🌷throwback

236 42 0
                                    


CHAEYU  🌷

Weih, Chaeyu! Datang sini jap!”

“Malas ahh.”

“Alaa kau ni..ringankan sikit punggung kau tu bangun datang sini..aku nak tunjuk sesuatu”

Aku memandang mereka malas. Earphone dicabut dan bangun lalu kearah mereka.

“asal?”

“tengok ni apa yang akㅡ”

“okay, bye”

Aku mengabaikan suara-suara mereka memanggil aku berulang kali. Langkah aku laju keluar dari kelas. Malas nak melayan gosip mereka.

"Ahhhh.. " keluhan dilepaskan.

Soju dituang ke dalam gelas kecil dan diteguk hingga habis. Gelas diletakkan diatas meja dan keluhan demi keluhan dilepaskan.

"Kenapa...??"

Soju dituang lagi dan diteguk. Aku pandang gelas kecil itu dan berdecet.

"Kalau minum guna gelas ni tak pernah puas.. " rungut ku perlahan.

"Ahjumma, saya nak gelas besar sikit, boleh??"laungku.

Seketika kemudian, gelas besar dihantar ke meja. Aku tersenyum senget. Soju dituang kedalam gelas itu dan sikit demi sikit aku hirup.

"Chaeyu? "

Aku mendongak memandangnya. Soobin duduk didepanku tanpa kebenaran dan memandangku.

"Tak pernah-pernah awak minum..awak ada masalah? " tanya Soobin.

Aku menggelengkan kepala. Gelas kecil dihulurkan padanya. Dia turut minum bersamaku.

Kami diam seketika. Aku hanya memandang Soobin tanpa reaksi. Fikiranku melayang ke lain.

“weih, korang. Korang tau tak yang cikgu Namjoon ㅡ”

“Yah, Yoo Yeonyu!!! Kau sengaja annn cari pasal ngan aku??! ”

Perhatian mereka kini padaku yang sedang berdiri ditempat sendiri. Yeonyu berpaling memandangku dingin sebelum berubah kepada pandangan sinis.

“ wae?? Apa yang aku sengajakan?? Ouh..aku sengaja bercakap tentang Cikgu Namjoon?? Aku lupa...yang kau taㅡ”

“bukan pasal tu lah perempuan!! ”

"Tch.. "

"Chaeyu, awak okay?? "

Pertanyaan Soobin diabaikan. Aku terus memainkan peristiwa demi peristiwa.

“ Yah, Choi Chaeyu ssi. Kau..tak rindukan cikgu Namjoon ke?? Aku rindu dia auuu..lesung pipit dia gila dalam kalau boleh buat kolㅡ”

“Mingyu.”

“y..ya?? ”

Aku memandangnya tajam.

“kau datang perpustakaan ni nak siapkan kerja sekolah kau yang melambak tu ke..ataupun nak membawang?? Kalau nak membawang.. ”

Pandangan ku beralih pada meja belakangnya. Pen ditujukan pada meja tersebut. Aku memandangnya apabila dia berpaling melihat arah yang aku tunjuk.

“...kau boleh duduk sana. Aku taknak diganggu dan tolong senyap kalau nak duduk sini. Tu pon kalau kau taknak kena halau dari perpustakaan ni. ”

Lamunan ku terhenti. Soobin menekupkan tangannya pada dahiku. Aku segera menepis tangannya.

"Kau buat apa? " tanyaku dingin.

✔ Dream 2.0 » 김남준Where stories live. Discover now