14. Het verbroken geluksmoment

1.1K 64 5
                                    

-lang hoofdstuk-

Die avond sliep Steph voor geen meter. De kus met Mike kon ze maar niet vergeten, haar hart ging wild tekeer als ze zijn naam hoorde. Ze wilde hem opnieuw, het moment. Het moment dat ze eindelijk zijn zachte lippen voelde en hij de hare. Mike dacht hetzelfde en luisterde naar het geronk van Mark. Hij grinnikte even toen hij terugdacht aan het bungeejumpen, en vertrok zijn gezicht bij de herinnering dat hij Steph levenloos in de branding had zien liggen. Mikes gevoelens voor Steph ontwikkelden zich steeds beter, zeker na de eerste kus.

De volgende avond besloot het hele gezelschap een avondje uit te gaan. Steph, Anne en Maartje stonden in de gezamenlijke doucheruimtes voor de spiegels met hun toilettasjes, bezig met make-up, toen Anne zich opeens tot Steph richtte. "We hebben alles gezien, gisteravond." Viel ze met de deur in huis. Maartje keek op van haar mascara en zuchtte. "Stephanie, het was zó romantisch, well done hoor!" Zwijmelde ze. Steph kon een giechel niet onderdrukken,, tot het moment dat het plotseling tot haar doordrong dat het moment niet van hen alleen was geweest. "Ann! Maartje!" Schreeuwde ze uit. In één van de douches liet iemand luidruchtig een fles shampoo vallen. En toch moest Steph lachen. Meiden wilden ook óveral lucht van krijgen. "Jullie keken elkaar zo intiem aan, het was ongeloofelijk Steph!" Ratelde Anne door, terwijl ze dikke lagen rode lippenstift op haar samengeperste lippen smeerde. "Intiem?" Herhaalde Maartje giechelend. Steph voelde dat ze rood werd. "Mm, volgens mij zijn Mark en Michael over ons aan het praten." Zei Anne plots zo onopvallend en zacht mogelijk. Niet fluisterend, aangezien ze buiten voor de deuren van glas stonden en haar houding dan waarschijnlijk de aandacht zou trekken als de anderen het niet zouden hebben verstaan. Nonchalant wierp Maartje een blik over haar schouder, zogenaamd om haar haar naar achter te zwaaien, en morste daarbij bijna de mascara uit het flesje over haar shirt heen. "Ik denk het ook." Antwoordde ze toen even nonchalant. "Ik denk over jou, Steph." Vervolgde ze toen met een schittering in haar ogen. "Wat? Hoezo?" Vroeg Steph net iets te hard. Ze zag vanuit haar ooghoek dat de jongens even opkeken, maar toen hun gesprek weer vervolgden. "Mark en Michael praten met Mike, en ze kijken steeds naar je terwijl ze dat doen." Vulde Anne Maartje aan. "Oh." Antwoordde Steph. Ze poederde wat blush op haar wangen en begon met het aanbrengen van haar eyeliner.

De discolichten flitsten over de vloer en de muziek deed de muren trillen. Het kleine zaaltje was afgeladen met mensen en de dj op het podium bewoog bezweet mee met de beat. Aan de rand was een kleine bar met een bijzonder knappe barman, vandaar dat veel meisjes met wat te drinken aan de rand hingen. De geur van zweet dreef onaangenaam voorbij. Anne en Maartje begonnen gelijk enthousiast te dansen, en Mark en Michael begaven zich naar de bar met de knappe dames. Steph zocht met haar ogen naar Mike, en hun blikken kruisten elkaar. Hij baande zich een weg naar haar toe en ze zochten een mooi plekje in het midden van de zaal uit. "Niet te geloven, dat ik zo'n sukkel was op het schoolfeest toen." Schreeuwde Mike boven het lawaai uit. "Ach Mike, ik heb je al lang en breed vergeven, geniet hier nou maar gewoon van." Probeerde Steph te antwoorden. Haar stem kon de muziek nauwelijks te boven komen, maar toch glimlachte Mike. "Ik geniet van alles wat ik met jou doe." Krijste hij terug. Steph gaf hem een speelse stomp op zijn borst en trok haar hand toen vliegensvlug terug. Jezus, wat was hij gespierd. Mike kon er wel om lachen, pakte haar hand en plaatste hem weer op zijn borst. Uiteindelijk was het dansen geblazen en ging het dak eraf. Iedereen genoot van de aanwezigheid van de ander, en ja, na slechts een uurtje kwamen Mark en Michael al terug met ieder een knap meisje aan hun arm. Uiteraard kon het ook niet lang duren voordat de dj iedereen tot stilte maande en zijn microfoon uit de houder pakte. "Oké, hallo allemaal, dames en heren, ik ben jullie dj vanavond, dj Mars!" Een luid gejuich steeg op van de mensen uit de zaal en er werd enthousiast geklapt, totdat dj Mars zijn hand op stak, ten teken dat hij graag zijn zin wilde vervolgen. "Ik heb jullie net even lekker laten kennismaken met mijn beatskills, maar nu is het tijd om even te relaxen en een danspartner op te zoeken!" Zei hij op de toon die een presentator altijd gebruikt. Het publiek juichte opnieuw en direct begon er beweging te komen in de mensenmassa. Stellen zochten elkaar op en zoenden, terwijl de muziek nog niet eens begonnen was. Steph bleef nog met open mond, in een soort trance naar de dj staren, toen ze opeens twee, zachte handen om haar middel voelde glijden. Met een ruk draaide ze haar hoofd om en zag dat Mike glimlachte van oor tot oor. "Je bent zo schattig als je zo kijkt!" Zei hij vrolijk. Steph wendde beschaamd haar blik af, maar Mike liet één van haar heupen los en tilde haar kin op. "Ik meen het." Zei Mike met een bloedserieus gezicht. Steph giechelde. "Nou, komt er nog wat van?" Vroeg hij aan niemand in het bijzonder. Maar Steph zag het als een teken en sloeg haar armen om zijn nek. Verrast keek hij haar aan, herstelde zich vluchtig en sloeg zijn armen weer om Stephs middel. Heel traag kwam de muziek op gang. -What would I do without your smiling mouth...- Mike keek Steph aan, diep in haar helderblauwe ogen die hij doorboorde alsof het boter was. -Drawing me in, and you kicking me out...- Steph keek terug en verdronk bijna in zijn ogen. Die ogen met de kleur van kastanjes. De kleur van de herfst, van de gevallen bladeren van de bomen. -Got my head spinning, no kidding, I can't pin you down...- Zijn vingers streelden zachtjes haar rug terwijl hij zijn ogen niet losmaakte van de hare. -What's going on in that beautiful mind...- Langzaam bracht ze haar hoofd dichterbij, en zag dat hij hetzelfde deed. De woorden vlogen voorbij, het refrein van het lied kon elk moment beginnen en hun hoofden kwamen steeds dichterbij elkaar. -You're crazy and I'm out of my mind...- En toen, zonder pardon, greep Mike Stephs middel steviger vast en drukte zijn lippen op de hare. Haar tong schoof naar binnen en ze begon rondjes te draaien, terwijl ze haar grip om Mikes nek versterkte. Nooit meer wilde ze hem loslaten, nooit meer. -Cause all of me...- Nooit meer. -Loves all of you... Hij beet zachtjes in haar onderlip en kuste haar steeds vuriger. -Love your curves and all your edges..." Heel zachtjes beet Steph terug, haalde haar armen van zijn nek en pakte zijn kaken vast. -All your perfect imperfections..." Ze voelde hoe die op en neer bewogen zodra hij haar kuste. Heel langzaam schoven hun lippen los van elkaar en zweverig keken ze elkaar opnieuw in de ogen. "Give your all to me..." Vulde Mike de tekst aan, zogenaamd pratend tegen Steph. Ze wilde hem net antwoord geven met de volgende regel, toen ze plots een schrille, nassale stem boven de muziek uit hoorde schreeuwen. "I'll give my all to you!" Gilde Mel verbitterd. Mike schrok op en zocht haar met zijn ogen. Haar donkerrode haar dook op tussen de mensen die een kring om Mike en Steph heen hadden gevormd en stormde naar voren. Ze holde richting Mike en hief haar hand op. Hij was nog zo in de wolken van de kus, dat zijn reactievermogen naar de klote was en hij de klap op zijn rechterwang niet zag aankomen. "Oh nee, dat kan je niet maken." Schreeuwde Steph toen Mike wankelend een stap achteruit zette en zag dat Mel zich klaarmaakte om hem te trappen. Ze keek vuurrood van woede op. "Oh nee? En wie ben jij dan wel om mij te stoppen?" Gilde ze verwoed. "Zijn vriendin!" Spuwde ik eruit en ik zette een grote stap in haar richting, witheet van woede.

Oei! Wat denken jullie dat Mel gaat doen? En Steph? Ik denk dat ik wel snel update, morgen ga ik naar de Efteling (voor het eerst alleen met een vriendin met de trein, jeej!) maar vermoedelijk zondag wel. Lots of love! x

Blackout (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu