beastynesss je velmi příjemná slečna, jež se považuje za extrovertní introvertku, bez kafe by dlouho nepřežila, ze všeho si dokáže udělat srandu a sarkasmus je její druhé jméno. A co dál nám o sobě prozradila?
1. Na co se zaměřuje tvá tvorba na Wattpadu?
Tak různě. Píšu většinou to, co mě první napadne. Nebo na co mám zrovna náladu. Myslím, že jsem vystřídala nespočet žánrů, takže se to nedá přesně určit. Chvilku jsem vydávala teen fikce a měla jsem tu i paranormální příběh. Několikrát jsem dokonce přemýšlela o psaní fanfikce... Z dob své posedlosti Hunger Games mám jednu takovou rozepsanou v počítači, ale myslím, že na to abych ji vydala, jsem až moc velký odpůrce těchto žánrů. Teď jsem se ale hodně zažrala do fantasy, takže má tvorba se přesouvá tím směrem. A mimo jiné jsem začala psát i takový malý manuál pro začínající autory s radami, které mi během psaní hodně pomohly.
Ale obecně se můj Wattpad profil podobá mé hlavě: jeden velký chaos.2. Proč jsi odpůrce fanfikcí?
Asi nejsem odpůrce přímo fanfikcí jako takových, ale spíš mě na nich štve ta pověst, kterou si na wattpadu (a jiných servrech) vybudovaly. Malé holky slintající nad youtubery a celebritami, někdy až moc překroucené fanfikce na jiné knížky nebo filmy... ale co mě štve nejvíc jsou asi ty pravopisné chyby a hodně špatný styl psaní. Ale samozřejmě neříkám, že všechny jsou špatné! Přečtla jsem jich několik a pokud člověk umí hledat, najde skvělou tvorbu. A myslím si, že napsat dobrou fanfikci je někdy mnohem těžší než napsat obyčejný příběh. Takže všichni, kdo to dělají a daří se jim to, mají můj obdiv. Jen to prostě není nic pro mě.
3. Souhlasím s tím, že napsat dobrou fanfikci je těžké. Jaké žánry nejraději vyhledáváš ke čtení?
Ty jo, to je celkem těžká otázka. Nejvyhledávanějším žánrem je u mě momentálně asi maturitní četba. Vlastně na nic jiného jsem poslední dobou ani neměla čas. A pokud ano, byla jsem líná otevřít jakoukoliv jinou knížku nebo jsem se na čtení prostě nemohla soustředit. Ale jinak to mám stejně jako se psaním, na co mám zrovna náladu, to si přečtu. Častěji to jsou hlavně nějaká akčnější díla a fantasy, díky kterým se můžu odreagovat a přenést do jiného světa. Přečetla jsem i pár romanťáren, ale to mě tolik nebavilo. A pokud jde o Wattpad, čtu tu dohromady asi tak jednu knížku, protože na víc bych se asi nezvládala soustředit :D Ale jak jsem psala, hlavně potřebuji nějakou akci...
4. Se kterou postavou z jaké knihy by ses chtěla někdy potkat a proč?
Další těžká otázka. Já si myslím, že bych se ráda potkala snad s každou postavou z knížky, kterou jsem kdy přečetla. Všechny mi přijdou strašně zajímavé a bylo by skvělé se s nimi pobavit a zeptat se jich na něco. Ale pokud bych měla být konkrétní, tak bych si asi vybrala nějakou postavu z Percyho Jacksona. Je to jedna z těch knížek z dětství, která má v mém srdci speciální místo a já se k ní ráda vracím (myslím, že kdybych ty knihy začala teď znovu číst, nedokázala bych se od toho odtrhnout). A se kterou postavou přesně bych se chtěla setkat, to fakt netuším. Je jich strašně moc! Ale rozhodně by to byla nějaká z tohoto příběhu.
A jinak si myslím, že by bylo super, kdybych potkala své vlastní postavy. I když mám pocit, že by to nejspíš nedopadlo dobře, protože by mě zabili za to, co jim dělám...5. Tak přesně to si o svých postavách myslím taky. Myslíš, že je potřeba postavy trápit?
Možná budu znít jako psychopat, ale myslím, že určitě ano. Potom by přeci příběh nebyl zajímavý, ne? Stejně jako náš život není perfektní a občas se nám přihodí něco špatného, tak ani naše postavy by to neměly mít jednoduché. Samozřejmě, že my v reálném životě nebojujeme s draky nebo nepodnikáme nebezpečné mise, ale můžeme to jednoduše přirovnat k našim vlastním problémům. Nikoho by určitě nebavilo číst o perfektním světě a o perfektních lidech. A možná si jako čtenáři stěžujeme, že autor svým postavám ubližuje, ale ve finále víme, že je to důležité, protože to je jeden z hlavních důvodů, proč knihu čteme.
ČTEŠ
Na slovíčko (Rozhovory s autory)
RandomAKTUÁLNĚ UZAVŘENO Pořadník se opět otevře, jakmile se fronta v čekárně stáhne na 5 lidí. Rozhovory s autory na Wattpadu. Protože těch není nikdy dost. Cover od @Wokwanira ❤