Yeni okul yeni hayat

54 1 0
                                    

Sonunda yolculuk bitti.Uçaktan indim ve etrafıma bakındım.Birden arkamdan birinin bana sarıldığını hissettim.Bu teyzemdi ben de ona sarıldım.Ben teyzemi çok severim.Çok kafa dengidir.Bavullarımı alıp arabaya yükledik.Eve vardığımızda duş aldım bu sırada teyzem de bana yiyecek bir şeyler hazırlamıştı.Birlikte oturup yemek yedik.Teyzemle uzun bir hasret giderdik.Sonra da hava karardı  ve Bana odamı gösterdi.Çok güzel bir odaydı.Eski odamdan 3 kat daha büyüktü. Teyzeme sarıldım ve teşekkür ettim.Bu odayı sırf benim için kendisi dekore etmiş.Ay seviyom ben bu kadını. Neyse odamda laptop bilgisayarım bile vardı.Hemen facebook'u açtım ve arkadaşlarımın açık olduğunu gördüm. Onlarla sohbet ettikten sonra baya bir geç olduğu için konuşmayı bitirip yatağıma yattım.Yarın için çok heyecanlıydım.Bu yüzden bu gün de uyuyamadım.


Ve işte sabah oldu. Teyzem yeni formalarımı odamdaki koltuğun üstüne bırakmış ve üzerinde de bir not vardı.

Ece'ciğim beni biliyorsun yoğun çalışıyorum.Yemeğini mutfaktaki masanın üstüne bıraktım yanında da bugünki harçlığın var.Mesaim 08.00'da bitiyor.Seni evin önündeki taksi okula bırakacak.Seni seviyorum.

Ah teyzemi çok seviyorum.Hemen üstümü giyindim ve merdivenlerden aşağı indim.Kahvaltım leziz görünüyordu.Hemen bir şeyler atıştırıp masadaki harçlığımı da alarak çıktım.Vay canına ben hiç okula 50 tl götürmemiştim.Taxiye bindim.Beni kocaman saray gibi bir okulun önüne getirdi.Adama tam parayı uzatacakken;

"Teyzeniz ücretinizi ödedi küçük hanım."dedi.

Teyzem her şeyi düşünmüştü.Bana okula gelince edebiyat öğretmenini bulmamı söylemişti o bana sınıfımı gösterecekmiş.Ben onu bulmadan o beni buldu.Bana oldukça kibar ve güler yüzlü davranmıştı.Favori hocamı buldum.Beni 10-E sınıfına getirdi.Sınıf bana şaşkın bir şekilde bakıyordu.Öğretmen beni sınıfa tanıttı.Burslu olduğumu öğrenince herkes bana nefretle bakmaya başladı.İçimden bir ses bu sınıfta pek sevilmeyeceğim.

Öğretmen oturmak için bir yer seçmemi söyledi.Ben de masum bakışlı tatlı bir kızın yanına oturdum.

"Merhaba ben Sonay."

"Ben de Ece tanıştığıma çok memnun oldum."

"Ben de. Tenefüslerde birlikte takılalım mı?Sana okulu gezdiririm."

"Olur."

Bu kıza hemen kanım kaynamıştı. Çok tatlı bir kızdı.Diğer öğrencilerin aksine.İlk ders bitince Sonay'la birlikte okulu gezdik.Okul gerçekten büyüktü.Gezmekten yorulmuştum.Zil çaldı biz de sınıfımıza geri döndük.Ders matematikti.Bu hoca erkekti ve yaşlıydı. Sonay'a sorduğumda onun bir profesör olduğunu söyledi.Evet hiç şaşırmadım çünkü adam Edison'a benziyordu.

Tenefüs zili çaldı.Sonay sınıfta oturmak istediğini söyledi.Benim karnım acıkmış olduğu için kantine gittim.Hafızam bu kadar güçlü olmasaydı kantini bulamazdım.Bir kola ve tost alıp sınıfa doğru ilerledim.

Birden karşıma üç tane aptal kız çıktı.Ortalarındaki en süslü olan gevşekçe gülümseyerek ;

"Naber burslu.Bu okulda olmanın büyük bir hata olduğunu biliyorsun değil mi?Bu okulda sizin gibilere yer yok canım."

Bu kız acayip canımı sıksa da ilk günden sorun çıkmasın diye onları takmadan ilerlemeye çalıştım bu sefer kızın sağındaki elime vurarak tostumu düşürdü.Bunu yapmamalıydın kızım dedim ve kolayı kızın başından aşağı döktüm.Bunu hak etmişti.

Yanımıza müdür olduğundan emin olduğum bir adam geldi.Ve beş dakika sonra odasında olmamızı söyledi.

Odası oldukça huzur veriyordu ve bu huzur 5 dakika sonra bozuldu.Kızlar durup dururken üstlerine kola döktüğümü söylediler. Ben ne kadar itiraz etsem de müdür o kızlara iyi davrandı ve ceza aldım.İlk günden başımı belaya sokmuştum.Okul bittikten sonra cezam yüzünden 2 saat boyunca Matematikçi Kamil hocanın sınıfında oturmam gerekti.Tabi yalnız değildim.Birkaç öğrenci de vardı.Ben en arkaya oturup başımı sıraya gömdüm ve zamanın geçmesini bekledim.Birden birinin dürtmesiyle kafamı kaldırdım.Çocuk çok tatlıydı.Yeşil gözleriyle bana bakıyordu.Gözlerimi ondan alamadım.Birden;

"Sen yeni gelen kızsın değil mi ?Tabi ya,yoksa neden benim sandalyemde oturacaksın?"

"Sandalyen mi?Herkesin kendine özel sandalyesi olduğunu bilmiyordum."

"Herkesin yok sadece benim var.Ve sen benim sandalyemde oturuyorsun."

"Senin olduğuna emin misin?Ben elinde tapu falan görmüyorum."

"Çok komiksin yeni kız ama bu esprilerini burada yapmasan iyi olur.Tabi bir de benim sandalyemde oturmak var."

"Kalkmıyorum kusura bakma."

"Ha kalkmıyorsun yani,eminsin dimi?"

"Eminim."Dedim kararlılıkla.Demez olaydım.Yanındaki izbandut gibi çocuklar sandalyemi çekip beni düşürdüler.Herkes bana güldü.

"Aptalın tekisin.Sen sorunları hep böyle mi halledersin?"dedim ve bütün sınıf bana baktı.Galiba kimse böyle bir şey beklemiyordu.Bizim tatlı geniş bir kahkaha attı.

"Bak ufaklık burada sen hariç herkes kuralları bilir.Dur da sana bir anlatayım.1.'si ben ne dersem o olur,2.'si okuldaki her şeyden haberdarımdır yani ayağını denk al,3.'sü bilip bilmeden her şeye karışma."

Sinirlenip sınıftan çıktım ve lavaboya gittim.Sinirlenince ağlamaktan nefret ediyorum.Yine gözlerim doldu.Of ya bu gün hiç bitmeycek mi? Saate baktım cezam bitmişti. Eve gittim.Saat 6'ydı.Hemen üstümü değiştirdim yiyecek bir şeyler hazırlayıp yedim.Bu olanlardan teyzeme bahsetmemeye karar verdim.Ona da bana bu imkanları sunduğu için güzel bir menemen yaptım.8 'de teyzem geldi ve birlikte sofraya oturduk bu gün neler olduğunu sordu ben de Sonay'ı anlattım.Asla ceza aldığımı ve tatlı olduğu kadar da gıcık olan çocuğu anlatmadım.

Geç oldu ve ikimiz de yatmaya gittik.

Son BaharHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin