ROMÂNIA

1.4K 54 18
                                    

Am decis sa încep cu Romania . Tara noastră este una dintre cele mai frumoase si interesante tari din lume , dar noi nu ne dam seama de asta si uneori trebuie chiar străini sa ne deschidă ochii ca sa apreciem ce avem in jurul nostru .

1.Romania are unul dintre cele mai vesele cimitire din lume .

Cimitirul Vesel este un cimitir din localitatea Sapanta , județul Maramureș , faimos pentru crucile mormintelor viu colorate , picturile naive reprezentând scene din viață si ocupația persoanelor înhumate . Pe unele cruci exista versuri in care sunt amintite deseori cu nuanțe umoristice persoanele respective . Uitați un exemplu :

"Sub aceasta cruce grea
  Zace biata soacră-mea
  Trei zile de ma itrăia
  Zăceam eu si citea ea
  Voi care treceți pe aici
  Încercați sa n-o treziți
  Ca acasă daca vine
  Ii arai cu gura pa mine
  Da așa eu m-oi purta
  Ca-napoi n-a înturna
  Cei care citiți aici
  Ca mine sa nu pățiți
  Soacra buna va găsiți
  Cu ea bine sa trăiți "

2.Inventatorii romanii au schimbat lumea

Romania a dat naștere unor personalități care și-au pus puternic amprenta in evoluția acestei lumi . Iată câțiva dintre aceștia : Nicolae C. Paulescu (descoperitorul insulinei ) , Eugen Pavel ( inventatorul Hyper CD-ROM - ului ) , Petrache Poenarul (inventatorul stiloului ) , Henri Coandă , Traian Vuia si Aurel Vlaicu au avut o mare contribuție la dezvoltarea aerodinamici .

3.Romania este tara cu cea mai mare resursa de aur din Europa .

4. Cea mai mare populație de ursi bruni din Europa se afla in Romania.

5.Cea mai mare roca sculptata se găsește in Romania .

Statuia lui Decebal este situata de-a lungul Dunării in apropierea orașului Orșova si are 55 de metri .

6.In Romania se găsește singurul muzeu de aur din Europa .

Muzeul este situat in micul oraș Brad si a fost fondat in urma cu aproape 100 de ani . Conține peste 2000 de exponate de aur din toate colturile lumii .

7.Pădurea Baciu din Cluj Napoca fost considerata cea mai paranormala zona de pe planeta .

8.Cele mai cunoscute cărți inspirate de Romania sunt "Castelul din Carpați" de Jules Verne  si "Dracula" de Bram Stocher .

9. Actorul care interpretat pentru prima oara rolul lui Tarzan fost de origine romana - Johnny Wessmuller .

10. Filmul "Cold Mountainin care jucat Nicole  Kidman fost filmat in Romania .

11. Capitala București deține locul 4 in topul european al vitezei medii de conectare la internet .

12. In Romania fost primul oraș cu iluminare stradala din Europa -- Timișoara in 1884

Acestea sunt câteva din lucrurile interesante despre tara noastră . Mai sunt multe pe care sunt sigura ca le știți .

Despre ce tara ați vrea sa mai scriu ?

Sa descoperim...Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum