Kapitel två

103 3 0
                                    

*Viktors perspektiv*

- HAHA! Utbrast jag. Oscar snubblade på fotbollen, jävlar vad roligt det såg roligt ut. Önskar att jag filmat! Haha.

- Skratta inte, det gjorde faktiskt ont... Sa Oscar och reste sig upp igen och satte högerfoten på bollen igen. Vi har varsina.

- Förlåt, men det såg så roligt ut! Svarade jag och tog upp min boll i händerna.

- Jaja, visst var det en till tjej med Klara igår?

- Mm, det var säker Klaras kusin eller något.

- Kanske det, vad tyckte du om henne då?

- Hon såg väll bra ut.

- Bra ut ja, någon för dig kanske? Sa Oscar flörtigt, asså varför ställer han alla dessa jävla frågor för!

- Kan inte vi snacka om något annat!

Jag sparkar såklart över bollen till de nya grannarnas tomt. Undra vilka som bor där...

- Smarthead! Nu måste du ju hämta bollen.

- Nähä du! Vi ska hämta bollen!

- Amen orka...

Sedan gick jag över till grannens tomt, och Oscar sprang efter. Hahah jag hörde att han viskade för sig själv "varför är jag så snäll för" haha.

*Summers perspektiv*

Jag undrar vad Viktor tycker om mig... Han kollade ju knappt på mig... Jag sitter på kanten av fontänen och undrar. Sedan så kommer... Viktor!!!

- Ursäkta? Log han. Han hade med sig sin kompis Oscar. Jag blir så överraskad att jag ramlar i. Han springer fram till mig och hjälper mig upp. Hur gick det? Frågade han då.

- Det gick bra. Ljög jag, men jag tror att det märktes för att han såg nog hur generad jag var.

- Vad bra. Förlåt om vi stör men jag råkade sparka över min boll på din tomt.

- Det är okej. Sa jag, och märkte att bollen var vid mina fötter. Jag tog upp bollen och gav den till Viktor.

- Vad står S:ET på din tröja för? Eller är det bara en tröja du köpt?

- Summer

- Så du gillar sommar?

- Haha nej, det är mitt namn.

Fan, nu skämde jag ut mig...

- Najs, vi hörs. Eftersom vi är grannar kommer vi nog ses mycket! Sa han och log.

- Aa...

*Viktors perspektiv*

Vi gick tillbaka till min tomt och jag satte mig på bänken.

- Det gick ju bra. Sa Oscar och flinade

- Japp, det gjorde det.

- Du gillar henne!

- Men käft!

- Erkänn!

- Men käft! Hon kan ju höra! Fattar du väll, du är inte smartare än en guldfisk...

- Hon gillar dig i alla fall, det märks.

- Jaja, släppt det nu... Det kommer ändå inte att funka.

- Aja, som du vill.

Sedan gick Oscar iväg.

- Vart ska du? ropade jag efter honom. Han stannade till.

- Jag måste hem, jag ska passa min hund.

Sedan fortsatte han att gå.

- Men Oscar! Du har ingen hund! OSCAR! VA FAN!

* Summers perspektiv*

Jag sitter inne på mitt rum och kan inte sluta tänka på Viktor.

- Hej älskling, vad gör du? Hörde jag en röst säga, det var mamma.

- Eh inget

- Du, pappa är kvar på sjukhuset och ska opereras under natten.

- Varför då? Har han blivit sämre?

- Nej då! De tror att operationen kan få honom att kunna gå igen!

Mamma lät väldigt glad, det är jag med. Men kan inte sluta tänka på Viktor.

- Vad bra!

- Men gå och lägg dig nu, det är sent. Det är skola imorgon. Godnatt.

- Okej, godnatt.

Sedan gick mamma ner. Men jag gjorde inte som mamma sa, utan jag knatte på tv:n. Enligt nyheterna så försvann en tjej i min ålder igår. Hon hade varit på bio med sina kompisar. Hon är heller inte den första som försvunnit. Det är typ 7 stycken som försvunnit under bara denna vecka. Undra ville de tjejerna kan vara...

Jag föll för fel killeOnde histórias criam vida. Descubra agora