Hoofdstuk 8

9 1 3
                                    

Inmiddels is het maanden later en ons huis in Vierbruggerveld is volledig bewoonbaar, dus vandaag is de dag helaas gekomen dat ik afscheid moet gaan nemen van iedereen. Gelukkig heb ik het nog bijgelegd met Anouck en we beloven om veel contact te blijven houden. Ik loop terug naar ons huis en ik pak de laatste doos op. Ondertussen zie ik Jesper en Boas nog druk met hun vriendjes praten, waarschijnlijk over Fortnite ofzo iets, haha. We lopen met z'n alle naar de auto en stappen in, op naar Vierbruggerveld...


Ik wist wel dat het lang rijden was maar onze ouders hadden ons niet verteld dat het zooo lang rijden was! Ik staar verveeld uit het raam en kijk ondertussen naar de koeien en schapen die voorbij vliegen als we langs ze rijden. Gelukkig had ik nog wel muziek gedownload dus ik besluit wat nummers van Sam Tsui te gaan luisteren.  Mijn broertjes zijn weer eens ruzie aan het maken zoals gewoonlijk en mijn ouders voeren saaie gesprekken over hun werk enzo. 


Na wat wel 199 jaar geduurd lijkt te hebben zijn we eindelijk aangekomen! We stappen uit de auto en ik slaak een kreet als ik het huis zie. 'Aaah, is dat waar we gaan wonen???' 'Dit menen jullie toch niet serieus? Ze alsjeblieft dat jullie een grapje maken!' Nee, hier gaan we serieus wonen en stel je niet zo aan Yaar zegt mijn vader. Ik pak mijn koffers en een paar dozen en loop dichterbij om het bouwval van een huis beter te kunnen bekijken. Als jullie ons mee wilden sleuren naar een huis uit de prehistorie hadden jullie dat best even mogen zeggen hoor, zeg ik met een geïriteerde stem!


Ik open de deur en ga de trap op naar boven snel zoek ik nog de mooiste kamer uit een stal mijn spullen daar. Ik loop naar het raam en gooi het open, zo het wat is het hier een muffe bende zeg! Ik ga zitten op de vensterbank en staar uit het raam, he dat had ik nog niet opgemerkt! We hebben buren! Als ik goed kijk zie ik een man en een vrouw lopen en een jongen van mijn leeftijd en een meisje van de leeftijd van Boas en Jesper. Nou die moeten we morgen dan maar even gaan bezoeken zeg ik hardop!


Een paar uur later zijn de verhuizers eindelijk aangekomen met onze overgebleven spullen. Ik pak mijn matras en maak mijn tijdelijke bed op. Een maal beneden aangekomen zie ik dat er pizza is besteld, jummie! Ik ben gek op pizza, echt op alle soorten, haha! Na lekker te hebben gegeten ga ik naar boven, plof op mijn bed neer een val zo in slaap. 


Wordt vervolgd...



Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Mar 03, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Pas op! Ik hou je in de gaten...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu