INTERSEXUALITA
Intersexuál - také známý pod pojmem "lidský hermafrodit" - je člověk, jehož vnější nebo vnitřní pohlavní orgány jednoznačně neodpovídají normám ženského nebo mužského těla.
Člověk s postižením intersex může mít například:
• Ženské poprsí a mužský penis.
• Žádné poprsí, ale mít vagínu.
• Penis, ale zevnitř mít vaječníky.
• Vagínu, ale i varlata.
A nebo ojediněle:
• Chromozómy XX - ženské, ale mít mužské pohlavní orgány.
• Chromozómy XY - mužské, ale mít ženské pohlaví orgány.
Co je důležité zdůraznit, je nepopíratelný nesoulad anomálie intersexuality s transgenderismem, jelikož i přes tento nesoulad jej LGBTQ+ aktivisté a zastánci práv transgender lidí často používají jako argument.
Narozdíl od transgenderismu, intersexualita je fyzická vada na těle. Často snadno odhalitelná už jen na pohled po narození člověka a právě v tom se zásadně liší od transgenderismu, při kterém neexistuje žádný fyzický důkaz, že je člověk narozený "do špatného těla".
Intersexualita se dá mnohdy prokázat pouhým pohledem na genitálie člověka. Pokud však její defekt není viditelný z vnějšku těla - vyskytuje se uvnitř člověka jako pohlavní orgán - je možné jej dohledat pomocí různých zobrazovacích modalit - rentgen nebo ultrazvuk.
Musím však upozornit, že anomálie intersex se - podle Intersex Society of North America - vyskytuje pouze v 0,05% případů novorozených dětí - 1 z 1500 až 2000 novorozenců, načež v ještě ojedinělejších případech se stává, že se narodí člověk se všemi pohlavními orgány - vnitřní i vnější - jednoho pohlaví, ale chromozómy toho druhého. Právě tento defekt bývá často používán jako vědecký důkaz pro tvrzení, že se někdo "narodil do špatného těla".
Tyto chromozomální anomálie jsou však ještě vzácnější, než běžný defekt na těle intersexuála:
De la Chapelle syndrome pro muže s XX ženskými chromozómy se vyskytuje v 0,005% případů - 1 z 20 000. A Swyer syndrome pro ženy s XY mužskými chromozómy se vyskytuje pouze v 0,001% případů - 1 ze 100 000.Přesto advokáti a aktivisté LGBTQ+ komunity velmi často používají nesoulad chromozómů týkající se intersexuálů v debatách o transgenderismu, i když je tento defekt za prvé - extrémně vzácný, a za druhé - s transgenderismem absolutně nesouvisí.
ČTEŠ
Problematika TRANSGENDEROVÉ Ideologie
Non-FictionSbírka faktorů odporujících Transgenderové Ideologii. Obsah sbírky: • Překlady článků zaměřených na Transgenderismus, nebo LGBTQ+ komunitu obecně • Překlady studií zaměřených na tématiku Transgenderismu • Vysvětlivky pro různé pojmy spadající pod té...