19- "Jenne's Family Story 2,"

56 10 15
                                    

Accompanied by the sound of the rain and your steps on the stairs of the skywalk, 
I wave my hand to the sight of your back, which I won't be able to see again. 

BHAMM! Pintu bilik milik gadis bersurai hitam itu dihentam bagi membukanya. Namun pintu bilik tu tak terbuka. Frost menghentam sekali lagi dengan jarak yang sedikit jauh, tetapi pintu itu tidak terbuka juga.

"Aih? Apsal tak terbukak lak ni? Biasanya aku hentam sekali je dah terbuka," Ujar Frost dengan bengangnya.

"Hiiiii----ahhh!!" Akhirnya pintu terbuka dengan tendangan. "Eh? Alamak, ensel pintu tercabut sekali la.." Merasa membuang masa, Frost mengendahkan soal ensel dan pintu biliknya, dan fokus dengan apa yang mahu dicarinya.

Frost menggeledah kotak simpanannya. "Takde kat sini.." Kini dia beralih ke almari pula.

Sebuah kotak yang mempunyai saiz besar lebih kurang dengan tubuhnya dan dibalut sebidang kain lama ditemui tatkala gadis itu mengalihkan patung-patung polar bear kesayangannya. Kedua-dua tangannya meraih kotak tersebut. Iris biru mudanya menatap kotak tersebut dan dia membelek-belek kain lama yang membalut kotak tersebut.

Sebatang pedang yang dihiasi batu permata sapphire dapat dilihat daripada dalam kotak apabila sinaran cahaya matahari menyinari bilik Frost.

Ianya sebilah pedang bernama Skofnung.

Time begins moving again as soon as the traffic light turns green,
The waves and crowds of umbrellas have engulfed my days,

Dan ia merupakan pedang yang ditemuikan oleh gadis itu sendiri dalam tempoh latihannya di Denmark, di atas sebuah bukit bersalji ketika Frost melatih magis elemen aisnya. Dia tidak maksud untuk mencuri pedang lagenda tersebut, tetapi seorang lelaki yang berpenampilan seperti seorang tentera diraja di dalam zaman mitologi Norse muncul setelah dia memegang pedang tersebut.

" 'The best of all swords that have been carried in nouthern lands', it was a legend sword that renowned for supernatural sharpness and hardness. Also, it's being imbued with the spirits of the king's 12 faithful berserker bodyguards,"

Frost mungkin tidak pernah menggunakannya lagi, tetapi gadis itu pasti dia akan dapat memahiri skill lagenda yang dipelajarinya.

"Take the sword with you. The sword is not to be drawn in the presence of women, but a princess like you must inherit the legacy of Norse's mythical heroes, and that sun must never shine on the sword's hilt. Wound that made by Skofnung will not heal unless rubbed with the Skofnung Stone,"

Say a little pray for you and me,

I shall see off my love, for which I can no longer pledge eternity,

━━━━━━━━━━━━━

FABEL
╔ᴀʟᴛᴇʀ-ᴇᴀʀᴛʜ ᴀʀᴄ : ᴄʜᴀʀᴀᴄᴛᴇʀ sᴛᴏʀʏ╗

━━━━━━━━━━━━━

"Akh!" Tumbukkan yang diberi Kaika menusuk perut Raja Jack. Raja itu menggunakan magisnya sebelum berundur. Raja Jack memuntahkan darah, efek akibat daripada tumbukkan Kaika.

"Wei, takkan kita nak duduk tercegat kat sini je? Dah parah aku tengok perlawanan Raja Jack ngan Abang Kaika ni,"

Tatkala ini Eiji dan Emily hanya memerhatikan pergaduhan Raja Jack dan Kaika dibalik pintu gerbang tersebut. Eiji melirik matanya dan memandang Emily yang berada di seberang pintu gerbang tersebut. "Ukur baju kat badan kau sendiri dulu, aku yang nak menolong ni pun terasa tak layak,"

[H] A.K 2 | fabel Where stories live. Discover now