Bae Jiyeon's
1 weeks later...
Aku mengeluh sebaik sahaja aku memandang sebuah rumah agam yang berdiri teguh dihadapan aku.
Satu minggu telah pun berlalu dimana aku dikejarkan ke hospital dan hari dimana aku hampir kehilangan anak aku.
Loceng aku tekan perlahan dan tidak lama kemudian pintu tersebut terbuka.
" Eh Jiyeon!? Macam mana? Okay? " Soal Ahjumma Byun risau.
Aku mengangguk perlahan.
Kepala aku ditundukkan memandang lantai apabila tubir mata aku mula berair.
" Ahjumma... " Panggilku sebelum memeluk erat badan Ahjumma Byun.
Dapat aku rasakan tangannya mengusap belakang aku.
" Shhh gwenchanha nae? Ahjumma ada dengan Jiyeon its okay maybe ni ujian untuk Jiyeon dengan Jimin...ahjumma harap Jiyeon sabar nae? " Pujuknya lemah lambut.
" Kenapa...hiks...Jimin buat Jiyeon macam ni...hiks " Pelukkan pada badannya semakin dieratkan.
" Shhh dah dah uljima,Ahjumma pasti yang suatu nanti Jimin sedar apa yang dia buat ni salah...kajja masuk Jiyeon mesti penat kan " Ahjumma Byun meleraikan pelukan tersebut lalu memimpin tangan aku masuk kedalam rumah Jimin.
" Ohhh hidup lagi? Asal tak mampus terus je? " Soal Jimin sinis sambil memandang kearah aku.
Aku mengetap bibir aku perlahan.
Jimin menjegilkan matanya memandang aku lalu dia semakin menghampiri aku.
Aku mendongakkan wajah aku memandang Jimin.
" Tepi Park Jimin " Dadanya aku tolak perlahan lalu aku terus menapak masuk kedalam bilik tidur aku.
Skip at night
Jeon Jungkook's
" Ha asal ajak aku datang sini? " Soal Jimin malas sambil memandang sekeliling club malam tersebut.
" Aku nak kau lepaskan Jiyeon " Aku memandang tajam kearah Jiyeon.
Jimin memandang aku lalu tergelak kecil sebelum wain merahnya diteguk.
" Aku? Lepaskan Jiyeon? Tch in your dream lah Jeon Jungkook " Katanya lalu kembali tergelak.
" Park Jimin...such a stupid guy. Anw hyung kalaulah one day Jiyeon sendiri yang undur diri pastu tinggalkan kau macam mana? " Soalku sambil tersenyum sinis.
Jimin memandang tajam kearah aku.
" And that time puf! I will ask her to marry me...being my wife and mom of my child and kau orang pertama yang aku jemput masa hari wedding kitorang nanti " Kataku selamba.
Jimin terus mencengkam kolar baju aku.
" Wow wow thats too rude hyung...why? Kau tak sayang dia kan? Apa salahnya dia jadi wife aku haih kau ni memang bodoh lah hyung...kau dah ada Jiyeon yang sebaik baik manusia tapi kau pilih Yeonjae betina setan tu " Aku menjongketkan kening aku.
YOU ARE READING
Psycho Fiance
Fanfiction" I found your darkside when both of us already fall for each other - Bae Jiyeon