Dag 72 - 10.17

1.1K 120 13
                                    

Mijn beste Rose

ik zal niet te veel woorden verspillen aan hoeveel ik van je hou, want dat weet je hopelijk wel. De afgelopen dagen waren een grote puinhoop. Ik wou het allemaal zelf oplossen, maar dat liep niet zo goed af. Door de omstandigheden ben ik een paar dingen vergeten te vertellen. Ja, Rose, vergeten.

Dit is wat je allemaal gemist hebt:

Mijn vriend Thomas is achtien geworden en hij wou dat uitgebreid vieren. Ik denk dat bijna heel mijn jaar aanwezig was, maar dat even ter zijde. Ik heb het niet zo op alcohol moet je weten. Er zijn een paar vreselijke dingen gebeurd in mijn leven, daardoor ben ik geen fan ervan. Mijn vrienden dachten daar anders over en gaven me cola met alcohol in. Tuurlijk had ik dat door, maar ze zeiden dat ik een glas moest drinken. Uiteindelijk zijn het er meerdere geweest, vraag me niet hoeveel, want dat weet ik niet. Mijn vrienden zijn echt vreselijke vrienden...

Ik herinner me niet veel van die avond. Ik werd wakker in een ziekenhuis... Dat herinner ik me nog wel. Teveel alcohol gedronken blijkbaar. En mijn leuke vrienden vertelden me toen dat ik een date had. Ik zal je de details besparen wat er gebeurde nadat ik het nieuws had gehoord. Ik geloofde hun eerst niet, maar zo slim als ze waren, hebben ze het gefilmd. Ik haat hun echt...

Ik probeerde van alles om er onderuit te komen. Ziek, huiswerk, moe, werken... En toen kwam jij in het verhaal. Ik was slecht gezind die dag, omdat mijn vrienden maar bleven aanhouden dat ik naar de date moest gaan. Ik wou iets doen dat op een date leek, maar dat geen date was. Nogmaals sorry dat ik je erbij haalde, maar jij bent een vrouw en weet wat ik niet of wel moet doen om te laten zien dat ik gewoon vrienden wil zijn... Ergens ben ik dat vergeten te vermelden, vrees ik.

Dus ik heb besloten om het haar gewoon uit te leggen. Ik zei dat ik een vriendin had en dat ik niets romantisch met haar wilde... Ik denk dat ik haar een beetje gekwetst heb, al ben ik daar niet zo zeker van. Ik ben wel met haar de film geweest, als vrienden. Ze begreep het volkomen.

Aan mijn vrienden heb ik ook verteld hoe het zit. Zij praten niet graag over relaties, maar het moest gewoon. Ze willen je wel eens ontmoeten, zeiden ze... Ze wilden hun excuses aanbieden voor wat ze hebben gedaan.

Nog vragen? Het kan zijn dat ik iets ben vergeten te vertellen...

Jouw beste James (hopelijk)

120 dagenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu