21

91 14 4
                                    

Jimin bangun dari tidurnya, dia menggeliatkan badannya perbuatannya terhenti apabila pintu biliknya di kuak.

"Jimin kau dah bangun?". Soal Jackson sambi menjengkulkan wajahnya.

" Dah!". Sahut Jimin.

Jackson meloloskan dirinya ke dalam bilik Jimin.

"Ouh Jimin dalam beberapa hari ni aku pergi busan, nak jumpa omma aku. Kau jaga rumah ya. Kau tak yah la cari rumah sewa,kau tinggal kat sini je". Ujar Jackson.

Jimin mengganguk

" Thanks Jack". Ucap Jimin.

"It's ok". Jawab Jackson.

Jackson melangkah ke pintu utama sebelum dia memulas tombol pintu dia menoleh memandang Jimin.

" Eh! Kau tak tengok berita ke?. Pagi tadi aku ade tengok kat internet. Sebuah gudang terbakar dan seorang mayat wanita di jumpai". Ujar Jackson.

Jimin tersenyum puas.

"Ouh nanti aku tengok". Ujar Jimin.

Jackson mengangguk dan melangkah keluar dari bilik Jimin. Jimin tersenyum sendirian. Dia mencapai fonnya di tepi lalu membuka data terus sahaja dia membaca info terkini. Satu video ditekannya. Video itu diamainkan, video itu menayangkan pegembumian Pn Ok dan Yerin yang sedang menangis teresak-esak.

"Tak perlu sedih..lepas ni kau akan temankan dorang". Ujar Jimin dan kembali baring lagu lie diputarnya.

Seketika kemudian dia memejamkan matanya. Jari-jemarinya mengikut rentak lagu tersebut.

LIE || [PJM°] 박지민Where stories live. Discover now