''Cu mintea nu poti pricepe Rusia ,
N-o poti cu arsinul masura.
Ea-si are astfel temelia -
Poti doar atat : sa crezi in ea '' ( Fyodor Tytchev)
Rusia este ţara cu cea mai mare suprafaţă din lume. Întinderile sale nesfârşite, monumentele istorice unice, poporul şi cultura rămân până astăzi un mister pentru lumea occidentală. Rusia este o ţară cu o istorie multiseculară şi cu o cultură bogată.
1.Suprafata Rusiei, de 17 milioane de kilometri patrati, este la fel de mare precum cea a planetei Pluto. De fapt, chiar mai mare, daca luam in considerare ca Pluto masoara 16,6 milioane de kilometri patrati
2.Conducetele industriale ale Rusiei ar putea imprejmui Terra de sase ori. Printre ele sunt cele de uraniu, de gaze naturale, de petrol, titei si produse rafinate. Toate aceste conducte au o lungime de aproape 260.000 de kilometri, in timp ce circumferinta Pamantului este de 40.075 de kilometri.
3.Rata sinuciderilor este de doua ori mai ridicata decat in America.
4.Lacul Baikal detine o cincime din apa potabila a Terrei. Desi masoara doar jumatate din suprafata Lacului Michigan, Baikal este cel mai adanc lac din lume, cu o adancime de 1.642 metri.
5.Nu este o tara prea sigura pentru jurnalisti, daca luam in considerare ca, din 1992 si pana astazi, 56 de jurnalisti au murit, iar 64% dintre ei au fost asasinati. La nivel mondial, Rusia este al 5-lea cel mai periculos stat de trait pentru ziaristi.
6 .Rusia are nouă fusuri orare
7.Rusia a vândut Alaska Americii pentru 7,2 milioane dolari, cea mai ieftină tranzacție imobiliară din istorie
8. In Rusia, Craciunul este sarbatorit pe 7 ianuarie, potrivit traditiei bisericii crestin ortodoxe de rit / stil vechi, ce continua a se conforma vechiului calendar iulian. Craciunul rusesc este strabatut de solemne ritualuri si obiceiuri, reprezentand unul din cele mai mari prilejuri de bucurie pentru marele popor slav. (PS: Eu sarbatoresc de 2 ori Craciunul :)) )
9.Regiunea Autonomă Evreiască din Rusia este o regiune mai întinsă decât suprafața statului modern Israel
10.Rusia este tara in care soarele nu apune niciodata, din cauza suprafetei mari a teritoriului
Poate va intereseaza si cateva aspecte din folclorul rusesc
INDRIK-Regele Animalelor in Rusia
Indrik este o fiinta legendara in mitologia rusa, una din cele mai importante fiinte de acest gen din legendele slave. In comunitatile rusesti se stie ca bestia joaca rolul regelui tuturor animalelor si ca ii ajuta pe acestia in vremuri de nevoie. Legendele in care aceasta creatura apare sunt populare in zonele nordice, acestea fiind extrem de indragite de copii. El are puteri magice care afecteaza intreaga lume atunci cand sunt folosite, fiecare actiune a sa avand reprecursiuni asupra oamenilor si a lumii in general.
CITEȘTI
Sa descoperim...
RandomIn aceasta carte voi scrie lucruri interesante despre tarile lumii dar si despre alte subiecte .