Merhaba arkadaşlar :) Yeni bölümü Sevgican Gölbaş'a ithaf ediyorum. Yani hikayenin diğer yazarı. Multimedyada Patrick var. İyi okumalar :)
(Rüya)
Eve akşam dokuz gibi gelmiştim. Berk beni eve bırakıp gitti. Çok iyi zaman geçirmiştik. Sinemadan sonra sahile gitmiştik. İlayda salonda televizyon izliyordu. Ona geldiğimi söyleyip yukarı üstümü değiştirmeye çıktım. Üzerime rahat bir şeyler giydikten sonra tekrar aşağı indim. Kendime bir meyve suyu doldurdum.
"İlayda, sende meyve suyu ister misin?" diye içeri seslendim.
"Olur." Bir bardakta İlayda'ya doldurup yanına gittim. Televizyonu kapattı. Çok dalgın görünüyordu, belli ki canı bir şeye sıkkındı.
"Ne oldu İlayda, çok dalgın görünüyorsun."
"Dava sandığımızdan daha karışık, Patrick'i temize çıkarmamız zor olacak." Anlamamıştım, temize derken neyi kastedmişti ki!
"Temize derken, biraz açsana."
"Adamı uyuşturucu kaçakçılığıyla suçluyor diğer şirket."
"Uyuşturucu ve Patrick. Hah, suçlayacak başka bir şey bulamamışlar mı."
"Evet, bende öyle düşünmüştüm ama şuna bir baksana." diyerek elindeki dosyayı bana uzattı. Kırmızı bültenle aranan uluslararası suç örgütleri, silah kaçakçıları, uyuşturucu mafyaları, dolandırıcılar, seri katiller... Listenin sonuna doğru baktığımda Patrick'in resmini gördüm. Bu adam bana hep çok tanıdık geliyordu ve şimdi nereden tanıdık geldiğini hatırlamıştım.
"İlayda, bu adam bana hep tanıdık gelmişti. Sanki daha önce de görmüş gibiydim." İlayda kaşlarını çattı ve daha dikkatli dinlemeye başladı.
"İşte bu o adam, biz onu Reese Kucther olarak tanıdık önce." Hala anlamamış gibi bakıyordu.
"Hatırlasana, 4 yıl önce Profesör Harley onun peşine düşmüştü. Davada yargılanacağı zaman firar etmişti. Hani bay Harley Amerika'ya gitmişti o sene. Bu dava içindi işte." Yavaş yavaş anlamaya başlamıştı.
"Aaa hatırladım. Yani Patrick gerçekten uyuşturucu kaçakçısı oluyor bu durumda." Kafamı evet anlamında salladım. Bir dakika boyunca ikimizde konuşmadık. Olayı tam olarak kavramaya çalışıyorduk. İlayda heyecanla konuştu.
"O zaman adam avuçlarımızın içinde, düşüsene Bay Harley senelerce onunla uğraştı ama şimdi o burada." Haklıydı ama bir şeyi unutuyordu.
"Atladığın bir nokta var ama." Neymiş o der gibi baktı.
"Patrick listedeki Reese Kucther ise eğer sicilini temizletmiştir, hem bak ismini de değiştirmiş."
"Evet, çok doğru. Bence nişanlısından da bu yüzden ayrıldı."
"Şu Patrick'in geçmişini bir araştıralım. İyice merak etmeye başladım. Şimdi sıradan zengin bir galeri sahibi olabilir ama belki de önceden uyuşturucu kaçakçısıydı."
"Ama bu işleri bıraktıysa, yani artık düzgün bir insan olmaya karar verdiyse. Belki de hayatını düzeltmeye çalışıyordur."
"Bilemiyorum, hiç belli olmaz. Araştırmadan karar vermeyelim. belki de sadece sandığımız kişiye benziyor." Dediğime kendim bile zor inanmıştım, bu kadar benzer olamazdı herhalde. Her ne kadar İlayda'nın dediği gibi olsada sonuçta gerçekten Reese Kucther ise onun cezasını çekmesi gerekiyor. Bay Harley çok uğraşmıştı onunla.
İlayda bilgisayarda araştırma yaparken bende dosyalara gömülmüştüm. Saatlerdir çalışma odasından çıkmamıştık. Ortak çalışmalarımızı burada yapıyorduk. Birden İlayda'nın sesiyle irkildim.