoufik. "Zie je hier ergens iemand met een auto?" Zeg ik. "Ja, Taoufik en ik" zegt Khalid. "En daar komen jullie nu pas mee?!" Schreeuw ik. "Ewa ja" zegt Khalid. "Wat voor auto hebben jullie dan? Zeker een krottenbak" zegt Mina. "Dacht je dat?" Zegt Taoufik. We lopen met z'n allen naar de parkeerplaats. "Waar zijn jullie auto's dan?" Vraag ik.

Overal schijt aanWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu