Absolute, sword slash,"
"?!!!"
Satu serangan kuat menghasilkan asap dan membelah segala-galanya. Kumiko sempat mengelak ke samping perangkap supaya ruangan tersebut pecah tanpa mengenanya dan Illka. Asuka, Rose dan Ryzel membuka mata mereka perlahan-lahan, dan apa yang dilihat mereka adalah beberapa kayu balak di hadapan dan belakang mereka terbelah dua, sungai yang cetek tadi kini juga terbelah dua.
Kumiko perlahan-lahan bangun walau sakit di tubuhnya meringis. Dia mendapatkan Illka, gadis itu terlihat tidak cedera di mana-mana, Kumiko berasa bersyukur.
"Aku sempat datang tepat pada masanya,"
Mata Kumiko membulat apabila mendengar suara yang terdengar familiar baginya. Dia menoleh, dengan perasaan bercampur aduk, Kumiko sangat lega melihat sosok seorang lelaki berhoodie dengan pedang metal berkristal di tangan kirinya.
"Hafizul!!"
━━━━━━━━━━━━━━
Ini adalah kisah yang berkaitan dengan peristiwa kuno. Semua makhluk berkongsi satu dunia yang sama. Dilahirkan sembilan dimensi. Bahagian kegelapan telah menaiktaraf, begitu juga bahagian cahaya.
Di zaman pemerintahan kuno, ada kepercayaan kepada benda mistik--ilmu sihir atau lebih tepatnya adalah ilmu hitam.
Di zaman itu juga ada lahirnya tanah air dijajah oleh negara lain. Sehingga kini, British yang mempunyai kuasa besar ketika itu telah meninggalkan semangat jahat. Mengikut lagenda, akan ada sekumpulan ahli kecil adalah bekas askar terbaik Holy Knights. Merekalah yang akan mengubah nasib dunia. Yang jahat adalah baik dan baik adalah jahat...
━━━━━━━━━━━━━
FABEL
╔ᴀʟᴛᴇʀ-ᴇᴀʀᴛʜ ᴀʀᴄ╗━━━━━━━━━━━━━━
Tap Tap Tap
Terlopong mulut King dan Noire melihat bandar Kerajaan Cherry Blossom. Terpesona dengan keindahan flora dan fauna yang jinak hidup bersama populasi manusia. Walau teknologi moden ada di sekeliling, namun kehidupan fauna hidup sama taraf dan seimbang dengan manusia.
"Gila cool!"
"Mhm.. Aku mengaku tu," Sokong Noire. Mata mereka berdua masih tak lekang dari melihat bandar yang mempersona itu.
Sebuah senyuman terukir di bibir Flora. "Ini Kerajaan Cherry Blossom. Salah satu daripada tujuh kerajaan yang terletak di antara Kerajaan Sorbete dan Kerajaan Sun," Terang Haruki.
"Flora," Panggil Quine yang tampaknya sibuk menatap puncak menara istana Kerajaan Cherry Blossom.
"Ya?" Flora mendapatkan Quine. "Kau kan adik kandung Raja Saki. Berasal daripada Kerajaan Sorbete pulak tu. Kenapa kau menetap kat Kerajaan Cherry?"
Flora's P. O. V on..
"Kau kan adik kandung Raja Saki. Berasal daripada Kerajaan Sorbete pulak tu. Kenapa kau menetap kat Kerajaan Cherry?"
Damn. Banyak-banyak soalan, kenapa dia tanya yang ni? Ya Tuhan, kau kuatkanlah hati ini. "Ayah dan ibu kami bercerai. Saya ikut ibu menetap di sini," Beritahu tentang isinya saja cukup kan?
Quine mengangguk-anggukkan kepalanya faham. Aku mengurut dada, syukurlah orang pendek ni tak banyak tanya.
Flora's P. O. V of..
YOU ARE READING
[H] A.K 2 | fabel
FantasySiri kedua dalam Antalogi Keajaiban ━━━━━━━━━━━━━━━ FABEL - Si raja rimba yang berkebolehan menyerupai manusia. Bagaimana ia wujud untuk menyesatkan manusia dengan memberi kuasa yang luar biasa? Senang. Manusia ada nafsu mereka. Sudah tentu ada m...