1. Qatar este țara in care nu există oameni săraci. De fapt, locuitorii Qatarului sunt cei mai bogati pamanteni. PIB-ul pe cap de locuitor este de 106.284 dolari – cel mai mare din lume.
2. Transformarea Qatarului dintr-o tara extrem e saraca in una putred de bogata a inceput la sfarsitul anilor 30 ai sec.20, cand a fost descoperit petrolul.
3.Qatar se afla pe locul al treilea in lume în ierarhia tarilor cu cele mai mari rezerve de gaze naturale din lume.
4.In Qatar locuiesc 40% arabi, iar alte 55% sunt originari din Asia – indienii, nepalezii, filipinezi, pakistanezi, srilankezi
5. În Qatar trăiesc peste 1.000 de români. Deşi unii dintre cetăţenii români se află în Qatar de peste 10 ani, actuala legislaţie locală nu le permite obţinerea cetăţeniei qatareze
6. Pana in 1971, când şi-a câştigat independenţa, Qatarul a fost un protectorat britanic.
7.Qatarul este o monarhie constituţională. Emirul deţine în stat puterile legislativă şi executivă, pe care le exercită ajutat de guvern şi de un Consiliu Consultativ.
8.In Qatar nu exista partide politice.
9. Institutiile guvernamentale isi incep programul la ora 7 :00 dimineta si se inchid dupa-amiaza la ora 14:00. Firmele si companiile private respecta doua programe de lucru, respectiv 8:00 a.m -12:00p.m si 16:00-20:00p.m. Vinerea si sambata sunt zile libere
10.Qatarul nu are nicio picătură de apă! Dar pe baza apei de import a ajuns la unul din cele mai mari consumuri din lume - 430 de litri/persoana.
11.Qatarul cultivă mai puţin de 1% din pământurile proprii si importă 90% din alimente.
12.Turistii veniti in Qatar pot consuma bauturi alcoolice numai în unele hoteluri, iar rezidenţii străini le pot cumpăra de la un magazin autorizat, în baza unui permis eliberat de autorităţile locale.
13. In Qatar trebuie să te afisezi in public intr-o tinuta vestimentara decenta, acoperindu-ri cei care genunchii și umerii si sa eviti manifestarile de afecţiune în public. Persoanele de sex opus nu se ating niciodată în public, chiar dacă sunt căsătoriți.
14.In Qatar se conduce pe partea dreaptă a drumului, iar conducerea sub influenţa alcoolului este considerată un delict grav.
15.România exportă în Qatar produse alimentare, mobilier, îmbrăcăminte, textile, cauciucuri, produse chimice, materiale şi produse plastice, maşini şi echipament industrial. Importă cantităţi mici de ţiţei şi produse petrochimice.
16.Qatarul detine in strainatate numeroase active: turnul The Shard, lantul de supermarketuri Sainsbury’s (din care detine 26%), lantul de magazine Harrods, casa de moda italiana Valentino, brandul de bijuterii de lux Tiffany’s, clubul de fotbal Paris Saint-Germain, televiziunea prin cablu Al Jazeera, precum si 20 de procente din aeroportul Heathrow.
17. Qatarul va fi gazda a Campionatului Mondial de Fotbal din 2022. Cu un buget de 4 miliarde dolari vrea sa realizeze aest proiect ambitios, construind 12 stadioane, din care 9 vor fi noi şi 3 renovate .Qatarul garanteaza ca la Mondialulul din 2022 pe stadioane vor fi maximum 27 de grade Celsius. Asta în condiţiile când în lunile de vară miercurul se ridica la 40 -50 de grade Celsius.
CITEȘTI
Sa descoperim...
RandomIn aceasta carte voi scrie lucruri interesante despre tarile lumii dar si despre alte subiecte .