1.Republica Madagascar, este o țară insulară aflată în Oceanul Indian, în partea estică a coastei Africii, în emisfera sudică.Insula principală, denumită de asemenea Madagascar, este a patra insulă ca mărime din lume. Madagascarul este mediul natural pentru 5% din speciile de plante și animale, dintre care 80% sunt unice în lume. Printre exemplele cele mai notabile debiodiversitate se pot enumera infraordinul de primate al lemurienilor, trei specii de păsări endemice și șase specii de baobabiendemici.
2. Limba, etnicitatea și cetățenia este Malagasy(pronunțat „mal-gazh”), fiind derivat din cuvântul Madagascar. În limba română malagasy este tradus malgaș / malgașă. Limba malgașă este limba cea mai vorbită în Madagascar, fiind totodată și limba oficială.
3.Insula este populată la începutul mileniului I de etnii asiatice originare din Indonezia, Malaysia și Melanesia, care se contopesc cu populația aborigenă dar și cu cea africană și arabă imigrată ulterior. În secolele X - XI se răspândește islamul adus de arabii care întemeiază primele factorii în estul insulei.
4.Economia este dominată de agricultură, culturile importante sunt cele de orez și cassava, pe langă plantațiile comerciale de cafea, cișoare și vanilie.
5.Mai este denumită și „Marea Insulă Roșie” datorită culorii solului. De asemenea, Insula Madagascar mai este numită și „Insula grafitului”, deoarece are resurse extrem de bogate de grafit.
6.Insula isi datoreaza diversitatea biologica geologiei. Cu peste 165 milioane de ani in urma, Madagascar era un platou inconjurat de uscat, fara iesire la mare, aflat in centrul supercontinentului Gondwana. In acele vremuri, reptile gigant domneau pe Pamant, iar primele plante cu flori si primele pasari incepeau sa apara. Gondwanaland s-a fragmentat apoi treptat, lasand Madagascarul izolat in Oceanul Indian, populat de multe dintre aceste specii antice. Acestea au intrat in contact cu plante, animale si oameni care au ajuns intr-un fel sau altul pe insula, creand astfel un melanj magnific, deosebit de oricare altul de pe Terra.
7.Inainte de descoperirea safirului in octombrie 1998, Ilakaka era doar un punct pe drum. Astazi, el reprezinta centrul universului Madagascarean al safirelor. Accesul este posibil printr-un drum de doua zile la volan dinspre sudul capitalei. Deoarece aceasta zone are granita si se intinde in parcul National Isalo, ingrijorarile de natura ecologista au complicat situatia exploatarilor.
8.Vizitarea localitatilor miniere ale Lumii a Treia se dovedeste adesea "o treaba murdara", unde conditiile de acomodare sunt primitive, iar calitatea mancarii lasa de dorit. Totusi, langa Ilakaka, cu placuta surprindere va fi descoperit de vizitatori Relais de la Reine, o statiune ca o... bijuterie. Conceputa ca popas intermediar pe drumul dintre Tulear si Fianarantsoa, Relais de la Reine a fost construita la intrarea in Parcul national Isalo cu mult inainte ca safirele sa fie descoperite in Ilakaka.
9.La Andrebabe se dezgroapa safire de inalta calitate. Locul este, se pare, mina de safir din centrul Insulei "de la capatul Universului". Se spune ca zona a fost populata de pigmei, oameni descendenti din primii locuitori ai Madagascarului. Se mai zice si ca erau vrajitori, oameni cu abilitatea de a aparea si a disparea dupa voie. Cei care vor sa viziteze acest spatiu sunt avertizati sa fie extrem de atenti la "fady", unul dintre cele mai curioase obiceiuri din Madagascar. In traducere aproximativa "tabu", termenul caracterizeaza, pe intelesul nostru, superstitiile si obiceiurile localnicilor.
10.In timp ce unele "fady" sunt destructive - in trecut, gemenii erau uneori ucisi sau abandonati - altele sunt benefice; cum ar fi interdictia uciderii anumitor animale sau a perturbarii zonelor dimprejurul morminetelor. Obiceiurile "fady" variaza de la o regiune la alta, chiar de la o familie la alta, avand, in final, baza individuala. Acest lucru face cumva problematica introspectia calatorului strain prin aceste locuri, deoarece nu poate sti niciodata ce este bine sau rau sa faca. Drumetii sunt instruiti expres de autoritati sa respecte absolut toate "fady"..., dar trebuie sa le si cunoasca pentru a face asta. Se pare ca cele mai importante masuri de luat includ eliminarea culorii rosii din tinuta, a uciderii de animale si a muncii in anumite zile ale saptamanii.
11.Bulevardul Baobabilor reprezintă un grup de copaci aşezaţi de-a lungul drumului între Morondava şi Belon'i Tsiribihina, în vestul Madagascarului. Peisajul atrage turişti din toată lumea, făcând din acest loc unul dintre cele mai vizitate din regiune. Deşertul din interiorul insulei este cunoscut pentru pădurea de spini, unde copacii baobabi cu forme ciudate prosperă de secole.
12.Orezul este omniprezent în bucătăria din Madgascar. Există două feluri naţionale: romazava - o supă din carne şi frunze verzi - şi ravitoto, o tocană din carne de porc şi frunze de manioc. Aceste reţete sunt foarte aromate, cu ghimbir, cuişoare, nucşoară, piper. Fiecare regiune a Madagascarului are secretele sale. Pe coasta de nord-est veţi regăsi savoarea vaniliei în carnea de pui sau raţă şi savoarea cocoşului în crustacee. Comercianţii stradali vând frigărui, gogoşi, manioc prăjit şi chiar prăjituri din orez. În restaurnte veţi descoperi "confit de canard", raţă cu ghimbir şi ardei, ţipar umplut sau carne înăbuşită cu cepe mici.O delicatesă specifică zonei este homarul pe orez cu nucă de cocos şi sos de arahide. Băutura tradiţională este apa de orez. Sucurile naturale variază în funcţie de sezon - papaya, mango sau trestie de zahăr.
13.Insula St. Marie se află pe coasta de est a Madagascarului şi este un loc perfect pentru fanii scufundărilor. Suprafaţa insulei cuprinde golfuri protejate şi braţe ce conduceau piraţii către aceasta în timpul secolelor al XVII-lea şi al XVIII-lea, scrie infoturism.ro. În zonă încă pot fi văzute epave a câtorva vase ale piraţilor. Apele limpezi ale golfurilor sunt ideale pentru scufundări. Balenele cu cocoaşă vizitează apele insulei pe timpul verii şi la începutul toamnei. Astăzi, insula este una dintre atracţiile de top pentru turiştii ce vin în Madagascar.Pe coasta de sud-vest a Madagascarului, în larg, se găseşte un recif de corali lung de 60 de mile, fiind o barieră naturală în drumul valurilor dure, ce creează ape numai bune pentru scufundări şi pescuit.
CITEȘTI
Sa descoperim...
De TodoIn aceasta carte voi scrie lucruri interesante despre tarile lumii dar si despre alte subiecte .