Όπως είπα και στο προηγούμενο κεφάλαιο θα αναλύσουμε περισσότερο τον όρο "social media"
Ο όρος μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ή αλλιώς social media) αναφέρεται στα μέσα αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας ομάδων ανθρώπων μέσω διαδικτυακών κοινοτήτων. Τα social media εμφανίζονται σε διάφορες μορφές όπως πχ. ιστολόγια, ιστοσελίδες όπως το Facebook, φόρουμς.
Πλέον όλα αυτά τα apps κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει ένα αποσπώμενο κομμάτι της καθημερινής ζωής μας. Από την ώρα που θα ξυπνήσουμε, με το πρώτο χτύπημα του ξυπνητηριού μας, η πρώτη και αυτόματη κίνηση μας είναι να αρπάξουμε το κινητό που είναι ακριβώς δίπλα από το μαξιλάρι μας και να κάνουμε scroll στον τείχο του Instagram, Facebook, Twitter κλπ. Και φυσικά με τις νέες αναβαθμίζεις του Instagram να μπορούμε να ανεβάζουμε μια δημοσίευση που την βλέπουν όλοι μόνο για 24ωρες, με την τελευταία αυτή αναβάθμιση η καθημερινή βιτρίνα έχει γίνει μια καθημερινή συνήθεια.
Βλέπουμε stories ή δημοσιεύσεις με ένα ικανοποιητικό, υγιεινό και ενεργειακό πρωινό,μα αναρωτήθηκε κανένας μας ότι αυτό είναι απλά ένα στήσιμο για την αναπαράσταση της τέλειας ζωής; Αυτός/αυτή όπου ανεβάζει την φωτογράφια αυτού του πρωινού, το επόμενο δευτερόλεπτο μπορεί να πετάξει εκείνο το πρωινό καθώς δεν έχει καμία αξία για εκείνον, πάρα μόνο για τους followers του.
Περνώντας τώρα στην εφηβική ζωή καθημερινά ανεβαίνουν φωτογραφίες από την σχολική ζωή και, ουσιαστικά, ολόκληρη η σχολική χρονιά είναι γραμμένη στο λογισμικό του προφίλ μας σε κάποιο μέσο δικτύωσης. Μέσα σε αυτό μπορούμε να βρούμε προσβλητικό περιεχόμενο, όλοι έχουμε ανεβάσει μια ρεζιλευτικη φωτογραφία ενός φίλου ή μιας φίλης μας, αυτό βέβαια μπορεί να έχει κάποιες επιπτώσεις. Για παράδειγμα κάποιο είδος παρενόχλησης, βέβαια δεν γνωρίζω αν έχουν συμβεί τέτοια γεγονότα στην Ελλάδα αλλά σε πολλές χώρες του εξωτερικού και πιο συγκεκριμένα στην Αμερική, μια λάθος φωτογραφία μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ζωή ενός έφηβου. Εκτός αυτόυ, είναι καθαρά απαγορευτικό να έχουμε τα κινητά μας σε χώρου σχολείου. Ξέρω σαν μαθήτρια ότι όλοι το κάνουν αυτό, και εγώ η ίδια λέω ότι λόγω της ηλιθιότητας ορισμένων μπορεί να βγει στο διαδίκτυο μια λάθος φωτογραφία. Φυσικά να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα δεν έχουν γίνει τέτοια κρούσματα και δεν γνωρίζω αν έχουν γίνει αλλά μιλάω με λογική. Στην σειρά του Netflix "13 reasons why" (δεν υπάρχει καμία συνεργασία με την εταιρεία της Netflix δυστυχώς 🙄) μας παρουσιάζει την αυτοκτονία μιας έφηβης όπου τα μαρτυρία της άρχισαν από μια προσβλητική φωτογραφία και μια λάθος φήμη, αξίζει να την δείτε και να αντιληφθείτε την κατάσταση γύρω σας.
Το κακό με τα stories δεν είναι το πρωινό μας ή κάποιο outfit της ημέρας αλλά οι απίστευτες ανωριμότητες μπορούμε να δούμε. Αρχικά πιστεύω ότι πρέπει αρκετοί γονείς να πάρουν στα σοβαρά ότι το 12χρονο κοριτσάκι τους βιάζετε να μεγαλώσει και να ελέγχουν το κινητό τους. Σχεδόν κάθε μέρα ανεβαίνουν στιχάκια, που δεν έχουν κάτι κακό αν μιλάμε για άτομα 18+ όπου έχουν μια εμπειρία ζωής, από ηλικίες 10 έως 14. Στιχάκια που μιλάνε για σαρκικές σχέσεις κυρίως. Δεν μπορεί ένα 10χρονο κορίτσακι να γνωρίζει λόγου ηλικίας και με αυτό τον τρόπο δίνει δικαίωμα σε μεγαλύτερους που υπάρχουν στους ακόλουθους της να της μιλάνε σε chat πιο περίεργα. Και φυσικά αρκετά κορίτσια έχουν την μανία, που θα μπορούσαμε να πούμε "αρρώστια", να θέλουν να εμφανίζονται πανέμορφες.
Φυσικά δεν υπάρχει κάτι κακό με αυτό, είναι πολύ καλό να έχεις αυτοπεποίθηση, αλλά ο τρόπος που το δείχνουν είναι το θέμα. Ένα κοριτσάκι δεν μπορεί να φανεί sexy επειδή δείχνει λίγο παραπάνω δέρμα. Ας αρχίσουμε ότι το να είσαι sexy εκτός από την ηλικία 16+,ειναι μια τέχνη. Όπως ακούσατε, είναι μια τέχνη το να δείχνεις sexy χωρίς όμως να είσαι προκλητική. Φυσικά αυτά τα ανακαλύπτεις μόνη σου καθώς αλλάζει το σώμα σου.
Για αυτό ευθύνονται τα στερεότυπα όπου δημιουργούνται. Όχι μόνο μας επιβάλλουν με έναν σχεδόν μαγικό τρόπο να είμαστε όλες και όλοι ίδιοι αλλά μας επιβάλλουν την γεύση μας στην μουσική, στο ντύσιμο που έχει χαθεί πλέον το προσωπικό στυλ. Και σε πολλά άλλα όπου θα αναλύσουμε περισσότερο στο αμέσως επόμενο κεφάλαιο!Φυσικά όλα αυτά είναι η δικιά μου γνώμη, δεν την επιβάλλω. Έτοιμοι για το επόμενο κεφάλαιο;
ESTÁS LEYENDO
Ο κόσμος που ζούμε
EspiritualΟ κόσμος μας, ό,τι κάνουμε και ό,τι πρέπει να αλλάξουμε. Ας ανοίξουμε τα μάτια μας...