Park Jimin's
Aku meletakkan briefcase aku sebak sahaja aku tiba di rumah.
Mata aku melilar sekeliling mencari kelibat Jiyeon.
Pergi mana hmm
Gumamku perlahan.
" Oppa!!!! Perempuan tu keluar dengan jantan mana tah... dia tinggalkan Yeonjae sorang sorang " Kata Yeonjae lalu duduk diatas riba aku.
Aku mengacip rahang aku apabila berang dengan Jiyeon.
Ohh keluar dengan jantan lain.
Sokay tunggu lau kau bila dah balik.
Skip
Jeon Jungkook's
" Oppa thanks tau sebab teman Jiyeon buat pregnant check up ni " Kata Jiyeon teruja.
" Alahai no prob baby lagipun Oppa tak busy kalau nak harapkan Jimin. Memang dia takkan pergi. Tch bodoh " Marahku membuatkan Jiyeon tergelak kecil.
" Macam mana Jiyeon dekat rumah? Dia ada buat apa apa dekat Jiyeon? " Soalku risau.
" Erm t-takde " Jawabnya gagap.
" Jujur dengan Oppa sayang. Oppa tahu macam mana perangai Yeonjae yang suka buat cerita. Tch perempuan gila " Kataku geram.
" Oppa " Jiyeon memanggil aku.
Aku memandangnya lalu tersenyum.
" Oppa rasa Jimin akan balik dekat Jiyeon ke? " Soal Jiyeon.
Aku berfikir sejenak.
" Oppa pun tak tahu la sayang. Whae? " Aku memandangnya.
" Jiyeon cuma takut... " Jiyeon menundukkan kepalanya.
" Jiyeon takut apa? " Dagunya aku sentuh.
" Jiyeon takut kalau suatu hari nanti Jiyeon tak boleh tahan dengan Jimin lagi...Jiyeon tinggalkan dia dan Jiyeon benci...Oppa tahu kan Jiyeon sayang Jimin " Luah Jiyeon sayu.
Perlahan lahan aku menariknya kedalam pelukan aku.
" Shhhh Oppa harap Jimin sedar dengan apa yang dia buat ni. Dia percayakan orang yang salah " Rambutnya aku usap lembut.
" Gomawo Oppa sebab selalu tolong Jiyeon " Kata Jiyeon lalu memandang aku.
" Nah its okay lagipun Jiyeon comel hehe geram Oppa " Aku tersenyum nakal membuatkan pipi Jiyeon merona merah.
Aku tergelak kecil lalu mencubit pipinya.
Skip
Bae Jiyeon's
Aku menapak masuk kedalam rumah perlahan lahan.
" Pergi mana? " Soal Jimin dingin.
" Saya pergi hos-
" Keluar dengan jantan lain? " Soalnya lagi sambil menarik rambut aku.
Aku menggeleng laju.
" KAU PERGI DENGAN JANTAN MANA SIAL! " Kepala aku dihantukkan pada dinding.
" Tsk...t-tak saya pergi buat preg-
" SIALLAH! BILA KAU NAK MAMPUS HAH!? ASYIK SUSAHKAN AKU JE! " Pipi aku pula ditampar olehnya.
" KAU NI MEMANG MENYUSAHKAN LAH! " Jimin menolak aku sehingga aku terjatuh diatas lantai.
Aku memegang perut aku yang terasa sakit.
Mata aku dipejamkan serapat mungkin apabila perit mula terasa.
" Biarkan dia Oppa " Yeonjae memeluk lengan Jimin.
" JIMIN APA YANG JIMIN BUAT NI!? " Sergah ahjumma Byun lalu menghampiri aku.
" Ahjumma s-sakit " Rintihku perlahan.
" Dia ni yang gatal! Keluar dengan jantan lain " Jerkah Jimin.
" YAH PARK JIMIN! " Laung seseorang.
Aku memandang kearah suara tersebut datang.
Jeon Jungkook.
Dia terus berlari lalu mendapatkan aku.
Darah yang mengalir dari kangkang aku dipandang lama.
" J-jiyeon ah " Dapat aku lihat tubir matanya yang mula berair.
Jungkook bangun lalu mencengkam kuat kolar baju Jimin.
" HYUNG KAU SEDAR TAK APA YANG KAU BUAT NI HAH!? DIA TU MENGANDUNG ANAK KAU! DIA KELUAR DENGAN AKU TADI! AKU YANG TEMAN DIA BUAT PREGNANT CHECK UP! NAK HARAPKAN KAU MEMANG KAU TAKKAN TEMAN DIA! KAU TENGOK APA KAU BUAT! " Pipi Jimin ditumbuk berkali kali.
Jungkook terus melepaskan Jimin apabila Jimin mula rebah.
Lantas dia beralih pada Yeonjae yang memandangnya takut.
" DAN KAU PEREMPUAN SIAL! " Pipi Yeonjae dicengkam kasar.
" AKU HARAP LAH SUATU HARI NANTI PENIPUAN KAU NI TERBONGKAR DAN JANTAN BODOH NI SENDIRI YANG BUNUH KAU! " Jungkook menolak badan Yeonjae.
Jungkook terus mengangkat badan aku dan dimasukkan kedalam keretanya.
" Sayang...Oppa bawak Jiyeon pergi hospital nae? Calm down im here " Dahi aku dicium lama sebaik sahaja Jungkook meletakkan aku dibelakang.
" Ahjusshi cepat sikit " Kata Jungkook pada pemandunya.
" Jiyeon ah pandang Oppa " Kata Jungkook.
Perlahan lahan aku mendongakkan wajah aku memandang Jungkook.
Pipinya yang merah serta dibasahi air mata itu aku lap.
Jungkook terus memeluk erat badan aku.
Tbc
Abaikan Typo jajjaajj no double check
YOU ARE READING
Psycho Fiance
Fanfic" I found your darkside when both of us already fall for each other - Bae Jiyeon